Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 27 januari 2010

Fotosafari met Yolanda

Gisteren ben ik op fotosafari geweest met Yolanda. We hadden de Union Station uitgekozen om foto's te maken. Yolanda is al veel verder met fotograferen. Zij maakt echt prachtige foto's. Hier de link naar haar site: http://www.stallmannfotografie.nl/ Van haar kan ik nog veel leren. Ik ben nu pas toe om het fototoestel te leren kennen. Wat kan ik er allemaal mee, hoe kan ik de camera het beste instellen etc. Ik heb daar nu alle tijd voor en ik heb er plezier in en daar gaat het ook om. Maar goed, terug naar Union Station. Ik had er hoge verwachtigingen van. Het is best moeilijk om daar unieke foto's te maken. Als je op Flickr.com kijkt zie je ook veel dezelfde foto's terug. Maar dat neemt niet weg dat je er prachtige foto's kunt maken. Je mag er foto's maken, maar geen statief gebruiken. Als je binnen fotografeert is dat toch wel erg handig. Ik heb er geen, maar Yolanda had die van haar meegenomen en op het moment dat ze het statief op wilde zetten, kwam er al gelijk een meneer aangelopen. Hat mag dus niet. Dan maar zonder statief. Het was leuk om daar rond te lopen, op zoek naar mooie bijzondere mensen om te fotograferen en mooie standpunten te bepalen.

Na een uurtje ofzo waren we toe aan een bakje koffie. Dat hoort er natuurlijk ook bij. Even pauze houden en gezellig kletsen. Daarna gingen we weer verder. Het gebouw ziet er van de buitenkant erg mooi uit. De arcade is natuurlijk wel weer mooi om te fotograferen. Mooie herhaling van de pilaren en dieptewerking. We hadden er veel plezier in. Na een tijdje hadden we het echter wel gezien en besloten we om weer huiswaarts te keren. Terug naar de auto dan maar. Oké, maar waar is de auto. Nergens te vinden en ook de afstandbediening gaf geen uitkomst. Ach Yo, het is nog maar de tweede verdieping... Misschien toch een verdieping hoger proberen. Eenmaal een etage hoger toch nog maar een keer de afstandbediening proberen en jawel...auto gevonden. Thanks for the walk, Yolanda ;-) Nu nog naar de betaalautomaat...Ondertussen was ik een berichtje op Hyves aan het plaatsen en Yo was al rijdende op zoek naar de betaalautomaat. Tenminste, dat dacht ze....Ondertussen waren we aan het sightseeing in de parkeergarage. Hè, 2c...daar kwamen we toch net vandaan... We hebben wel gelachen en uiteindelijk niet geheel onbelangrijk de uitgang weten te vinden. Op naar huis dan maar. Na nog een bakje koffie te hebben genuttigd bij Yolanda ben ik weer naar huis gegaan. Natuurlijk gelijk de foto's bekijken. Ik heb ze gelijk op mijn Flickr.com ( http://www.flickr.com/photos/9061377@N05/ ) site geplaatst. Ach, er zitten wel aardige foto's bij, maar het kan natuurlijk altijd beter. Daarom is het zo leuk om er op uit te gaan met mijn camera. Je leert elke keer weer wat bij. IOp naar de volgende fotosafari. Ik kies dan de locatie uit. Ik ben vandaag al druk aan het zoeken op internet voor een geschikte locatie, maar nog niet echt iets gevonden. Wij houden niet zo van natuurfotografie, maar wel van het fotograferen van mensen, binnen in mooie gebouwen, een oud pakhuis zou ook wel leuk zijn of misschien wordt het de volgende keer straatfotografie.

6 opmerkingen:

Tjeerd en Kiki zei

Prachtig al je foto's ! Ik heb een aantal fotocursussen gedaan een jaar of 2 a 3 geleden. Gebruik het helaas te weinig maar als ik dit zo zie krijg ik er wel weer zin in.

bedankt voor het recept. Ga het binnenkort proberen.
Groetjes.

Petra zei

Ik vind je foto's erg mooi! Adams Morgan en Georgetown zijn fotogeniek en ik vind het ook erg leuk om in de Library of Congress te fotograferen (wederom geen statief). Leuk, hoor, zo'n fotosafari samen, ik mag dat ook graag doen met Pat. Het leuke is ook, dat iedereen zijn eigen invulling geeft, Pat's foto's zijn weer heel anders, dan die van mij.

Anja zei

Je hebt mooie foto's gemaakt! Ik zou me er ook wel meer in willen verdiepen...iets voor de toekomst.

Bianca zei

Erg mooie foto's hoor ! ik vind die foto met jou (?) erop met de camera heel erg mooi.

Erica zei

Hele mooie foto's!!! Ik mis echter 1 foto .......... Die van jou met je gekleurde haar!!! Is de kapper goed gegaan??

Petra zei

Prachtig! Ik had me daar in December ook uitgeleefd. De ingang vond ik prachtig.