Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zondag 6 december 2009

Tree lighting, snow and more....

Vrijdag was het zo ver. Het ontsteken van de verlichting van de kerstboom in Great Falls. Ik had er eerder deze week al over gelezen en ik vond het wel leuk om een kijkje te gaan nemen. Vrijdag had ik John opgehaald en we zeten een beetje te kletsen 's avonds na het eten, ton het me te binnen schoot; de tree lighting ceremony! Was ik het bijna vergeten en het was al 7 uur. Nou ja, gauw onze jassen gepakt en naar het 'centrum' gereden. Tussen aanhalingstekens, want zo groot is ons centrum niet. Het is beter gezegd een dorp. Nou ja, heel het dorp was wel uitgelopen voor de traditionele ceremonie van het ontsteken van de lichtjes in de kerstboom. Volgens mij heb ik vrijdagavond al de inwoners van Great Falls gezien. Er was een kampvuur, kinderen konden paardje rijden, een levende kerststal, en natuurlijk de enige echte Santa Claus! Rijen met ouders en kinderen om op de foto te gaan met Santa. Ach, na een half uurtje hadden wij het ook wel weer gezien en gingen terug naar huis. Nog even gestopt bij ons kleine centrum om de hoek. Daar hadden ze deze week ook verlichting aangebracht en het ziet er erg sfeervol uit!


Zaterdag werden we wakker en wat denk je....sneeuw! De hele dag heeft het gesneeuwd. Onze eerste sneeuw hier en hoe! Het hield niet op, echt de hele dag heeft het staan sneeuwen. Prachtig om te zien. We moesten er nog wel doorheen, want we moesten nog ergens ketjap scoren voor ons gerechtje die we die avond mee moesten nemen naar de internationale collega's van John. We hadden besloten om saté te maken. Ik had nog speciale satémarinade vanuit Nederland meegenomen voor het vlees. Ik heb een flesje gevonden met satésaus in de supermarkt en met wat pindakaas en ketjap konden we de satésaus maken. Het was een succes...heerlijk gewoon. We vonden Grand Intenational Supermarket op zo'n 10 minuten rijden bij ons vandaan. Wat een leuke winkel. Ik heb veel lekkere dingen gevonden en ik denk dat we daar nog wel eens vaker zullen komen. Ik vond het wel tegenvallen hoe ze hier de straten schoon houden. Nou eigenlijk doen ze er niet veel aan. Heel anders als in Nederland. Hoewel ze eigenlijk hier meer sneeuw gewend zijn. Maar ja, wij weten hoe we moeten rijden met sneeuw; het is hier altijd oppassen met die Amerikanen op de weg. Niet iedereen kan hier goed omgaan met het in de sneeuw rijden...dat hebben we al gemerkt.

's Avonds naar de internationale collega's. Helaas was niet iedereen aanwezig. Sommige waren afwezig door de sneeuw en sommige hadden zieke kinderen thuis, wat heel begrijpelijk is. Verder heb ik kennisgemaakt met de gastheer en gastvrouw; John en Helen Harris, zij komen uit Canada. ook heb ik eindelijk Gerry en Kimberly uit Australië en Janet en Lisa uit Engeland leren kennen. Nu is het bij hun schijnbaar de gewoonte dat je de schoenen uit doet. In mijn geval mijn laarzen! Dat had ik niet verwacht, dus weg leuke outfit. Had ik dat zorgvuldig uitgekozen, maar goed iedereen liep inmiddels op hun sokken. Dan wij ook maar. Ik heb de hele avond koude voeten gehad en ik kreeg last van mijn rug, omdat ik de steun van mijn laarzen kwijt was. Als ik dat had geweten, had ik mijn lekkere warme slofjes meegenomen van de Restoration Hardware Store. Die zitten echt zalig! Iedereen had wat meegebracht en onder het genot van een wijntje en biertje hebben we gesmuld van al het lekkers. John heeft de kipsaté nog even gebraden en toen kon men van ons gerechtje proeven. Het viel goed in de smaak en alles , op een beetje satésaus na, was dan ook op.



