Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 5 april 2010

Paasweekend

Donderdag kwam John na een trip van 10 dagen Nederland weer thuis. Van het druiligere weer in Nederland naar het zonnige warme Virginia. Zijn koffers zaten vol met lekkernijen uit Nederland. Van heerlijke kruiden van Oil & Vinegar tot 'roze koeken' van de AH. Dat wordt smullen! Vrijdag hadden we een dagje Cherry Blossoms gepland. John had ze dit jaar nog niet gezien en het zou mooi weer worden...kortom, een perfecte dag om er op uit te trekken. Ik was benieuwd hoe de blossoms er nu uitzagen, want toen ik alleen ben geweest waren ze nog niet compleet in bloei. Nu wel, mooie volle bloesems. Ik vond de kleur wel een beetje tegenvallen. Ik had ze wat meer roze verwacht. Het was er natuurlijk weer erg druk, maar wel gezellig. Rondom Washington Monument zaten veel mensen op het gras te picknicken. Er was live muziek, dus de stemming zat er goed in.

We hebben een rondje gewandeld rond het Tidal Basin. Af en toe waaide het en vielen de bloesemblaadjes op de grond. Het leek soms wel of het stond te sneeuwen. Het was een grappig gezicht. Ik ben wel benieuwd of er nog genoeg blaadjes aan hangen als wij morgen op fotosafari gaan. Ik heb met mijn verjaardag een workshop gekregen en nu gaan we met 4 meiden naar de Cherry Blossoms. Een professionele fotograaf zal ons begeleiden en tips geven.


We hebben echt genoten van het warme weer. Overal waar je keek zaten wel mensen op dekentjes; genietend van een mooie lentedag. Zo'n stad leeft dan helemaal op. Ik hou wel van die bedrijvigheid om me heen. Gezellig. Na een fijne wandeling en af en toe een break op een bankje gingen we weer verder. Op naar het Washington Monument; hoewel er nog veel mensen op de been waren, was de band al gestopt. Het entertaintment programma stopte er al vroeg mee. Dat was wel jammer, want wij dachten nog even te kunnen genieten van wat live muziek. Helaas, dan maar doorlopen naar het Witte Huis. Nadat we daar nog even hebben rondgelopen en op een bankje hebben gezeten, besloten we weer naar huis te gaan.


Toen was het zaterdag....en ja hoor, weer een heerlijke warme lentedag. We treffen het erg goed op dit moment. 25 graden en het gaat alleen nog maar meer worden. Morgen zelfs 30 graden! Zaterdag heeft John wat klusjes in huis gedaan. Er moet nog best veel gebeuren, voordat de eerste visitie komt en dat is op 18 april. 's Avonds hadden we een Disco party bij Arthur en Aagje. Met wat disco accesoires pasten we helemaal in het thema van het feest. Lekker leuk ouderwets, met echte LP's. Ik heb vele malen een flashback naar de jaren 80 gehad. Die goeie oude tijd... Het was natuurlijk ook een mooie warme avond en we hebben met zijn allen ook nog op het deck gestaan. Nu moet je er van genieten, want voordat je het weet komen de muggen. Dat schijnt hier nogal erg te zijn.

Zondag hebben we eerst uitgeslapen en zijn daarna naar de Home Depot gereden. We moesten nog een kleine schuurmachine hebben, want we willen de kastjes in de badkamer gaan aanpakken. Ook kwamen we daar mooie ligstoelen tegen voor aan het zwembad. We hebben er 3 meegenomen. We hebben er gelijk 2 kleine tafeltjes bijgekocht. We zijn nu op de offertes aan het wachten voor de pool service. Als het goed is gaat het zwembad rond 19 april open. Misschien ietsje later, maar in ieder geval voor 1 mei. Ik kan niet wachten! Het doek zit nu nog over het zwembad en dat staat zo somber. Ik kijk vanuit mijn nieuwe aangeschafte bedje toch liever naar blauw zwemwater. Vanavond duik ik niet het in zwembad, maar op tijd mijn bedje in. Morgen moeten we om half 6 's ochtends aan Tidal Basin in Washington staan, want dan begint onze fotosafari. De zon komt een half uur later op. het wordt weer een prachtige dag, dus ik hoop dat we 's ochtends mooi licht/gloed hebben van de zon. Het is wel erg vroeg, want ik moet al om kwart over 5 bij Yolanda staan. We rijden eerst even langs de Starbucks en daarna langs Patty en Natalie. Iedereen neemt wat lekkers mee, zodat we na de fotosafari ergens kunnen gaan picknicken. Een ontbijtpicknick! Morgenochtend als mijn wekker gaat, zal ik wel even mopperen, maar als ik eenmaal op gang ben en kijk wat ik er voor terugkrijg, valt het allemaal misschien wel mee.



9 opmerkingen:

Petra zei

Prachtige foto's weer. En succes op de safari!!

Petra zei

Wat superleuk, die fotosafari! Is dat soms met David Luria? Daar heb ik er weleens een mee gedaan. Heerlijk, he, dit weer! Het was vandaag toch ook nog best mooi bij het Tidal Basin, dus ben benieuwd naar je foto's.

Anja zei

Mooie foto's!
Hoezo lekker weer...hier sneeuwt het, grrrr. Veel plezier tijdens de fotosafari!

Teleton zei

Wat een heerlijk voorjaarsbericht. Leuk ook, hoe de Amerikanen van de parken genieten. Gelukkig schijnt de zon hier vandaag (eindelijk) ook weer eens uitbundig, anders zou ik nog jaloers worden.

Veel plezier met de fotosafari, we wachten even op de beelden.....

Robert-Jan en Yvonne zei

Foto's zijn weer prachtig zeg ! En wat een heerlijk weer daar ... Dat missen we hier wel hoor ;-) ! Maar goed, die heftige sneeuwstormen waren er bij ons ook maar in mindere mate, dus tja ... Je kan niet alles hebben !

Heel veel plezier op de foto-safari, wel vroeg inderdaad, maar ongetwijfeld gaat het een hele mooie dag worden en natuurlijk zijn we benieuwd naar die foto's !

Sisely zei

Prachtige foto's, ja gewoon genieten van het lekker weertje.En geniet maar van de Hollandse lekkernijen.En foto safari nog nooit van gehoord, maar wel leuk idee.

Bibi zei

Ben benieuwd hoe je fotosafari was, lijkt me ook erg leuk om te doen!

Kristel Holsbeek zei

Mooie fotos, ik ben benieuwd hoe de safari geweest is;-)

Teleton zei

Zit ik extra vroeg pontificaal gereed, met bruine boterham en sapje, is je pagina met het verslag van de fotosafari niet beschikbaar......Hopen dat je het nog kan fixen, want het beloven mooie plaatjes te worden.