Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zondag 29 november 2009

Black friday...

Eergisteren was het Black Friday. Oftewel een gekkehuis in veel winkels. Amerikanen gaan er massaal op uit, op zoek naar koopjes. Veel winkels hebben aanbiedingen. Die zijn schijnbaar zo goed, dat ze 's nachts voor de winkels gaan liggen, om maar de eerste te zijn. Sommige winkels gingen al om 5 uur 's ochtends open! Nou mij niet gezien. Zodra de winkels open gaan, stormen ze met zijn allen (het liefst tegelijk) naar binnen. Al rennend naar het schap met de aanbieding die ze willen hebben. Nou, mij niet gezien hoor. Vorig jaar is er zelfs iemand bij omgekomen. Die werd door de menigte omver gelopen en kwam door de verdrukking om het leven. Het moet niet gekker worden. Zo ver ik weet, is het dit jaar wat rustiger verlopen en heeft iedereen het overleefd.

Het is wat met die Black Friday! Wil niet zeggen dat we er niet van geprofiteerd hebben, want de Homedepot had de hele week al een aanbieding die wij wel interessant vonden. Een wasmachine van LG; een frontloader. Er stond al een wasmachine in het huis, maar een oudere en een toploader. Dat vonden wij niet echt een handige wasmachine. Het was een mooie aanbieding, dat wij overstag zijn gegaan. Ha, ons eerste 'Black Friday' koopje.

Het was vandaag een mooie zonnige dag. Wij hebben er wel niet veel van gemerkt, want we zijn de hele dag bezig geweest. John is al bijna klaar om de verlichting in de kerstboom te hangen. Dan kan ik me uitleven; de kerstballen staan al klaar. Ik zal een foto plaatsen als de kerstboom helemaal af is. Verder kregen we vandaag onze converter binnen. Hiermee kan ik onze stofzuiger en strijkijzer gebruiken. Die hebben we namelijk vanuit Nederland meegenomen. Het eerste strijkje heb ik al weggewerkt.

5 opmerkingen:

Anja zei

Proficiat met jullie 1e Black Friday aankoop!!
Wij hebben ook onze Nederlandse stofzuiger hier en daar ben ik heel blij mee.
Succes met de kerstversieringen.

Petra zei

Vroeger (ik weet niet of ze er nog zijn) waren er de dolle, dwaze dagen (of zoiets) van de Bijenkorf. Ook mensen, die elkaar koopjes uit de handen trokken, "we" zijn ook overal hetzelfde ;). Wij hebben gisteren een na Black Friday koopje gescored, een nieuwe Kerstboom, voor minder dan de helft van de gewoonlijke prijs! Gefeliciteerd met de wasmachine en ik ben benieuwd naar de foto van de boom.

cloggie68 zei

Haha ja Dwaze Dagen in de USA... gelukkig kun je tegenwoordig ook online koopjes scoren. Maar jullie hebben dus een goede koop gedaan met een nieuwe wasmachine, gefeliciteerd!

Bianca (Hollandranch) zei

Heb een heel grote namaakkerstboom gekocht op een garage sale bij een bejaardenhuis, de echte kerstbomen hier zijn nl in vorm " geschoren" en dat vind ik net zo nep als een nepboom dus hebben wij nu in ieder geval een echte nepboom ha ha
Ik ben wel een beetje jaloers op je hollandse stofzuiger eigenlijk. En o ja: onze frituurpan zou ik je geloof ik nog vertellen: als die warm is blijft het deksel niet dichtzitten (!) dus zo'n Oster is het ook niet helemaal.

Bibi zei

Ja dat weet wat met die Black Friday. Met die converters moet je een beetje oppassen als het om apparaten gaat die heet worden, zoals strijkijzers, haartangen en fohns e.d. weet niet meer precies hoe het komt maar ik heb dad mijn Amerikaanse stijltang meegenomen naar Amsterdam een paar weken terug, en met die converter werd ie wel warm maar hij bromde ook en er kwam een brandluchtje uit. Dus toen toch maar even bij de Blokker een Nederlandse stijltang gehaald.
Maar met de laptop heeft die converter weer geen probleem...