Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 19 januari 2010

Update

Vandaag is het een mooie zonnige dag in Great Falls. De temperatuur ligt rond de 12 graden en bij ons achter op het deck lijkt het wel warmer. Je kunt gewoon lekker buiten zitten in het zonnetje. Dat zal ik straks ook nog wel even doen denk ik. Hier moet je van genieten!

Gisteren is John ziek geweest. Hij is bijna nooit ziek, maar hij had het flink te pakken. Een soort buikgriep denken we. Hij kon niets binnen houden. Zodra dat hij iets gegeten had, moest hij rennen naar het toilet. Dat ging zo de hele dag door. 's Middags heeft hij nog een paar uur geslapen. Daarna is hij naar bed gegaan, waar hij nog eens een paar uur heeft geslapen. Vandaag gaat het gelukkig al iets beter. Hij heeft een boterham op en tot nu toe is alles binnen gebleven. Hij voelt zich wel zwak, maar wat wil je, als je de dag ervoor niets in je lijf hebt gehad. Morgen zal hij weer gaan werken.


Morgen ga ik met de meiden naar de film en daarna pakken we nog een lunch. We hadden de keuze uit drie films en het is 'Up in the air' geworden. Een film met George Clooney....ach, het oog wil ook wat ;-). Ben benieuwd.


Nu kan ik beginnen met de voorbereidingen van ons carnavalsfeestje. Ik had het graag in Nederland gevierd, maar het is te kort dag en het kost ons twee tickets. Die gebruiken we liever voor een andere keer. Ik denk dat ik eind mei, begin juni met John naar Nederland kom. De feestmuziek hebben we al, want we hebben alles meegenomen vanuit Nederland. Nu nog confetti scoren en serpetine. Deze simpele dingen die in Nederland volop te krijgen is, is hier best duur. Dus mensen in Nederland, alles is welkom. Dus als jullie nog wat over hebben, stuur het gerust op. Jullie maken er ons heel erg blij mee. O ja, en we moeten nog een prins carnaval hebben.

5 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Veel plezier met Up in the Air ! Ik heb hem al gezien; ik moest een beetje aan mij denken (en als je mijn weblogs volgt, begrijp je dan wel wat ik bedoel). Overigens, dan bedoel ik niet de looks hoor ;-) !

En sterkte voor John !

Anja zei

Zo te lezen hebben jullie een gezellige housewarming party gehad.
Wij vieren hier in Utah ook carnaval.

Pierre zei

Laat even weten hoe 'Up in the air' is. Ik heb er al veel over gehoord en van gezien en het lijkt me een hele goede film.
Hier in Hollanda draait ie nog niet.

Jolanda zei

Zo te lezen hebben jullie een leuke housewarming party gehad.Hier is de sneeuw ook eindelijk weer verdwenen en schijnt op dit moment ook het zonnetje.Hoewel hier de winter nog niet voorbij is ,het gaat weer stevig vriezen volgens de weerkundigen.We zullen het wel zien in ieder geval veel plezier met het kijken van Up in the air en beterschap voor John.
Groetjes uit Hoeven

Petra zei

Leuk, hoor, die feestjes! Die hapjes zagen er goed uit. Wat deed je in de zalmrolletjes? Je herinnert me eraan, dat ik de uitnodigingen voor onze Superbowlparty moet versturen. Veel plezier maar weer met voorbereiden!