Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 1 februari 2010

Geen lekkage meer...

Gisteren de hele middag op de loodgieter gewacht. Zijn reclame en motto, in 45 minuten een monteur, ging gisteren niet op. Het zal eens meezitten. Het was druk en om 17:00 uur was hij dan eindelijk gearriveerd. John heeft hem alles uitgelegd en hij heeft de lekkage opgelost en zeker niet onbelangrijk, ook gemaakt. Gelukkig, geen lekkage meer! Kosten: 175 dollar. Deze rekening kan gelijk door naar onze landlord (verhuurder). Zullen ze wel niet blij mee zijn, maar hé, dit is hun verantwoording. Ons weekend is letterlijk in het water gevallen. Het was zo mooi weer. De zon scheen volop en met een strak blauwe lucht en de sneeuw was het een mooi plaatje. We hadden ons eigenlijk voorgenomen om dit weekend op zondag ergens naartoe te rijden en lekker te gaan wandelen. Nou, niet dus! Jamie, onze oudste poes, vond het allemaal wel prima. De baasjes lekker thuis en zij op haar vaste plek. Op tafel, lekker dicht bij ons. Zo is het weer heel snel maandag. We hebben nog wel gezellig geskypt met John en Jacqueline. Het was erg leuk om ze weer eens te zien. Mijn ouders belde nog en daar heb ik ook nog een tijdje mee zitten kletsen.

John vertrekt morgen naar Fort Worth (Texas). Het wordt een rustig weekje. Ik wil deze week nog wel eens gaan kijken voor een nieuwe spijkerbroek. Ik ben inmiddels 7 kilo afgevallen en dat merk ik heel goed aan mijn kleding. Vooral mijn spijkerbroeken zijn te groot geworden. Ik kan die uitdoen, zonder de rits en knoop open te maken. Best handig, maar het zit niet echt lekker. Meestal als ik iets echt nodig heb, kan ik niet slagen. Dus ik ben benieuwd of het me gaat lukken om een geschikt model te vinden en voor een redelijke prijs. Dat moet toch wel lukken, toch?


Even iets heel anders... Over de auto’s die men hier rijdt. Nu rijden hier heel veel mooie auto’s, zoals mooie stoere SUV’s en pick up trucks. Geweldig om te zien. Soms kom je ook hele ‘unieke’ exemplaren tegen. Wij waren pas bij een winkel en ik moest wel lachen om een auto die daar geparkeerd stond. Deze groene auto op de foto. Hoezo ‘down to earth’…Oké, hij is groen, ecologisch verantwoord, maar daar blijft het dan ook bij. Hij heeft zeker naar pimp my car gekeken, maar is daar zelf iets te ver in doorgeslagen. Ik vraag me af hoe hij/zij met deze auto over een drempel rijdt....

4 opmerkingen:

Anja zei

Fijn dat de lekkage gemaakt is. Nog fijner dat de landlord de rekening betaald, huren heeft zo ook zijn voordelen.
Succes met het vinden van een nieuwe spijkerbroek.

Pierre zei

7 kilo afgevallen???
Goed bezig!

De familie Lips wordt nog eens slank.

Petra zei

Op naar een nieuwe spijker broek!
Knap hoor!
En ja sommige auto's zien er echt niet uit. Daar sta ik soms ook van te kijken, ha ha ha.

Bianca zei

Netjes hoor 7 kg eraf ! in lbs-en is het nog leuker ;-)
Spijkerbroeken zullen bij jullie ook wel stukken goedkoper zijn dan in Ned.
Wat een ontzettend lelijke auto is dat en hoe vaak zou die spoiler niet vervangen moeten worden ? ;-) ha ha
Fijn dat de lekkage weer opgelost is !