Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 15 april 2010

Nog een paar dagen...

...en dan is het zo ver! Dan komen mijn ouders, schoonmoeder en broer voor 10 dagen bij ons op visite! Wat is de tijd snel gegaan. Dat zal vast ook wel het geval zijn als ze hier zijn, maar daar denk ik nog niet aan. eerst nog de laatste puntjes op de i zetten. Gisteren heb ik drie badkamers aangepakt. Allemaal badkamers voor onze gasten. De logeerkamers zijn zo goed als af. Alleen nog gordijnen ophangen en dan kunnen ze heerlijk slapen. Tenminste dat hoop ik. We hebben een Aerobed voor mijn ouders en een opklapbed voor mijn schoonmoeder en broer. Voor die laatste voor het nog een uitdaging, want volgens mij is hij langer dan het bed...sterker nog, ik weet het wel zeker... Als het allemaal niet werkt, dan verzinnen we er wel iets op. dan maken we aan het einde van het bed wel een verlengstuk. Komt helemaal goed! De douchegordijnen zijn gekocht, de badkamers zien er, ondanks dat deze verouderd zijn en ik noem het maar 'retro chique'..hahaha, best weer gezellig uit. Met wat accessoires, een nieuw douchegordijn en leuke handdoeken kan het er best mee door. Tussen de bedrijven door draai ik de nodige wasjes met beddengoed.

Vandaag is Jaap jarig en daarom...Van harte gefeliciteerd, Jaap. Ik hoop dat de e-card is aangekomen, want ik kreeg telkens zo'n rare melding... Nou ja, wij drinken er eentje op jou vanavond. Ik in Great Falls en John vanuit Turkije! Over John gesproken, die komt vrijdag weer thuis. Eerst was het nog maar de vraag, want hij had een hele krappe aansluiting in Duitsland. Gelukkig heeft hij nu een betere vlucht kunnen krijgen en is hij vrijdag als het goed is rond een uur of drie weer thuis. Dan kan hij verder aan de slag met de gordijnen etc.

Ik denk dat ik morgen een bezoekje breng aan de Commissary. Dat is de supermarkt op de militaire basis in Fort Myer. Het schijnt dat het daar goedkoper is, dan in de gewone supermarkt. Zeker als je groot moet inslaan. Ik krijg vier gasten tegelijk, dus dat zijn zes monden die gevuld moeten gaan worden. Eens kijken wat ik allemaal ga klaarmaken. Ik moet ook nog een planning maken van wat we allemaal gaan doen. Maandag wordt het een soort van rustdag. Dan kunnen ze lekker bijkomen van de lange reis. Maandag komen ze ook het zwembad openen. John gaat denk ik die dag werken, om vervolgens dinsdag, woensdag en donderdag vrij te nemen. Er zal iemand thuis moeten zijn. Ik ben zo benieuwd hoe het eruit ziet als het zeil er van af is. Ik heb één keer het zwembad open gezien en dat was augustus vorig jaar. Het water zal nu vast niet zo mooi schoon zijn als toen. Maar ja, wat wil je met al die rommel die ondanks het zeil toch het water in is gekomen. Maar daar hebben we mannetjes voor. We hebben ook onderwaterverlichting in het zwembad. Staat wel leuk als het donker wordt. Ik kan niet wachten om baantjes te gaan trekken...of aquajoggen! Goed voor mijn figuur. Ik ben inmiddels 12,5 kilo afgevallen, alleen niet op de plek waar ik het wil...zeg maar ergens in het midden...get it? Oefeningen in het water kan dus geen kwaad. Het is ook nog eens goed voor mijn rug. Daar heb ik de laatste tijd weinig last van, met uitzondering van gisteren. Maar ja, wat wil je als je 3 badkamers staat uit te schrobben, stofzuigen etc. Daarom heb ik me vandaag maar wat rust gegund. Eerst een bakje koffie gedaan met Yolanda en daarna naar de Bed Bath & Beyond en de Target om wat te retourneren en de laatste spulletjes te kopen. Ik moest nog wat plastic bekers hebben voor bij het zwembad. Ik wil daar geen drinkglazen van glas hebben; veel te link als er één per ongeluk kapot valt. Haha, het begint hier al aardig op een hotel te lijken. Met mijn ligstoelen inclusief tafeltjes aan het zwembad, kunstof glazen, de verschillende kamers met badkamers, de leuke kleine flesjes met lotion die John altijd meebrengt als hij weer eens in een hotel is geweest... Ik heb altijd al mijn eigen B&B willen hebben en voilá... The Valentine Inn is geboren!

7 opmerkingen:

Pierre zei

Als ik dit zo lees dan krijg ik er nóg meer zin in. En wat dat bed betreft: ik heb voor hetere vuren gestaan, dus komt goed!

Ben wel erg trots op die 12,5 kg van je! Samen met die 20 kg van mij hebben pa en ma ineens erg slanke kids.
Dat van die middenplek herken ik wel. Alles is strak behalve daar.
Misschien kan ik een paar baantjes trekken in je zwembad en dan train ik dat er zo vanaf.
De zwembroek ligt al klaar! ;-)

Petra zei

Hi hihi, dat van die hotel zeepjes doe ik ook als er gasten komen. Zo leuk! Alvast veel plezier gewenst met elkaar!

Cisca zei

Leuk, jullie gaan vast een hele fijne tijd hebben samen. Wij krijgen ook binnenkort voor het eerst in bijna een jaar weer bezoek uit Nederland!

Bibi zei

LOL wat leuk! Ja ik ben ook zo als ik logees krijg, alles schoon en netjes, planning met activiteiten, chocolaatje op de kussens en ik vouw zelfs een puntje in de toiletrollen, net als in hotels.Heerlijk dat je zo weer een zwembad tot je beschikking hebt en verlicht nog wel!

sisely zei

Geniet maar van je visite.En eigen zwembad lijkt me best wel fijn, ga er maar van genieten.

Petra zei

Grappig, die voorbereidingen voor logees, hier ook mini shampoo flesjes en zeepjes. Voorpret is ook erg leuk, in ieder geval ziet de voorspelling er voor begin volgende week koel maar mooi uit.

Erica zei

Jullie gaan vast een hele fijne tijd hebben samen. Wat voor jullie inmiddels heel gewoon is geworden, zal voor jullie familie bijzonder zijn. En je kunt toch geen betere rondleiding door Washington en omstreken krijgen als van mensen die in die streek wonen. Je zult zien dat de tijd die je samen hebt nog veel te kort is, dus er zullen nog veel, heel veel bezoekjes kunnen volgen ........
Enne .... dat bordje van The Valentine Inn, is zo'n gek idee toch nog niet?
En wauw! 12,5 kilo! Super joh. En je was al zo slank. Er blijft niks van je over!
Geniet van de tijd samen!
Groetjes,
Erica