Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zondag 11 april 2010

Ikea, Target etc....

Gisteren was het een dag die omgevlogen is. Dat is niet zo gek, want ga maar eens naar de Ikea...voordat je het weet loop je er 3 uur rond. We moesten nog wat spullen hebben voor de logeerkamers. Wij hebben vanaf zondag 3 slaapkamers in gebruik. Aangezien dat we daar nog geen vitrage hebben hangen en ook nog geen lampjes hebben staan, moesten deze dus nog gekocht worden. Ikea is dé winkel voor leuke koopjes. Tenminste, dat denk je dan, maar elke keer als je bij de kassa staat, schrik je toch weer. Een paar honderd dollar is niets, hoor. Dat kan ik je wel vertellen. Maar ja, we hebben nu voor iedereen een 'nachtkastje'. tussen aanhalingstekens, want het zijn eigenlijk krukjes. Heel leuk, het doet een beetje landelijk aan en nog eens multifunctioneel. Ja, daar hebben we over nagedacht. Altijd handig als je een zitplaats tekort komt. Dan schuiven we er toch een krukje bij! Ook hebben we leuke lampjes gescoord, maar wel maal 4. Want ja, iedereen wil wel een beetje licht op de kamer hebben, wel zo handig. Ben je bijna bij de kassa...kom je weer een parasol tegen. Onze parasol in Nederland, hebben we daar achtergelaten, want die was kapot. Ach, zeiden we nog tegen elkaar, die kopen we in Amerika wel. Nu de zon zo vaak schijnt en het erg warm kan zijn, mis ik dat oude kapotte ding wel. Dus, hup, gooi maar op de kar. We hebben deze toch nodig. Stuk voor stuk waren de artikelen niet zo duur, maar alles bij elkaar opgeteld...nou ja, ik zal het jullie besparen, maar wij keken elkaar toch even aan toen die meneer achter de kassa het totaalbedrag zei.

Eenmaal onze auto volgeladen weer terug naar huis. Daarna stond Lowe's en de Target op het programma. Bij Lowe's hadden we laatst een goedkope luxaflex gezien en valgordijnen. De stand van de zon is aan het veranderen en dat betekent dat als ik in de keuken achter mijn laptop zit, ik eigenlijk niets op het scherm kan zien, omdat de zon in mijn ogen schijnt. Ook om de warmte een beetje tegen te houden was ook dit een must. Ach, even met de bankpas door het apparaat en we mogen alle spullen weer meenemen. Al met al een duur dagje.


O ja, de foto's die jullie in dit bericht zien, heb ik onderweg gemaakt. Had ik zo maar zin in en het geeft jullie een indruk van de omgeving. Hieronder wat foto's van wat 'aardige optrekjes' bij ons in de buurt:









....en is het wat?

Thuis hebben we, nou ja John, de krukjes in elkaar gezet en ik ben aan de slag gegaan met de lampjes. Ook het valgordijn voor het raam in de badkamer hebben we uitgepakt om te kijken hoe het zou staan. Je kunt hier alles terugbrengen en je hebt er best lang te tijd voor. In Nederland heb je vaak maar 2 weken...hier vaak een maand of langer. Ze doen hier niet zo moeilijk. We hebben weleens batterijen teruggebracht. De verpakking hadden we al opengemaakt, toen bleek dat het de verkeerde waren. Plakbandje er op en maar weer terug naar de winkel. Wij dachten dat ze daar wel moeilijk over gingen doen, maar nee hoor. Zonder vragen te stellen kregen we het geld terug van de batterijen. Dat noem ik nou service! Maar goed, om nog even terug te komen op de valgordijnen...oten ik de verpakking eraf had gehaald, kwamen er allerlei waarschuwingslabels tevoorschijn. Niet één, maar een stuk of 6. Oké, we zijn in het land waar men al vaker met hoge claims te maken heeft gehad, maar is dit niet een beetje overdreven...

Vandaag heb ik John naar de luchthaven gebracht. Hij vertrekt vandaag naar Turkije voor een meeting. Hij is nog maar goed een week terug van zijn trip naar Nederland. Maar ja, duty calls...hij heeft weer wat meetings, dus hij zit de komende dagen in Istanboel. Een 5-sterren hotel...niet slecht hè? Aanstaande vrijdag komt hij weer thuis. Dan hebben we nog één dag en dan weer naar de luchthaven, maar dit keer om de visite op te halen. Het is toch altijd leuker om iemand op te halen van de luchthaven, dan afscheid te moeten nemen!

10 opmerkingen:

Petra zei

Je vorige blog had ik gemist om de een of andere reden, terwijl ik er echt op zat te wachten. Wat een superfoto's heb je toch kunnen maken. Ik weet, dat dat moeilijk was, want de pracht was toch merendeels verdwenen. Vervelend, dat John nu weer op reis moet. Maar zo te lezen vermaak jij je wel.

Anja zei

Die laatste zin van je.....daar kan ik me helemaal in vinden!!
Tja, de Ikea, daar kom je nooit met lege handen naar buiten.

Sonja zei

Hoi Natasja, ik lees trouw je weblog over het leven in Amerika, heel erg leuk en wat een mooie foto's. Ik blijf je volgen.
groetjes
Sonja

sisely zei

Afscheid nemen dat hoort hoe dan ook bij het leven, al is dat niet fijn.En viste krijgen dat is altijd mooi mee genomen.Ja IKEA...zonder erg is het dan al weer later...Mooie foto's zeg.

Bibi zei

Jammer dat je niet mee kan naar Istanboel, ik zou daar ook graag eens heen willen en dan ook nog eens in een 5 sterren hotel.. maar wel heel fijn dat je binnekort bezoek krijgt!

Petra zei

Hey wat grappig ik was ook bij Ikea gisteren. Niet dezelfde, maar toch. Ook bij mij lag er nog aardig wat in mijn karretje. Snij plankje, plaid, wat glazen, speeltje voor de hond, crackers en natuurlijk princessentaart ;-)

En ja inderdaad mensen ophalen is leuker dan wegbrengen. Helemaal mee eens!

Tjeerd en Kiki zei

Ohhh wat is het herkenbaar met die logeerkamer, lampjes etc etc en natuurlijk de rekening bij de kassa. Altijd "schrikken".
Wij krijgen volgende week voor 10 dagen 3 logees en zitten nu midden in een keuken verbouwing. Goede timing he :(.
Istanboel klinkt wel lekker, heerlijk!
Dank voor je reaktie op ons blog, het was leuk op de cruise met de meiden :)

Rick, Sunshine State zei

Nou je zegt : ....en is het wat?
Ja het is zeker wat, erg mooi zeg.

We lezen vanaf heden lekker met je mee.

Bianca zei

Helemaal met je eens, ophalen van een luchthaven is veel leuker dan uitzwaaien.
Gaaf die fotosafari !!!

Kristel Holsbeek zei

En het was weer een leuk productieve dag...