Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zaterdag 19 december 2009

Snow Blizzard!

Wow! Wat een sneeuw! Ik vond het de vorige keer al mooi, maar deze snow blizzard overtreft het met gemak. Vanaf gisteravond is het aan het sneeuwen. Het gaat maar door. Onze tuinstoelen en tafeltje buiten verdwijnen langzaam onder de sneeuw. De hele dag zijn de verschillende televisiestations verslag aan het doen van de snow blizzard. Winkels zijn gesloten vanwege de sneeuw. Automobilisten stranden langs de kant van de weg, omdat hun auto geen grip meer heeft op de weg. Kortom, de sneeuwstorm heeft de Washington DC area lam gelegd.

Ik loop door het huis en ik kijk naar buiten. Ik maak overal foto's van. Het tafeltje op het deck, van de mooie besneeuwde takken, van de heuvelachtige bergen van sneeuw. Ik vind het allemaal prachtig! Het is een heerlijke dag om thuis te zijn! Niet iedereen is zo blij als ik. Zeker niet als je als postbode op pad wordt gestuurd....




De arme postbode kan niet met zijn auto in de straat komen en hij baant zich een weg van mailbox naar mailbox. Ondertussen ben ik benieuwd wat er in de brievenbus zit en ik besluit naar buiten te gaan om te post te pakken. Met goede hoge laarzen en mét muts en handschoenen ga ik op weg naar de mailbox. Dat valt nog niet mee. De sneeuw komt tot aan mijn knieën en ik moet grote passen maken om vooruit te komen. John staat lekker droog en is druk bezig om foto's van mij te nemen. Hoewel het moeilijk vooruit komen is, vind ik het heerlijk om door te sneeuw te 'baggeren'. Ik geniet er van! Ik haal de post uit de mailbox en check het even snel. Wat? Geen kerstkaart en alleen maar rekeningen....heb ik daarvoor de sneeuw getrotseerd? Nou ja, eigenlijk vond ik het wel even fijn om buiten te zijn, tijdens de snow blizzard of 2009!


4 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Wauw ! Ja, we horen de verhalen hier over DC en omgeving. De foto's zijn in ieder geval duidelijk en kan me voorstellen dat jij, met je voorliefde voor foto's maken, dit wel heerlijk vindt !

Maar, ook hier in NL is het wit ! Niet tot kniehoogte, maar zeker wel 5-10 cm ;-) ! Wij gaan ook zo de sneeuw maar trotseren; onze honden vinden het heerlijk (Newfoundlanders) en kunnen niet wachten. Wij pakken ons flink in, en kunnen ook genieten van de witte omgeving. Sterkte daar !

Monique zei

Mooie foto's!

Karin zei

Natasja,
wat een mooie foto's en natuurlijk geweldig die foto waarin jij de sneeuw trotseert om de post te gaan halen! Zou ik doen want als ik zie dat de post er is ben ik veel te nieuwsgierig om te wachten!! ha..ha jammer dat het alleen maar rekeningen waren. Geniet nog daar, wij hebben hier in Chicago maar een dun laagje!

groetjes!
Karin

Erica zei

Wauw!!! Wat geweldig!! Kan me voorstellen dat je geniet.
Jammer dat de rekeningen je ook daar kunnen vinden, maar er zullen toch zeker nog wel kerstkaarten komen! (er moet er in ieder geval 1 bij je komen .......)
Leuk weer voor je fotopassie! Geniet lekker verder!
Wij genieten ook, al is het bij ons "maar" 16 centimeter.
Groetjes,
Erica