Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 7 april 2010

Oef, dat was vroeg...

Ik ben nog in diepe slaap, als ik ver weg een irritant geluidje hoor. Dat geluidje blijft maar gaan, dus ik word wakker. Shit, het is de wekker! Hè, dat kan toch helemaal niet; ik heb het gevoel dat ik net in bed lig! Maar ja hoor, het is toch echt mijn wake-up call. Het is namelijk de dag van onze fotosafari. Ik had de wekker om 4 uur gezet. Ik zou om 5:15 bij Yolanda zijn. Van ons uit is het een kwartiertje rijden. Ik moest ook eerst nog even naar de bank, dus ik had mijn tijd wel nodig. Na een verfrissende douche, was ik al wat meer mens. Ik heb mij fotospullen gepakt en ben richting Yolanda gereden. Zij kwam net naar buiten gelopen, dus we zijn gelijk doorgereden naar de Starbucks. Een beetje caffeïne doet wonderen. Ook voor Patty en Natalie namen wij de bestelling mee. Eenmaal bij Patty kwam Natalie ook al aangereden en konden we richting Washington DC. We moesten er om 6:15 zijn. Op de weg heen zag ik al wat bliksem en niet veel later vielen er regendruppels op de voorruit van de auto. Nee hè...is het al die dagen prachtig helder weer en juist net op de dag van onze fotosafari is het bewolkt. We zagen de bui al hangen (in ons gavel letterlijk). Achteraf viel de regen mee, want toen we de auto geparkeerd hadden was het al weer voorbij. Behalve de bewolking. We wisten eigenlijk al wel, dat we geen mooie zonsopgang gingen zien. Dat was wel jammer.

We moesten ons verzamelen bij de paddle boats en daar stond al een groepje te wachten en E. David Luria, onze fotograaf van die dag. Hij begon de basistechnieken uit te leggen van het fotograferen. Daarna begon hij over composities te vertellen. Dit was voor ons allemaal al duidelijk. Door soms iets op de voorgrond te plaatsen, krijg je meer dieptewerking in je foto. Zo praatte hij nog even door. Wij stonden ondertussen al te trappelen om te gaan beginnen met fotograferen. Ik wilde het Jefferson Monument graag een keer in het donker fotograferen. Dat is best lastig als je, net als ik, geen statief hebt. Die moeten we toch nog eens gaan aanschaffen. Ik vind het altijd een gesjouw, maar als je mooie nachtfoto's wilt hebben, dan kan je eigenlijk niet zonder.

Iedereen begon te fotograferen en als je vragen had, dan kon je deze aan de fotograaf stellen. Ook kwam hij af en toe een kijkje nemen om te zien wat voor foto's je gemaakt had. Na ons vertrek bij de paddle boats, liepen we op ons gemak en met de nodige fotostops richting Jefferson Monument. Ook daar ging onze club foto's maken. Overal gaf hij wel uitleg. Hoe je het beste kon staan en over de instellingen van je fototoestel. Ook hier zijn de nodige shots gemaakt en was het tijd om weer verder te lopen. De workshop zou eindigen bij het Franklin Delano Roosevelt Memorial. Voordat het zo ver was, liet hij ons een bijzondere boom zien; de 'Lady of the Blossoms Cherry Tree'. Ondanks dat de zon zich niet echt heeft laten zien, was het een leuke workshop. De cherry blossoms waren duidelijk over hun piek, want het was een groot verschil met de vrijdag voor Pasen. Toen waren de bloesems veel voller. Ik vind mijn foto's deze keer ook wat tegenvallen en zie ze maar als een leuke herinnering aan een gezellige ochtend.

Iedereen had voor wat lekkers gezorgd en we hebben dan ook na de fotosafari nog even genoten van een muffin, verse aardbeien etc. Het was een geslaagde ochtend en een superleuk verjaardagscadeau! Ik heb nog even wat gedronken bij Yolanda en ben toen weer naar huis gereden. Het was inmiddels al behoorlijk warm. We hebben gisteren dan ook de 34 graden bereikt. Vandaag wordt het weer zo'n warme dag, maar je hoort mij niet klagen hoor. Heerlijk! Lekker lang van de avond genieten. Gisteren tot 23:30 uur in een kort rokje en tanktop buiten kunnen zitten en nog had ik het niet koud. Er is zelfs een 'special weather statement' afgegeven. Door de huidige weersomstandigheden waar wij nu in zitten, is er kans op wildfires. Morgen in de namiddag is er kans (en dat gaat wel gebeuren) op een onweersbui. Daarna wordt het weer wat koeler. Even twee dagen rond de 17 graden en vanaf zondag weer rond de 24 graden.


Voor alle foto's klik hier

7 opmerkingen:

Petra zei

Vind je foto's heel mooi Natasja!
Heel leuk om dit met een stel vriendinnen te kunnen doen.

Sisely zei

Is een keer weer wat anders foto safari, prachtige foto's zeg.Ja je kan er niks van zeggen van het weer(geld ook voor NL).Gewoon genieten van de dagen dat het droog is.

Brin zei

Ik vind ze toch geslaagd hoor !
Er zitten best veel mooie tussen, ondanks het minder mooie weer.

Wat het mooie weer betreft, ik wou dat het hier ook al zo warm was
(als het hier zelden dan al 34° wordt!). Ik wil best met je ruilen hoor.

Anja zei

Ondanks het mindere weer zijn je foto's erg mooi!!

Bibi zei

Dus je was nog jarig ook? Nou, nog van harte gefeliciteerd:-)

Teleton zei

Ah, nu kan ik de foto's ook bewonderen. Blijf vinden dat je mooie plaatjes maakt hoor. 'k Wilde dat ik er zo'n oog voor had....Naast de bloesemfoto's vind ik de detailfoto's altijd zo knap gevonden, bijvoorbeeld Fence!

Karin zei

Prachtige foto's hoor en weer een leuke herinnering toch?