Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 5 januari 2010

Koud en kil...

De afgelopen dagen was het koud en kil. Temperaturen van onder de nul graden en een stevige wind erbij. Als je er niet doorheen hoefde, dan bleef je lekker binnen. Vandaag schijnt de zon, maar het is nog steeds erg koud. Het is nu -1, maar door de wind voelt als veel kouder. Zaterdag en zondag voorspellen ze intens koud weer. We moeten rekening houden met een 'Artic Blast'. Ik weet dat de winter hier kort, maar erg koud kan zijn. Ik heb de sneeuw gezien en de kou gevoeld, nu mag het weer wat warmer weer gaan worden. Dikke pech voor mij, want de komende twee maanden zal ik er nog aan moeten geloven. Soms vind ik het koude weer ook niet erg hoor. Lekker dik aangekleed ergens wandelen, zoals laatst in Washington DC. Ik zou de winter niet willen missen, maar ik ben toch meer een zomermens. Lekker lang buiten zitten, bbq, in mijn zwembadje de verkoeling opzoeken. Ach, zo achter het glas met de zon Iin mijn rug, voel ik de heerlijke warmte en als ik mijn ogen dicht doe lijkt het wel zomer...

Ik ben nu eenmaal een koukleum; altijd koude handen en voeten. IJsjes moeten koud zijn en witte wijn. Niet mijn handen! Tegenwoordig ook een koude neus...Bah, die kou. Ook al staat de verwarming volop te branden, als mijn handen eenmaal koud zijn, worden ze niet meer warm. Als we 's avonds TV gaan kijken , dan lig ik ook steevast onder mijn heerlijke warme dekentje van de Restoration Hardware Store en met de zacht gevoerde sloffen. Ik zou echt niet zonder kunnen. De huizen zijn hier slecht geïsoleerd. Thuis konden we altijd de verwarming aanzetten en een uur, anderhalf uur voordat we naar bed gingen weer afzetten. De warmte bleef dan nog in huis hangen. Hier daalt de temperatuur gelijk weer, zodra je de verwarming uitzet. Het huis houdt de warmte niet vast. De kou zit ook in de muren. Het is niet alleen ons huis; ook de collega's van John hebben dezelfde problemen. Overal zie je dekentjes liggen en gordijnen voor de deuren hangen.

Maar goed, als we nu in Nederland waren geweest, hadden we het koude weer ook over ons heen gehad. Wat is Nederland toch mooi als het gesneeuwd heeft. Mooie uitgestrekte landschappen die zo lekker Hollands aandoen. Onze overburen Jan en Sandra hadden nog wat foto's gemaakt van ons huis in de sneeuw. Zie foto's...


Bedankt Jan en Sandra, voor het sturen van de foto's. Erg leuk om ons huis weer eens te zien. Ook de andere foto's van het Hollandse landschap was een genot om naar te kijken. Van mijn ouders kreeg ik vandaag ook foto's opgestuurd. Zij waren gaan wandelen in de Meersel-Dreef. Echt prachtig om te zien. Deze foto die zij genomen hebben zegt genoeg.... Is dit geen mooie winters plaatje?




"O wind, als winter komt, laat lente niet lang op zich wachten."

Percy Bysshe Shelley
Engels dichter (1792-1822)

Maar nu nog even over iets anders. Ik heb een gadget...hahaha. Ja, Natas heeft een gadget, namelijk een IPhone. Ik ben er superblij mee. In Nederland had ik altijd een prepaidtelefoon. Maar hier in Amerika heb ik sinds zaterdag een IPhone. Wat een geweldige telefoon. Het is alles in één. Mijn agenda, telefoon, fototoestel, notitieboekje, internet, TV, mail etc. Ja, het gaat maar door, want de mogelijkheden op zo'n apparaat is enorm. Ik heb er gelijk een beschermhoes bijgekocht. Een mooie zilvere, tenminste ik vind het mooi. Ik heb er al mijn contactpersonen al ingezet, verjaardagen en heb mijn agenda bijgewerkt. Ik heb er al zo veel plezier aan beleefd. Ik ben helemaal up to dat en als een kind zo blij....


