Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 2 december 2009

Christmas is coming...

Afgelopen maandag heb ik John naar de luchthaven gebracht, want hij zit deze week in Fort Worth, Texas. Ik kreeg zojuist een mailtje van hem en hij zei dat het sneeuwde in Fort Worth. Hier is het vandaag weer een grijze dag. Gisteren was het lekker zonnig. Wel aan de frisse kant, maar als je uit de wind ging staan, was het best lekker. Niet zo lekker als afgelopen weekend, want toen was het echt zalig weer. Bijna 20 graden en zonnig. Maandag regende het ook, dus een mooie dag om aan de kerstboom te beginnen. John had de kerstboom al in elkaar gezet en de 1000 lampjes er in gedaan. We hebben gewoon de kerstverlichting vanuit Nederland meegenomen en gekeken wat voor licht het hier geeft. Thuis zette we ook altijd een dimmer op de kerstverlichting. Tja, dat moet wel als je er 1000 lampjes in hangt. Ik hoor jullie denken; dan hang je er toch wat minder lichtjes in, maar ik hou nu eenmaal van een volle sfeervolle kerstboom.

Dus aan de slag dan maar. Ik had van het weekend alle dozen naar beneden gebracht en dan moet je een begin maken. dat vind ik altijd het moeilijkst. Het duurt altijd even, voordat ik op gang ben. Ondertussen was ik de dozen aan het doorzoeken, op zoek naar mijn doosje met zilveren engeltjes en sterren etc. Die hang ik als afwisseling tussen de kerstballen en het maakt mijn boom helemaal af. Ik zoeken en zoeken, maar helaas zonder resultaat. Nu is echt alles meegegaan, zelfs kerstspullen die niet mee hadden gehoeven, maar mijn 'finishing touch' zit er niet bij. Hè, wat jammer. Nou ja, dan maar even naar de Target, Macy's en Crate and Barrel. Op internet had ik al even gekeken wat zij aan kerstdecoraties hadden en daar zag ik wel wat leuke dingetjes voor in de kerstboom. Ik wilde er niet te veel geld aan uit geven, maar wat ik nu heb gevonden past helemaal bij de boom en in het budget!

In de Mall is het ook al helemaal kerstsfeer. Grappig, want op een gegeven moment begon het te sneeuwen...in het winkelcentrum...echt heel erg leuk gedaan. Met de kerstmuziek op de achtergrond kom ik al helemaal in de stemming. Ook nog even wat kerstkaarten gehaald bij Hallmark en ik ben weer klaar om naar huis te gaan. Eenmaal thuis heb ik de slag gelijk te pakken en de ene bal na de andere bal krijgt een plaatsje in de boom. Ik krijg de boom niet helemaal af, maar hè, morgen weer een dag.

Het is vandaag dinsdag en ik ga weer verder met de kerstboom. Als je er even afstand van genomen hebt, dan zie je weer andere dingen en lege plekken in de boom. Dus hier en daar nog een kerstbal en hij is af. Nou ja, op een paar kleine details. Ik moet eigenlijk nog 3 à 4 zilveren kerstvlokken hebben van Crate and Barrel en de kestverlichting mag wel iets sterker branden. Dat wordt dus een omvormer en een dimmer ertussen zetten en wat houtblokken onder de boom leggen en dan is ie helemaal naar mijn zin. Verder leg ik hier en daar nog wat kerstballen in de schalen die op tafel staan en langzaam aan is mijn huis helemaal in kerstsfeer.



Ik heb dinsdag ook een afspraak gemaakt bij de kapper. Zij gebruiken ook het merk Davines en ik hoop dat het resultaat hetzelfde is als bij Désirée. Donderdag om 3:30pm moet ik bij de kapper zijn. Ik laat jullie wel weten wat het resultaat is geworden. Misschien wel met foto....dat hangt er helemaal van af...hahaha. Spannend hoor! Wat ook spannend is...is het pakketje wat we gekregen hebben! Helemaal ingepakt in sinterklaaspapier. Die goede sint is ons toch niet vergeten! Hij heeft ons zelfs weten te vinden in Great Falls! John zit nu in Fort Worth, dus we hebben afgesproken dat we het van het weekend uitpakken. Heel toevallig is het dan ook 5 december...hebben we toch nog pakjesavond!

9 opmerkingen:

Bianca (Hollandranch) zei

Grappig om te lezen dat John ongeveer 2 uur noordelijker bij ons vandaan zit en dat het daar sneeuwt ! Het is hier ook vies koud dan wel, dus hier zit ook sneeuw in de lucht (voor vrijdag dan weliswaar)
Ik vind het super al die kerstspullen, moet er alleen nog aan beginnen ha ha

Anja zei

Ohh, ik herken je verhaal over de kerstboom. Dan zit je op de bank en dan zie je weer een lege plek, opstaan....bal verhangen en weer zitten. Dat gaat de hele avond zo door :-((
Spannend dat Sinterklaas pakketje, ik ben benieuwd wat er in zit. Veel plezier met het uitpakken!

Kristel Holsbeek zei

Gezellig nu hé met Kerstmis in aantocht...
oh toch een pakjesavond, leuk...nu maak je ons wel benieuwd hé..

De Steijntjes zei

Wouw!!! Wat een schitterende boom. Jullie zijn klaar voor de kerstdagen zo te zien.
Wij vieren hier eerst nog maar Sinterklaas en gaan dan ons huis voorbereiden voor Santa. Maar zo mooi als jouw boom zal ons niet lukken, ben ik bang.

Succes bij de kapper. Hopelijk ben je ook tevreden over het resultaat, want ik denk dat je niet in de gelegenheid bent om je kapster te laten overvliegen eens in de 6 weken. Net als Estelle Gullit wilde doen in LA :).

Trouwens nog bedankt voor je restauranttips in NY op mijn weblog.

Groetjes Mariëlle

De Steijntjes zei

PS. Ik kwijl bij jouw foto's van New York in december.

Ik heb een link op mijn weblog gezet naar jouw foto's die je op flickr hebt gezet. Als je dat liever niet hebt, laat het me dan even weten. Want dat zou ik vervelend vinden.

groetjes Mariëlle

Marian zei

Spannènd zo'n sinterklaaskado. Knap dat je zo lang kunt wachten met openmaken...
Succes bij de kapper, is wel wennen denk ik, als je aan je vaste kapster(die je haar door en door kent) gewend bent.
Hopelijk laat je wel het resultaat zien?!

Groetjes uit Doeve en 'n leuke sinterklaas!

corien zei

hoi jo.hn en natasja,
Jullie kerstboom ziet er weer op en top uit zoals gewoonlijk.Wij vieren nog even chantal haar verjaardag en dan gaan wij onze kerstboom ook optuigen.We zullen jullie wel missen op chantal"s verjaardag.Groetjes van ons allemaal en een pootje van senna

Robert-Jan en Yvonne zei

Ziet er allemaal geweldig uit zeg, goed bezig ! Yvonne vindt ook alles in kerstsfeer geweldig, maar ja, bij ons komt Sinterklaas eerst nog langs (nog in het echt ook), maar dag erna staat de boom !

En Yvonne loopt ook helemaal te kwijlen in al die winkels in de US, wat kunnen die er een sfeertje van maken (al heb jij daar volgens mij niet heel veel van nodig gehad). Nou, succes bij de kapper in ieder geval ;-) !

Petra zei

Wat een mooie boom heb je gemaakt! Mooie foto's ook. Je brengt me op een idee om ook wat close ups te maken. Ik ben nu wel heel benieuwd wat er in dat enorme pak zit!