Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 28 januari 2010

De kapper...

Gisteren was het dan zo ver. We moesten allebei naar de kapper. John zou naar Bubbles gaan in de Tysons Corner Mall en ik naar Great Hair Design. Ik moest pas laat naar de kapper, dus ik zou John nog zien met zijn 'nieuwe' kapsel. Ik moet zeggen, het viel best mee. Het zit wel heel anders, maar misschien is dat ook even wennen, na zijn lange haardracht. Mmm, bij nader inzien; het zit gewoon anders. John had duidelijke instructies gegeven en voor alle zekerheid wat foto's meegenomen, zodat ze konden zien hoe het er uit moest komen te zien. Dat blijft toch best lastig voor de kappers hier in Amerika. Ze knippen hier toch echt anders. Boven op zijn hoofd is het haar nog vrij lang en de zijkanten juist weer kort. Maar goed, het had erger gekund. Ik geloof wel, dat John in Nederland weer even naar Désirée gaat om de 'schade' te herstellen. Als we het zo kunnen afwisselen komt het nog goed.

Toen was het mijn beurt. Ik had, zoals jullie hebben kunnen lezen, een kapsalon gevonden in Great Falls. Het interieur verbaasde me weer niet. Rommelig, choatisch en veel antiek. En dan bedoel ik de wasbak, haardroger, etc. Maar ik zag in de hoek nog wel een moderne versie staan van een haardroger, dus dat gaf me weer wat vertrouwen. De dame van Davines was er ook. Ik had me daar een heel modern type bij verwacht, maar ze kan natuurlijk heel erg goed zijn in haar werk. Ondertussen had ik kennis gemaakt met Mé (Mai, Mei...of hoe je het ook schrijft). Ze was heel erg aardig en vroeg me om plaats te nemen. Na mijn haar geïnspecteerd te hebben, nam ze samen met de Davines dame mijn recept nog eens door. Na een tijdje hadden ze het 'spulletje' gemengd en kon het aangebracht worden op mijn haar.

Ze pakte al mijn haar vast en hield het omhoog. Daarna begon ze wat plukken naar beneden te halen en daar de uitgroei in te kleuren. Ze heeft de hele tijd met één hand mijn haar omhoog gehouden. Ik vroeg me af of ik moest ingrijpen en dat er een andere manier was, maar hé...het was mijn eerste bezoek en helemaal gratis, dus ik hield mijn mond maar. Ik zou er al een lamme arm van hebben gekregen, maar oefening baart kunst. Toch? Toen elk plukje haar ingesmeerd was, moest ik onder de warmtelamp gaan zitten. Dit was het enige apparaat wat er een beetje modern uitzag. Dit moest ik bij Désirée ook altijd, dus het was niet nieuw voor me. Met mijn Iphone is het wachten niet erg. Ik heb de kranten gelezen, gemaild en mijn Hyves pagina bijgewerkt. Daarna uitspoelen. Ik denk vanwege de ruimte, maar de wasbakken stonden niet echt handig opgesteld. Tegen de muur aan! Dus mijn kapster moest vanaf de zijkant mijn haar uitwassen. Ook had ik niet veel steun in mijn rug en nek, waardoor ik constant het gevoel had, aslof mijn strottenhoofd werd afgesloten. Een ware marteling! Maar goed, gelukkig werkte ze snel, dan maar geen heerlijke hoofdhuidmassage.

Ondanks dat mijn haar nat was, zag het er al goed uit. Nu de highlights nog. Ik heb haar zo goed mogelijk proberen uit te leggen, dat ik geen duidelijke strepen wilde, maar het moest er uitzien alsof het door de zon was opgelicht. Hele fijntjes dus. De kam die Mé vast had kon ze gelijk opbergen, want daarmee kon ze zebrastrepen creëren. Hele dikke strepen... De dame van Davines nam het hier over. Ze deed het goed en nam hele fijne strengen haar en bracht zo de hightlights aan zoals ik het wilde. Ik weer blij. Daarna weer onder de lamp. Ik zat er inmiddels al 2 uur. Toen was het een kwestie van uitspoelen (weer naar de ‘martelbank’). Ik ben erg blij met het resultaat. De kleur is goed en ook de highlights zijn prima. Iets meer dan ik gewend was, maar gelukkig geen zebrastrepen. Oef, wat een opluchting! Daarna heeft ze mijn haar geföhnd en was het tijd om naar huis te gaan. Na 3 uur was ik daar ook wel blij om. Ik hoefde inderdaad niets af te rekenen, maar ik heb haar wel een fooi gegeven. Volgende keer weer naar Great Hair Design. Op
verzoek van velen, hier dan een foto van het resultaat...

3 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Dat is wel leuk dat je een correcte/juiste kapper hebt gevonden. Heb daar hier toch ook lang moeten achter zoeken;-(

Anja zei

Fijn dat je nu een goede kapper hebt gevonden, is toch heel belangrijk!!

Miranda zei

Nu hopen dat Mee het de volgende keer nog weet! Groetjes