Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 16 april 2010

Krijgen we nog gasten....?

De hele week stond in het teken van het aankomende bezoek van onze familie. Van de badkamers uitsoppen tot boodschappen doen. Ik moet nu natuurlijk groot inslaan, want ik heb 6 mondjes te vullen. Ik ben er maar druk mee. John zit in Turkije, nou ja beter gezegd nog steeds in Turkije. Eigenlijk zou hij vandaag thuis gekomen zijn, maar dankzij de vulkaanuitbarsting op IJsland is zijn vlucht gecanceld. Nadat hij een hele middag had gebeld, had hij een vlucht kunnen bemachtigen op zaterdag. Prima, een dagje later is ook niet erg en hij zou dan op tijd thuis zijn, voordat de rest van de familie zou koment. Krijg ik vandaag een telefoontje van John....en je voelt het al aankomen...is ook deze vlucht geannuleerd. Nog erger, hij vliegt waarschijnlijk maandag pas terug! Hij mailt me regelmatig met een update; het laatste bericht is dat het er voorlopig niet goed uitziet. De aswolk zakt af richting het zuiden. Dadelijk zul je zien, dat Noord Europa weer vliegt en Zuid Europa plat ligt... Erg vervelend allemaal. Hij is klaar met werk en nu moeten ze zich maar vermaken. Natuurlijk lukt dat wel, maar als je weet dat je familie over is, dan wil je gewoon thuis zijn en niet in Turkije zitten. Als de vlucht van onze familie zondag wel doorgaat, dan kan hij ze niet mee gaan ophalen en mist hij hun eerste reactie. Daar was hij natuurlijk erg graag bij geweest. Ik baal er ook van; dit is iets wat je met zijn tweetjes wil beleven. Nu heb ik alles geregeld; de badkamers zijn schoon, de boodschappen zijn in huis...maar nu de familie nog! Dat wordt dus stevig druimen draaien op een goede afloop. We hebben de natuur niet in de hand, maar het komt nu wel verdomd lastig uit!

Vandaag ben ik naar de Commissary geweest in Fort Myer. Dat is een supermarkt op de militaire basis. De prijzen liggen hier beduidend lager dan bij een Safeway of Giant. Het was mijn eerste bezoek, dus ook heel benieuwd. Het is inderdaad zo; wow, dat scheelt nogal! Ik had een hele volle kar en het bedrag viel reuze mee. Voor dat bedrag kan ik mijn kar maar voor de helft vullen bij de Safeway. Het is even rijden, maar ik zal hier vaker naartoe gaan. Gewoon een kwestie van veel inslaan. In deze winkel is het de gewoonte, dat er iemand met de kar met boodschappen naar de auto loopt en alles voor jou in de auto zet. Is dat geen service? Eigenlijk hoeft dit voor mij niet, ik ben nog jong en vitaal genoeg om dit zelf te doen, maar ja...policy van de Commissary. Wel even een tip geven, natuurlijk en je bent weer klaar om te gaan.

Nu ben ik weer thuis om dit blogje te schrijven en in spanning wacht ik af of ik nog wel gasten krijg deze week! Het mailen met de familie en John is in volle gang en we wachten het maar af. Ik zal blij zijn als er wat meer duidelijk komt, maar dat willen die honderden gestrande reizigers op de luchthavens ook wel!

10 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Jemig, voor jullie komt dit allemaal wel (drie)dubbel ongelukkig uit zeg ... En jij zit daar maar in je eentje en weet niet precies wat je te wachten staat ... Ik hoop voor jullie allemaal dat het toch allemaal soepel gaat verlopen.

Dat is wel een volle kar zeg ... En dan werkelijk voor zulke goede prijzen; dan wordt het inderdaad wel interessant om daar in het vervolg in te slaan ja. Hebben ze daar niet ook allerlei 'gewone' spullen (zoals tv's en zo) ? Tenminste, dacht ik wel eens op tv gezien te hebben ... ;-) !

Nou ja, ik duim in ieder geval voor jullie !

p.s. ik was na onze 'uitzending' na New York (alhoewel slechts 4 maanden) ongeveer net zoveel aangekomen als jij afgevallen bent. Petje af hoor ... Ik ben gelukkig alles weer terug in NL kwijtgeraakt ;-) !

Petra zei

Oef, ik hoop echt, dat het allemaal goed komt en iedereen op tijd arriveert. Dat afdrijven naar het zuiden zou rampzalig zijn voor ons overbuurmeisje, dat thuis probeert te komen om de bruiloft van haar broer bij te wonen. Ik hoop alleen, dat die volkaan ophoudt, want anders wordt het echt een ramp!

Annemiek zei

Nou, ik zit ook op mijn ouders te wachten die morgen zouden komen, nu hopelijk maandag. Ik ben blij dat ze niet ergens op een luchthaven zitten!

Anja zei

Wat een toestand die aswolk, hopelijk kunnen John en de familie gewoon vliegen.
Ik kom ook wel eens bij de Commissary, is hier 10 minuten rijden vandaan.

Petra zei

Jeetje wat een toestand. Direct om ons heen ook veel NL vriendinnen die bezoek verwachten en nu dus afwachten. Extra moeilijk voor jou ook nog dat John ook nog zo ver weg zit en niet terug kan. Wat ontzettend vervelend!

Bibi zei

Kijk, nou zou zo'n hovercraft echt een uitkomst zijn, zo van Turkije over de oceaan naar huis kunnen hoveren en en passant ook nog wat familielden uit Nederland mee te kunnen nemen, dat zou nu toch mooi zijn niet?
Ik hoop dat het snel klaar is met die aswolk!

Bianca zei

En die vulkaan is geloof ik nog steeds niet minder actief geworden als ik het vandaag op internet zag geloof ik, ontzettend balen hoor ! Je zult op een luchthaven vast zitten, dat lijkt me echt een verschrikking. Hopelijk verdwijnt die aswolk snel en zie je iedereen snel weer.

Dat is super zo'n winkel !

Sisely zei

Afwachten maar.Sterkte ermee, en hopen dat het snel voorbij is het hele rompe slomp over de Vulkaan uitbarsting van Ijsland.Ieder geval sterkte, en hopen dat je gasten toch naar je toe kunnen.

Brin zei

Hopelijk komt alles goed en kunnen jullie alsnog een leuke tijd met de familie doorbrengen. Succes !!!

Erica zei

Hoi Natasja,
Vanmorgen (dinsdag 20 april) kwamen in Nederland de berichten dat de eerste vluchten gaan proberen te vertrekken.
Ik hoop zo ontzettend dat bij die vluchten jouw familieleden kunnen zijn en dat ze bij jou kunnen gaan genieten van het weerzien na een half jaar. Ik gun het je zo ontzettend! En natuurlijk ook dat John terugkomt uit Turkije.
Ik blijf duimen en hou op jouw site bij wanneer jullie weer zijn herenigd.
Toitoitoi!
Erica