Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 13 januari 2010

Voorbereidingen Housewarming

Aanstaande zaterdag geven wij een housewarming party. Na een paar maanden zijn we eindelijk een beetje gesetteld. Dat wil overigens niet zeggen dat alle klusjes inmiddels zijn gedaan. Voor zaterdag hebben we nog wel het één en ander te doen. Op zich wel goed als je een housewarming geeft, want zo wordt je wel gedwongen om die laatste vervelende klusjes te doen. John heeft afgelopen zaterdag de muur van de hal en de kleine raampjes helemaal schoongemaakt. Nadat ze hier geverfd hadden, hebben ze waarschijnlijk nog geschuurd in huis, waardoor er een laagje van stof tegen de muur zat en op de vensterbankjes bij de kleine ramen (die ook nog eens nodig gezeemd moesten worden). Het probleem; ik kon daar niet bij. Wij hebben een hoge hal, dus je moet echt met een stevige ladder naar boven om erbij te kunnen. Gelukkig hadden wij die van thuis meegenomen en kon John er toch goed bij.

De slaapkamer is op een televisie na helemaal ingericht. We hebben vorige week twee stoelen gekocht en die staan nu mooi bij het raam. Natuurlijk kon ik de leuke kussens niet laten liggen en die zijn ook meegegaan. John heeft gelijk de foto's van New York opgehangen en het wordt nu echt wel een gezellige slaapkamer. Het was een ongezellige grote ruimte, maar dankzij onze nieuwe aankopen ben ik tevreden met het eindresultaat.

Een tijdje geleden heb ik de uitnodiging gemaakt en verstuurd. Inmiddels heeft iedereen gereageerd. Conclusie; ik zit nu op (met onszelf erbij) op 26 volwassenen en 21 kinderen.... Een paar stellen heeft helaas moeten afzeggen ivm vakantie of andere verplichtingen. Al met al, een leuk groepje mensen en een hoop kinderen. Ik heb aan de ouders gevraagd of ze voor de kinderen wat speelgoed willen meenemen. Wij hebben dat niet in huis, ja een paar kleurboeken en kleurpotloden en één spelletje, maar dat is het dan ook wel. De kinderen moeten wel bezig gehouden worden, want anders gaan ze rondrennen of bij de ouders zeuren dat ze naar huis willen en dat moeten we niet hebben, hahaha. Wij houden het feest in onze basement. Ik heb getwijfeld of ik het gewoon in de woonkamer/keuken zou houden, maar het zijn zo veel mensen en kinderen. We hebben tenslotte ook een bar in de basement, dus het leek ons het meest logisch om het daar te houden. Daarnaast hebben we twee grote kamers in de basement waar de kinderen kunnen spelen, een toilet en zelfs ruimte waar we de garderobe van gaan maken. Natuurlijk lopen we wel een keer door het huis als mensen dat graag willen. Het is tenslotte een Housewarming Party.

De afgelopen dagen heb ik heel wat supermarkten bezocht, zoals de Whole Food market, Safeway, Shoppers, Trader's Joe. Niet alleen supermarkten, maar ook andere winkels zoals de wijnwinkel. Daar heb ik afgelopen maandag 12 flessen prosecco gehaald. Op de uitnodiging stond tenslotte Bites and Bubbles. Champagne vonden we iets te duur (40 dollar per fles, dus prosecco vonden we een goede vervanger voor de champagne en het bubbelt ook! We hebben de dagen ervoor elke avond (3 avonden op een rij) een fles opengetrokken om een goede prosecco te vinden. In Nederland weet je precies wat je moet hebben, maar hier is het weer even uitproberen. Met prosecco vind ik dat helemaal niet erg hoor! We hebben bij Crate and Barrel een mooie zilveren 'bucket cooler' (oftewel een zilveren teil) gekocht. Hier kunnen meerdere flessen in en dat staat wel mooi. Ook ben ik naar de Party City geweest. Een geweldige winkel; alles wat je maar op feestgebied qua decoratie nodig hebt, kun je daar vinden. Volgens mij heb ik daar wel een uur rondgelopen en zo vliegen de dagen voorbij en nadert de dag van ons feest. Vanavond ga ik verder met de servetten. Daar maak ik een rolletje van en doe er een papiertje omheen om het bij elkaar te houden. Het papiertje zijn printjes van bloemen. Veel knippen en geduld hebben. Wat een werk, maar het resultaat mag er zijn. Ik moet nu echt een lijstje gaan maken van wat ik allemaal nog moet gaan doen, want anders ga ik dingen vergeten. Ik ga maar eens gauw weer verder...

7 opmerkingen:

Sisely zei

Zo te lezen ben je al goed gesetteld daar, doe maar rustig aan dan breekt het lijntje niet.En zo leer je de mensen beter kennen, is nooit niet weg.Suc6 ermee.

Je bent altijd welkom op mijn blog http://www.sisely.nl

Erica zei

Wat leuk zo'n housewarming party.
Heel veel plezier met de voorbereidingen en de party zelf. Zal vast wel weer een knaller worden. Met als groot voordeel dat het bij je thuis is, dus als de als laatste "weggaat" hoef je niet ver te lopen voor je bed hahaha.
Misschien ook leuk om zo'n party voor je oudcollega's te houden. Vliegtuigje regelen en wij komen wel hoor!!!
Groetjes,
Erica

Petra zei

Wat leuk de servetten. Vond de tulpjes ook wel een leuk detail. Het zal volgens mij allemaal tot in de puntjes verzorgd zijn.

De Steijntjes zei

Een feestje organiseren kun je volgens mij wel aan jullie overlaten :). Alles is denk ik tot in de puntjes geregeld. Leuk ook om de mensen in de omgeving te spreken. Anders wordt het toch een beetje eenzaam, alleen maar met zn 2tjes.

Succes met de rest van de voorbereidingen en wel lezen vast wel weer hier op je log hoe het feestje is verlopen.

PS wat een leuke uitnodiging had je gemaakt. Ziet er goed uit

Groetjes Mariëlle

Anja zei

Dat gaat vast een leuk feestje worden, veel plezier!!

Petra zei

Veel plezier alvast! Wat een goed idee, die Prosecco. Ik heb laatst een fles bij Trader Joe's gekocht, maar hem nog niet geprobeerd.

Robert-Jan en Yvonne zei

Leuk zeg ! En inderdaad een slimme manier om je 'te verplichten' om vanalles af te ronden in het huis ;-) ! En ook heel vervelend om allemaal prosecco te moeten voorproeven !

Prachtige uitnodiging trouwens, alleen staat daar toch 11 Januari op ? Maar goed, hele fijne dag vandaag !