Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 3 februari 2010

Hoezo naar de sportschool...

Eén van mijn voornemens was, om hier weer naar de sportschool te gaan. Daar is natuurlijk nog niets van gekomen. Maar dankzij de sneeuw, krijg ik mijn portie beweging ook wel. Het heeft weer eens gesneeuwd! Gisteravond begon het om 5 uur te sneeuwen en het is de hele nacht doorgegaan. Er werd weer een 'winter storm warning' afgegeven. Overheidsgebouwen sluiten hier gewoon, scholen zouden 2 uur later beginnen, etc. Ik kreeg al een vermoeden wat mij woensdagochtend te wachten stond. Vanochtend toen ik wakker werd en uit het raam keek, zag het mooi wit! De oprit die zo mooi schoon was, had weer een laag sneeuw. John zit nu in Fort Worth, dus er zat er niets anders op dan de sneeuwschuiver te pakken en aan de slag te gaan. Het eerste stukje is altijd lastig. Het schuiven ging op zich goed, omdat het redelijk ‘losse’ sneeuw was. Maar de hoeveelheid…onze oprit is best groot. Ik keek even naar opzij, zucht….hier ben ik wel even mee bezig! Nou ja, verstand op nul en gewoon doorgaan. Na een uur en 15 minuten was ik dan eindelijk klaar. Vol trots keek ik naar mijn schone oprit. Het resultaat mag er zijn. Ik vond dat ik wel een lekker bakje koffie had verdiend en ik ben snel weer naar binnen gegaan. Ik zit nu even te genieten van mijn kopje koffie. Hoewel het een flinke klus was, vond ik het toch ook wel fijn om buiten bezig te zijn. Hopelijk gaat de zon vanmiddag weer schijnen en gaat de sneeuw dan weer smelten. Er ligt best wel weer een dikke laag, dus dat is niet zo maar weg. Straks het deck nog en dan kunnen we er weer even tegenaan. Voor hoelang? Geen idee, maar ik ben bang dat het vrijdag weer gaat sneeuwen. En zaterdag…wanneer houdt het op? De weermannen voorspellen dat er dit weekend 6 tot 12 inch sneeuw gaat vallen. Oftewel 15 tot 30 cm sneeuw! Het zal vrijdagavond gaan sneeuwen en dit gaat door tot zaterdagavond. Dat zal toch niet hè. Net nu Arthur zijn feestje heeft verplaatst naar a.s zaterdag. Ik hoop dat het allemaal gaat meevallen. Op de TV werden verschillende mensen geïnterviewd en de reacties waren allemaal hetzelfde; "This is one of the worst winters we've had in a very long time". Ja, onze eerste winter in Great Falls en het is gelijk één van de ergste sinds lange tijd. Nu kan ik daar niet op af gaan, want ik weet wat normaal is in deze tijd van het jaar. Maar ik begin ze nu wel te geloven... Sneeuw is best leuk hoor, maar het heeft ook flink wat beperkingen. En als mijn sociale leven (zoals het feestje, die gecanceld wordt vanwege het weer) daarvan de dupe wordt, ben ik niet blij.

8 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Tja, dat is inderdaad wel een heftige winter ... Maar daar krijg je wel prachtige winterse taferelen voor terug, waar je mooi foto's van kunt maken ! Maar ik begrijp je punt, van mij mogen de 'sneeuw'wolken doorvliegen naar de Rockies, ik kan nog wel wat sneeuw gebruiken in Breckenridge hoor !

En je bent nog niet aan het sporten, woont nu al een tijdje in de US en bent 7 kg afgevallen ! Dat vind ik een knappe prestatie ... Ik was na 3 maanden flink aangekomen ... Thuis in NL er weer allemaal afgewerkt ...

Nou, ik hoop dat zaterdag het feestje door kan gaan voor jullie !

Anoniem zei

En één troost: in Nederland is het weer net zo ellendig!

Anja zei

Wij hebben hier juist een hele milde winter dit jaar.
Hopelijk kan het feestje toch doorgaan!

Bianca zei

Dit is veel beter nog dan de sportschool zelfs, lekker buiten bezig zijn ;-)
Wij hadden afgelopen zomer de droogste en heetste zomer in ik weet niet hoeveel jaar, dat soort weerrecords wordt je nooit zo blij van.

Petra zei

Hopelijk gaat het feestje zaterdag door, maar ik heb er een hard hoofd in, al zijn de voorspellingen, zoals je vorig weekend hebt gemerkt, lang niet altijd goed. Als men echter durft zoveel te voorspellen (anders is er "hell to pay" als het minder is) is het meestal wel zo of erger. Wij hebben zondagavond een Super Bowl party en ik denk, dat een aantal mensen daar dan ook niet heen zal kunnen komen, helaas.

Tink zei

Natasja,

Hebben jullie zo'n leuke 'leaf-blower'? Of hebben jullie die nog niet aangeschaft? Ik zie hier mijn man en de buren als we sneeuw hebben, wat we nu echt niet hebben, altijd de losse sneeuw met de blower naar de kanten blazen. Wat er dan nog vast ligt is makkelijker weg te schuiven.

Miranda zei

Wat een sneeuw niet....hier begint het vanavond tot......geen idee? maar dan ook 75 cm wordt er verwacht....Groetjes uit Centraal Virginia

Bibi zei

Hier is het vooral heel erg koud geweest terwijl wij op Hawai'i zaten, en nu is de sneeuw zo'n beetje weg, wel lekker hoor. Al is die overgang nog steeds erg groot, krijg spontaan weer de blues;-). Maar, lekker buiten wat vitamine D opdoen is niet verkeerd hoor:-).
Ik hoop dat je platenfeest nu wel doorgaat, wat een leuk idee! Ik heb ook nog allemaal oude platen, en ook nog mijn allereerste singeltje (Village People met YMCA hahaha!)