8 opmerkingen:

Petra zei

Hebben jullie twee verschillende verwarmingen? Wij hebben boven aparte verwarming van beneden. Ons probleem is, dat de thermostaat voor in de volle zon hangt, waardoor de verwarming overdag nauwelijks aanslaat. Hier achter zit ik dan dus te vertinnen. Ik ben ook helemaal zomermens! Een keer sneeuw is leuk, maar nu moet het weer lekker warm worden!

Anja zei

Sneeuw en kou rond de feestdagen vind ik heel gezellig maar daarna mag het van mij zomer worden, ik ben ook een zomermens.

Geniet van je gadget!









Sneeuw en kou rond de feestdagen









Sneeuw en koude

Anja zei

Oeps,ik weet niet wat er mis is gegaan, sorry.

Robert-Jan en Yvonne zei

Ik vind het ook allebei wel wat hebben, de zomer en de winter. En alles er tussenin eigenlijk ook wel ! En te warm houd ik niet van, maar te koud ook niet ... Dat zal wat worden volgende week in New York; ook daar schijnt het erg frisjes te zijn.

En zelfs aan de Iphone; je wordt wel erg Amerikaans zo ;-) !

Brin zei

Ik ben ook meer een kind van de zon (ben ook midden de zomer geboren), en een verschrikkelijke koukleum. Zijn pas terug van Florida,hoewel het daar ginder ook niet zo warm was de eerste dagen, maar hier voelt het nu dubbel zo koud aan !
Gebruik je geen kersenpittenkussentje die je in de microgolf kan opwarmen? Iedere avond gaat die van mij lekker opgewarmd mee naar bed om de koude voeten te verwarmen. Met koude voeten geraak ik echt niet in slaap. Ik gebruik het ook s'avonds op de bank onder mijn fleecedekentje.

De Steijntjes zei

Geeft mij ook maar de zomer hoor!!! De winter vind ik wel leuk, als je kunt skiën met goede sneeuw, een strakblauwe lucht, geen wind. Dat is mijn wintergevoel, maar ja, dat valt meestal niet mee!!
Maar hopen dat het is zoals in jouw citaat van die Engelse dichter. Vervelend als je het 's avonds zo koud hebt, Mijn voeten moeten ook niet koud zijn (heb lelijke maar heerlijk warme pantoffels).
Ik hoop voor je (en ook een beetje voor ons, als wij in NYC zijn) dat de kou snel over zal zijn. We duimen!!!!

Mooie Iphone trouwens!!! Leuk speledingetje. Veel plezier met het uitvinden van alle gadgets die erop zitten. Je kan echt heel veel toevoegen.

Anoniem zei

Hoi Natasja,

Ook ik verlang naar de zomer en ijs uit de diepvrieskist.Maar ook hier ziet het er naar uit dat dat nog wel even op zich laat wachten,hij houdt aanstaand weekend weer volop sneeuw en lekker koud weer.Bah,ik denk erover om aan een winterslaap te beginnen en pas wakker te worden als het warm is,(ben ik misschien ook gelijk een paar kilo lichter)Het zal wel bij denken blijven dus vermaken wij ons savonds met de computer,Tv en onze witte Iphone.Het is inderdaad een geweldig ding .S avonds bij de tv hebben wij hem om beurten.Adrie gaat even op internet en kijkt de email na en ik hyve even.En je kan er ook nog gewoon mee bellen en smsen,het is inderdaad een ideaal ding.Veel plezier ermee!!!

Groetjes uit een winters,carnaval voorbereidend Doeve

Tjeerd en Kiki zei

Lang leve de Iphone :).

Groetjes vanuit een koud Atlanta.