Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 20 april 2010

Geen gasten, geen concert...

Daar zat ik dan zondag! Het huis helemaal aan kant, de bedjes gespreid...maar geen gasten. Zoals we al zagen aankomen, is ook hun vlucht zondag gecanceled! Gelukkig hebben ze het kunnen verzetten en nu vliegen ze naar alle waarschijnlijkheid (ik blijf voorzichtig) vrijdag de 23e. John zat nog steeds in Turkije. De situatie werd daar steeds slechter, omdat de aswolk zijn kant op kwam. Hij had zijn vlucht verzet, maar die werd geannuleerd. Daarom heeft hij, samen met nog 3 collega's, een alternatief gezocht. Ze hebben een busje gehuurd en zijn vanochtend om 7:30 uur vertrokken naar Nederland. Een rit van 30 uur! Op donderdag heeft hij een vlucht kunnen boeken naar Amerika (met een overstap in Frankfurt). Nu maar hopen dat alles een keer meezit! Zowel voor John als voor mijn familie. De weersvoorspelling voor de periode als de visite er is, ziet er op dit moment nog niet rooskleurig uit. De dag van aankomst is het lekker en zonnig, maar daarna een paar dagen regen! Ik weet ook dat de voorspellingen hier snel kunnen veranderen, dus we zien wel of de weergoden het goed voor hebben met ons.

Gisteren zijn de poolboys geweest om het zwembad te openen voor het zomerseizoen. Als je het woord 'poolboys' ziet, heb je daar een voorstelling bij. Nou, de illusie van de term poolboy is direct verdwenen bij het zien van de mannen, hahaha! Nou ja, als ze hun werk maar goed doen, ben ik tevreden! Ze hebben het zeil van het zwembad eraf gehaald en zijn begonnen met het schoonmaken. Ze hebben de pomp weer aangezwengeld en alles zomerklaar gemaakt. Nu ligt er een 'stofzuiger' in het zwembad. Dit apparaat zuigt al het zand en de blaadjes, die ondanks het zeil in het water zijn gekomen, op en zorgt ervoor dat het zwembad er straks netjes bij ligt. er blijft nog wel wat op de bodem liggen en daarom komen ze nog een keer om alles te verwijderen. Het ziet er lekker zomers uit, dus het mag van mij wel wat warmer gaan worden, zodat ik lekker kan gaan zwemmen.

Gisteravond ben ik gezellig bij Petra op visite geweest. Toen ik naar huis reed, hoorde ik op de radio dat het concert van The Eagles, Keith Urban en de Dixie Chicks in Washington gecanceled is! Wát!! Nee hè...heb ik daar zo zitten stressen om goede kaartjes te kunnen bemachtigen! Was ik helemaal happy met het feit dat het me gelukt was en dat we hier naartoe gingen...gaat het niet door! Dit staat op de site van Tickets.com:

Due to scheduling conflicts, the June 15 concert at Nationals Park has been cancelled. Ticket and parking refunds available at point of purchase. Tickets and parking purchased on Tickets.com and by phone are automatically refunded. Automatic refunds will be made the week of May 3, 2010.

Scheduling conflicts...? Jeetje, wat is dat nu voor reden! Flauw hoor! Ik vind het balen, want ik had het er zo op staan! Nou ja, misschien komt er nog wel eens een ander leuk concert voorbij. Het is wel makkelijk dat het geld automatisch wordt teruggeboekt! Hoef ik daar tenminste niet meer achteraan. Vandaag wordt het een mooie dag met z'n 21 graden. Ik ga er lekker van genieten!

9 opmerkingen:

Andre-Daphne zei

Hoop echt voor je dat het vliegverkeer weer helemaal op gang komt. Zodat je vanaf vrijdag wel je gasten mag ontvangen. Het zit je ook niet mee hoor. Moest afgelopen zondag nog aan je denken, wetende dat je familie zou overkomen. Nou zal voor je duimen dat ze a.s. vrijdag wel mogen vliegen.Wat hebben jullie trouwens een schitterend zwembad zeg. Geweldig om dit zo in je tuin te hebben.

Petra zei

Och dat zwembad ziet er even aantrekkelijk uit zeg! Jammer dat de familie er ook niet van kan genieten nu. Maar gelukkig komen ze nu toch nog.

Wij hadden het vorig jaar ook dat er een concert om 1 of andere vage reden niet door ging. Baalde er toen ook van. Tuurlijk krijg je je geld terug, maar toch, je kijkt er wel naar uit.


Enne hou nog even vol het bijna vrijdag!

Bibi zei

Jeetje wat een pech!
Geen visite, geen concerten, en zelfs geen leuke poolboys! Wat een rottijd zeg...
Maar nu heb je wel lekker het zwembad helemaal voor jezelf.

Petra zei

Jeetje, wat balen allemaal! Belachelijk, die Eagles, wat nou "scheduling conflicts". Hopelijk komt iedereen vrijdag aan en als het slecht weer is neem je ze gewoon mee de mall of een van de musea in. Gelukkig is er ook heel veel leuks binnen te doen.

Anja zei

Hopelijk kunnen John en de familie vliegen en werkt het weer een beetje mee. Jammer van het concert en de poolboys ;-))

De Steijntjes zei

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Vooral die onzekerheid is killing......
Als je weet, over een week zijn ze er wel. Dan houd je daar rekening mee. En net als jou zijn mijn duimen al helemaal beurs :). Ik hoop voor iedereen die een geannuleerde vlucht heeft en moet worden overgeboekt, dat dit binnen een paar dagen gerealiseerd is en iedereen op de plaats van bestemming is. We blijven hopen!!

(bij mijn man in NwZeeland spraken ze al over als eerste terugkeerdatum zo rond 5 mei.... dan weet je wel een datum, maar deze datum wil ik ook niet horen.)

Ik hoop van ganse harte dat je je familie heerlijk kan verwelkomen in je nieuwe paleisje en dat ook je man erbij kan zijn om de feestvreugde te verhogen. Het ziet er wel gunstig uit voor ze nu alle vluchten zijn hervat!!

Good luck.....

bianca zei

Hopelijk gaat het nu wel lukken met jullie bezoek en wat een terugreis voor John zo pfff

Scheduling conflicts ? nou inderdaad ja, wat klinkt dat onzinnig.

Zwem ze !

Sisely zei

Dat is balen dat je niet daar naar toe kan, nou hopen dat je visite en john op tijd thuis komen.Ja het weer in NL is ook niet waar over je naar huis kan schrijven....gewoon genieten als het droog is.

Rick, Sunshine State zei

Balen hoor,tjemig 30 uur in een bus pfff, maar goed, het heft in eigen handen nemen is beter dan afwachten. Niets doen is geen optie. Hopelijk zijn jullie komende week weer herenigd, we zullen het lezen hoor.
En wellicht vult het zwembad zich dan ook nog met visite ..

Groetjes Rick en Mandy