Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 9 februari 2010

Hamsteren......

Ook voor jullie gaat het misschien wel vervelen; al weer een blog over sneeuw! Maar ja, de ene sneeuw storm volgt de andere op. Die van afgelopen weekend was natuurlijk enorm! Deze die er vandaag aankomt zal wat minder sneeuw laten vallen, maar nog altijd genoeg om overheidsgebouwen te sluiten. John is wederom weer thuis. Ook de scholen sluiten hun deuren voor tenminste twee dagen. Eerst zou er om 12 uur sneeuw vallen, maar gedurende de dag schoof het met het uur op. Om 4 uur kwamen de 'voorspellingen' dan eindelijk uit. Het is weer begonnen. Het sneeuwt!

Nadat we de afgelopen weekend wat spullen uit onze 'survivalkit' hebben gebruikt, moest deze natuurlijk weer aangevuld worden. Ik ben lekker vroeg opgestaan (half 8 en ja, dat is vroeg voor mij, hahaha) om op tijd naar de supermarkt te gaan. Het belangrijkste wat ik vandaag moest gaan halen, was brood, melk, maaltijden die je makkelijk kunt opwarmen met een gelbrander (voor als de stroom weer uitvalt) etc. Om kwart over 8 stond ik klaar om naar de winkel te rijden. John keek even op de site naar de openingstijden en de Safeway gaat pas om 9 uur open. Misschien met de sneeuwstorm op komst wel eerder, maar ik had geen zin om daar voor een gesloten deur te staan, dus eerst maar ontbijten. Daarna zijn John en ik naar de Safeway gereden. Onze straat ziet er spik en span uit. Dat kun je helaas niet van de andere wegen zeggen. Dat valt me tegen. Ik had wel verwacht dat deze wat beter berijdbaar waren. Voor ons geen probleem, want wij hebben een 4x4, maar voor degene die dat niet hebben is het af en toe moeilijk rijden. Vooral het optrekken, dan wil de auto nog wel eens vastrijden.

We komen aan bij de Safeway en het lijkt niet druk. Er staan weinig auto's bij de supermarkt. Tenminste minder dan ik gewend ben, maar aar is een reden voor. Veel parkeerplaatsen liggen bedolven onder een berg sneeuw. Die sneeuwschuivers moeten er ook ergens mee naar toe. Ik ga gauw naar binnen en er staan al flinke rijen voor de kassa. Dat bevestigt gelijk mijn voorgevoel dat de winkel eerder open is gegaan. Ik ga mijn lijstje afwerken en kom als eerste bij de melk aan. Wát....er staan er nog maar een paar pakken melk! De schappen eromheen zijn allemaal leeg. Ik bedenk me geen tweede keer en pak de melk. Op naar het brood. Ook daar ligt niet veel meer, maar hetgeen wat ik moet hebben leg ik in mijn kar. Zo, die is ook afgevinkt. De afdeling van vlees en vis is ook maar karig. Zo veel lege vakken heb ik hier nog niet gezien. De karren van de mensen zijn allesbehalve leeg...ze zijn weer aan het hamsteren! Ik neem vooral voedsel mee, die ik kan eten zonder daarvoor stroom nodig te hebben. Het gerecht Pulled Pork, was vorige keer makkelijk warm te maken, dus die gaat zeker mee! Ik heb wederom geluk, want ik leg de laatste in mijn karretje. Ik laat een andere teleurgestelde mevrouw achter. Ja, het gaat hier om timing! Ik zorg ook voor yoghurt en muesli. Op naar de groente en fruitafdeling dan maar. Ongelooflijk, maar ook hier heel veel lege schappen. Men heeft de supermarkt door het hevige weer van afgelopen weekend niet goed kunnen bevoorraden en als dan iedereen ook nog eens gaat hamsteren, ja dan gaat het hard. Er is geen aardappel meer te krijgen en als je een ui nodig had, dan had je de keuze uit 2. Het maakt niet uit op welke afdeling we komen; leeg, leeg en nog eens leeg!

Toch met een volle kar boodschappen, ga ik richting de kassa. Nu nog even naar de Home Depot (een soort Praxis, maar dan tig keer zo groot). John heeft nog wat spullen nodig, dus eerst even de boodschappen thuis afzetten en dan weer door. Bij de Home Depot is het ook al lekker druk. Hier gaan de mensen haardhout halen, gasbranders, batterijen, zout...eigenlijk alles wat je zou kunnen gebruiken voor en tijdens de sneeuwstorm. Zaklampen (flashlights) zijn niet meer te krijgen; het schap is leeg. Wij halen onze spullen en rijden daarna nog even naar de Party Depot en Party City. Hier haal ik nog even snel wat decoratiemateriaal voor ons feestje.


We kunnen nu naar huis. We hebben alles en we zijn er helemaal klaar voor. We gaan de komende dagen weer sneeuwruimen. Ik ben het beu en het enige wat wij nu nog willen opvegen is de confetti van a.s. zaterdag.

5 opmerkingen:

Petra zei

Zie, dat was nu, waar ik bang voor was, na de berichten op het nieuws. Maar onze Giant (en van een vriendin hoorde ik ook de Safeway) was nog goed bevoorraad. Wel heel erg druk. Ik denk, dat mensen niet zozeer bang zijn voor veel sneeuw, maar voor langdurig stroomverlies. Ik althans wel, we hebben het al eerder meegemaakt en daar word je niet vrolijk van (nu ja, jij weet dat ook, na jullie stroomuitval in het weekend). Het kan soms dagen duren en dan wil je genoeg proviand in huis hebben.

Miranda zei

Jeetje, wat een leegte in die winkels.....moet eerlijk zeggen dat het hier niet zo erg is geweest....Sterkte, hier wordt vanavond 50cm verwacht! Groetjes uit midden Virginia

Petra zei

De hamsterweken bij de Appie zijn er niks bij hey?
Hier doen ze dat al bij een verwachting van 10cm. Alsof na de sneeuw de wereld vergaat.

Kristel Holsbeek zei

Zolang je geen stroomuitval hebt, denk ik dat het allemaal meevalt...
Ik wil wel wisselen hoor, cyclonen versus sneeuw;-)

Natasja Valentijn zei

Nou, we hebben vanochtend weer zonder stroom gezeten, dus het gaat lekker! Er staat een stevige wind, dus er zullen nog meer takken afbreken...en nu maar hopen dat ze niet weer op een kabel vallen!