Vandaag ligt er nog steeds sneeuw; het is al wel aan het smelten. Gauw nog even wat foto's maken, voordat alles weg is. Alhoewel, er is best veel gevallen, dus ik denk dat het nog wel een paar dagen duurt, voordat alles helemaal weg is. tot die tijd geniet ik er nog even van. Het zonnetje schijnt en het is een heerlijke dag! Vandaag gaan we op pad om een TV te kopen. Tenminste als we er één vinden naar onze zin en die in de televisiekast past. We zien wel. Tot nu toe kijken we televisie op de laptop en dan vooral uitzending gemist. Dat gaat prima. Zo nog even skypen met Roland en Monique, gezellig!


O ja, ik zou het nog bijna vergeten, maar vrijdag hebben we natuurlijk 'het kadootje' uitgepakt! We waren zo nieuwsgierig wat er in zat. We hadden natuurlijk al wel een vermoeden, maar helemaal zeker ben je nooit. Het was in ieder gavel heel veel lekkers. Van speculaas tot pepernoten, van een chocoladeletter tot wat tijdschriften. Hier kom ik de tijd wel mee door. Lekker op de bank, verwarming aan, boekje erbij en natuurlijk de overheerlijke pepernoten. Ik wil hierbij mijn schoonmoeder heel erg bedanken voor al dit lekkers. We gaan smullen!
Hieronder de foto's van afgelopen weekend; de sneeuw, feestje en onze nieuwe ontdekking Grand International Food.





9 opmerkingen:

Miranda zei

Oooooo, bij jullie was het dus wit! Wel bijzonder niet om alles zo te zien veranderen. Enne die feestjes in de keuken is ook hier heel normaal. Geweldige plaatjes heb je gemaakt trouwens. Mocht je ooit die quiltwinkel inkomen...fototjes zijn dan altijd meer dan welkom. Zijn jullie het al een beetje gewend....Knuffels vanuit Forest VA van mij

Petra zei

Meestal zijn ze wel beter met sneeuwruimen, hoor, maar dit keer werd er eigenlijk alleen een beetje op het gras verwacht. Bovendien sneeuwt het hier wel, maar niet zo vaak, dus het eerste waarvan het budget omlaag gaat, is sneeuwruimen. Van mij mag het weer weg nu, veel te koud!
Het centrum van Great Falls vind ik altijd zo gezellig. Er zit daar een heel leuk Iers restaurant, ben de naam even vergeten.

Natasja Valentijn zei

Ja, dat is The Old Brogue. Ik heb er nog niet gegeten, maar dat gaat vast nog wel eens gebeuren. Eerst staat Dante op ons lijstje. dat is bij ons om de hoek en het schijnt erg goed te zijn. Het is ook een mooi gebouw uit 1889; het historische Leigh House.

Anja zei

Prachtige sneeuwfoto's! Ook hier heeft het gesneeuwd en het is erg koud.
Veel mensen doen hier ook de schoenen uit vooral als het buiten nat is of er sneeuw ligt.

Kristel Holsbeek zei

Prachtige foto's, lekker gezellig die sneeuw..
Wij doen hier ook altijd de schoenen (savatten) uit als we ergens zijn. Heel raar in het begin (heb er nu na vijf jaar nog altijd moeite mee)

Monique (Nieuwen Oord) zei

Grappig dat iedereen zijn schoenen uitdoet, dat is voor mij ook nieuw hoor.

Maar wat wonen jullie daar toch vervelend :-) Echt geweldig he, dat Great Falls en dan in de sneeuw.

Leuk, al die winterse foto's!

Karin zei

Mooie foto's. Inmiddels zitten wij ook in de eerste sneeuwstorm en wordt het vandaag -15C. Plus een harde wind dus de gevoelstemperatuur is nog veel lager. Ja dat schoenen uittrekken is wennen maar nu doen wij het thuis ook, alhoewel ik het niet vraag van mijn gasten. Maar als je erover nadenkt is het wel zo hygienisch :-)) Geniet van de winter!
groeten uit Chicago!
Karin

Bibi zei

Jullie huis ziet er erg mooi uit zo in de sneeuw.
Wat heerlijk dat je zo'n leuk winkeltje in de buurt hebt!
Hier zijn ze wel goed met sneeuwruimen maar dat kan komen omdat wij aan een schoolbus route zitten.

Bianca (Hollandranch) zei

Prachtig die sneeuw !!! en mooie foto's. Het is hier rond het vriespunt en ik hou mijn laarzen nog net niet aan in bed ;-)