Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 21 januari 2010

Film en lunch

Gisteren zijn we naar de film geweest. Up in the air met George Clooney in de hoofdrol. We hadden allemaal hoge verwachtingen. Er zaten genoeg komische momenten in en daar hebben we ook om moeten lachen. Mooie scenes (de mooie luchtbeelden van landschap en steden), goed geschoten en ook gaf de muziek extra dimensie aan de film. Via een advertentie in de kranten van St. Louis en Chicago, riep regisseur Jason Reitman mensen op om voor de camera te praten over het verliezen van hun baan. Met uitzondering van twee cameo’s, zien we beelden van deze ‘echte mensen’ tijdens de ontslagscènes’ in de film, met een hartverscheurend authentiek resultaat. Hoewel ik deze film in eerste instantie vrij vlakjes vond, blijft de film toch wel in mijn gedachte hangen. Up in the air is in ieder geval geen traditionele feelgoodfilm. Aan het einde van de film dus geen tranende ogen van de dames vanwege een mooi romantisch einde. Dat sierde de film dan weer wel, was dit wel het geval geweest dan was het zo cliché. En Clooney heeft veel goedgemaakt ;-). Het is trouwens ideaal om 's ochtends naar de film te gaan. een kaartje kost 'niets', maar 6 dollar en het is niet druk. Je kunt gaan zitten waar je wilt, geen lange mensen voor je en geen irritante geluiden van chipszaken etc. We zaten (onszelf meegerekend) met zo'n 15 mensen in de zaal. Daarna zijn we gaan lunchen. In the mall zit een broodjeszaak, waar we allemaal iets genuttigd hebben. De laatste lunch ging gepaard met prossecco en nu zaten we 'braaf' aan een jus d'orange en koffie. Ach, het hoeft niet altijd upscale te zijn. We hebben het gezellig gehad en daar gaat het tenslotte om.


Gisteravond kwam een collega van John bij ons eten. Hij is in Washington voor besprekingen. Het is altijd leuk om visite te krijgen. ik heb Italiaans gekookt. Als voorafje had ik weer de gemarineerde mozarrella gemaakt. Ook dit keer was het weer een succes en ik moet het recept naar hem doormailen. Ik denk dat ik dit nog heel vaak ga maken en het is zo simpel.
Hij had trouwens ook een hele boodschappentas bij, want we hadden weer wat spulletjes opgegeven. Stroopwafels, peperkoek, kruiden, etc. Onze voorraadkast is weer helemaal bijgevuld! John kwam met een pakketje thuis en daar zat de koffie in die we uit Nederland besteld hadden. Wij gingen altijd onze koffie bij Simon Levelt halen (Palermo) en de verkoper had gezegd dat hij dit heel makkelijk kon opsturen naar ons. Hij heeft dat in het verleden al wel eens vaker gedaan voor mensen (ook heel toevallig van defensie) die in Amerika zaten. Hij zit met zijn winkel vlakbij de KMA en zo kon de koffie, via de interne defensiepost naar ons opgestuurd worden. Het scheelt best veel met de Illy koffie hier in Amerika. Bijna 5 dollar op een blik koffiebonen. Er gaat bij ons heel wat koffie doorheen. Dan is het toch wel de moeite waard om het uit Nederland over te laten komen. De geur alleen al van de Palermobonen...heerlijk!

7 opmerkingen:

Tjeerd en Kiki zei

Hi!
Het recept van de gemarineerde mozzarella wil ik ook wel :)

De film heb ik nog niet gezien. Ben wel van de week naar It's complicated geweest. Heerlijke film!

Anja zei

Toch wel even wennen om in de ochtend naar de film te gaan lijkt me.
Ik ben ook wel benieuwd naar het recept!

Petra zei

Ik doe dat ook wel eens met de buuf. Net wat je zegt lekker rustig en een prive voorstelling.
Hier zijn overigens de prijzen in de middag ook goedkoper. Niet alleen de ochtend. Dus je zou ook een keer na de lunch kunnen ;-)

Robert-Jan en Yvonne zei

Toevallig van de week ook de film zitten kijken, omdat veel mensen mij deze hadden aangeraden omdat ze zo aan mij moesten denken bij Clooney in deze film. En nee, niet omdat ik er zo goed uitzie als hij ... Maar meer de persoon, met de pasjes, het vele vliegen, miles sparen ;-) !!

Ik vond hem leuk/aardig, niet geweldig. En ook vrij voorspelbaar; het enige waar ik extreem door verrast was, was het moment waarop hij op zoek ging naar zijn vriendin in Chicago (ik zal de clou niet vertellen). En ... ik wist niet dat het 'echte' reacties van mensen waren in de film, dat geeft me weer een ander gevoel erbij eigenlijk ....

Wij gaan overigens, als we naar de film in Nederland gaan, ook altijd voor de lunch; scheelt ook 50% ;-) !

Bianca zei

Heerlijk stroopwafels ! Peperkoek lust ik niet meer na een paar jaar hier, smaakt veel te sterk nu.
Ik ben zo blij met onze Senseo die we sinds kort hebben, was helemaal vergeten dat er Senseo's bestonden eigenlijk al hebben we er in Ned. jaren 1 gehad.

Erica zei

Dat recept wil ik ook wel! Kun je dat niet eens op je site zetten? Ik zie er al zoveel mensen om vragen ......

Natasja Valentijn zei

Je kunt het recept vinden bij 'foto's en recepten hapjes' in de linkerkolom van mijn blog. Eet smakelijk!