Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 18 december 2009

Weather Alert....

Je kunt geen TV aanzetten of er is overal wel een 'Weather Alert'. De reden is dat er een sneeuw storm op komst is. Nou ik heb het geweten, hoor. ik moest nog even boodschappen doen bij de Safeway en druk...niet normaal meer. Binnen was het nog erger. Met zo'n grote kar door de veel te smalle gangpaden. Wie daar bedacht heeft om de gangpaden zo smal te maken weet ik niet, maar die heeft ze niet helemaal op een rij. Het was één choas. Iedereen was aan het hamsteren. Nu ik er toch was, besloot ik ook maar voor een paar dagen boodschappen mee te nemen. Dat viel nog niet mee. Er was bijna geen brood meer te krijgen. Waar ik normaal een 15/20 minuten over doe, kostte me nu ruim anderhalf uur! Bij de kassa's was het ook een puinhoop. Die staan zo dicht op de gangpaden, dat die erg snel vol kwamen te staan. de mensen die daar nog wat boodschappen moesten pakken, kwamen er bijna niet doorheen. Er zijn in deze winkel 3 kassa's voor 15 artikelen of minder. Aangezien bijna niemand onder de 15 artikelen in zijn/haar karretje had liggen, was het daar niet druk. Ze zullen dan ook geen uitzondering maken, om de rijen voor de kassa's weg te werken. Dus er zat niets anders op dan maar aan te sluiten en geduldig te wachten.

Maar goed, de televisiestations houden ons goed op de hoogte, van wat er de komende uren allemaal gaat gebeuren. hieronder wat voorbeelden:

Winter Storm Warning Through Sunday 6 AM

A Winter Storm Warning has been issued for Washington, DC. A potent winter storm is on the way, starting Friday evening and lasting through Sunday morning. This could be one of the top 5 snow storms in DC history.
The 9 NEWS NOW Weather team is expecting perhaps our biggest snow in almost 7 years.


"Crippling" Winter Storm Headed Our Way
You know it's bad when the meteorologist uses the word "crippling." NBC4 meteorologist Tom Kierein said the coming storm has the potential to be the worst December snowstorm for the D.C. area in at least the past 25 years. Expect the snow to begin around bedtime tonight and end early Sunday morning. The heaviest snow should fall Saturday afternoon with the highest accumulations locally and southeast of the metro area.

Je ziet het, volgens de meteorologen kan het wel eens de ergste sneeuw storm in de DC area zijn sinds 25 jaar. Sommige voorspellen dat de storm in de top 5 zal eindigen...veel sneeuw dus en koude temperaturen van dik onder nul. Gelukkig heb ik nu alles in huis en hoeven we de deur niet meer uit. Nu kunnen we van het weekend de laatste klusjes klaren in huis. Ik ga denk ik maar lekker freubelen met mijn kralen die ik laatst gekocht heb. het is al weer lang geleden dat ik een armband of ketting gemaakt heb, dus ik ben benieuwd of ik genoeg inspiratie heb.

4 opmerkingen:

Petra zei

I feel your pain! Mijn blog straks klinkt erg hetzelfde, ha ha. Ik kan me inderdaad niet zo'n grote sneeuwstorm in december herinneren. De kans, dat het nog wit is met Kerst is dan wel groot en dat is wel leuk, want dat gebeurt maar heel weinig. Drie jaar geleden zaten we op deze datum nog buiten met 23 graden!

Anja zei

Sterkte met de winterstorm, hopelijk valt het mee. Hier heeft het na afgelopen zondag niet meer gesneeuwd.

Erica zei

Grappig. Weeralarm in de VS en weer"alarm" in Nederland. Jawel, wij hebben ook 80% kans op een witte Kerst dit jaar. Er ligt nu al 3 dagen een pakje sneeuw en ik vind het geweldig! Sneeuw buiten, spelende kinderen, sneeuwpoppen, verkeer dat vast zit, warme chocomelk met slagroom....... super toch!! Voor komende zondag en dinsdag geven ze weer sneeuw af en alle dagen blijft het onder het vriespunt (op sommige plaatsen zelfs -15! <- zeer onHollands!), dus ...... witte Kerst kom maar op!!
Nu zullen we hier niet de diktes halen die bij jou waarschijnlijk gaan vallen, maar ja, in de VS is altijd alles bigger, better en supersized, dus dat is ook met sneeuw.
Maar ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe kralen, je klusjes in het huis en je eerste Kerst als "Amerikaanse".
Geniet er van!!
Groetjes,
Erica

Bianca (Hollandranch) zei

Ik vind het zo mooi om te zien al die sneeuw maar wat zo boodschappen doen wordt je ook niet echt blij van. Hopelijk heb je alles in huis want als ik het zo zie op TV gaat er nog heel wat vallen bij jullie