Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 2 november 2009

Genieten!

Ons eerste feestje was erg gezellig. Even kennismaken met de collega's van John. Het was leuk om ze weer eens te zien. Patty en Timo hadden alles goed verzorgd. Na een Mojito een lekker kommetje tomatensoep en John nam natuurlijk als liefhebber van de Hollandse kost een kom erwtensoep. De avond eindigde in de keuken. Is dat typisch Hollands of gewoon omdat de koelkast met drank daar staat....?

We zijn nu druk met het regelen van allerlei zaken die nog moesten gebeuren. We hebben inmiddels gas, water en licht. Ik heb nu sinds een dag ook een bankpasje van de Bank of America. Laten we hopen dat deze bank wel overeind blijft staan. We zijn ook op zoek naar een auto. Allebei tweedehands, maar dat was ook de bedoeling. We kopen pas een nieuwe auto tegen de tijd als we terugkomen naar Nederland. Wat zijn de auto's hier 'goedkoop'. Het is dat we niet veel geld uit willen geven voor onze tijdelijke auto's voor 2 jaar, maar anders....een nieuwe Audi Q5 of een Q7 is hier al vanaf 20.000 euro te krijgen.

Verder proberen we ook te genieten van de omgeving. Het is hier prachtig. Hele mooie groene omgeving. Nou ja, groen....nu kleuren de bomen oranje, rood en geel. Mooie warme herfstkleuren. Waar ik wel aan moet wennen zijn de dieren die hier langs de kant van weg liggen. In Nederland ligt er wel eens een aangereden egel, kat of fazant langs de kant van de weg. Hier heb ik al twee herten (!) en een vos zien liggen. Je weet niet wat je ziet als je zo'n groot hert dood ziet liggen. Ik vraag me af wanneer deze weggehaald worden. Het beest is ondertussen al helemaal stijf geworden. Hij ligt bijna met zijn poten omhoog. Ik hoop niet dat ik er één op mijn motorkap krijg. Dat wil je echt niet meemaken. Levensgevaarlijk, maar het gebeurd wel. Daarom rustig aan rijden en maar hopen dat het je nooit overkomt. Trouwens wel lekker relaxt hoor, dat rustige rijden. Ze zijn allemaal even galant in het verkeer. Nou ja, sommige kunnen gewoon niet rijden, maar verder valt het me nog mee. Ik heb nog niet in Washington DC gereden, want dat is toch even iets drukker, dan in Great Falls. Alles op zijn tijd. Laat mij eerst maar eens wennen aan het rijden in onze omgeving.

John heeft vandaag zijn eerste werkdag, dus vandaag ben ik samen met mijn TomTom op pad geweest. Zo makkelijk...het apparaatje brengt me overal naar toe. Ideaal! Ik heb dat ook nodig, want mijn richtingsgevoel stelt niets voor, dus het is makkelijk dat ik een soort van back-up heb als ik aan het rijden ben. Ik ben naar ons huis geweest. Daar heb ik nog wat foto's gemaakt. Met de poezen gaat het goed. Je merkt wel dat ze ons missen, maar ja, nog een paar dagen. Ik hoop echt dat volgende week de container komt. Na een tijdje in het huis te zijn geweest, ben ik weer teruggereden naar het hotel. Al genietend van de omgeving; wat is het hier toch mooi! Door de bossen met de schitterende kleuren van de bladeren. De wegen zijn een beetje smal en je hebt niet echt ruimte aan de zijkant om je auto te parkeren, anders had ik daar ook nog foto's van gemaakt. Het is toch wel bijzonder om hier een tijdje te wonen.
Op de foto zie je het uitzicht vanaf de voordeur van ons huis en onze huurauto; de Nissan Pathfinder. Hoewel ik dat in eerste instantie niet de mooiste auto vond, ben ik er wel aan gewend en nog belangrijker...de auto rijdt erg lekker. Misschien een optie voor ons. Daar ga ik nu ook maar eens naar kijken. Ik ga weer verder op het internet; op zoek naar auto's!



10 opmerkingen:

Petra zei

Heel leuk om zo over onze omgeving te lezen :). Ik dacht altijd, dat dat in de keuken zitten tijdens feestjes Amerikaans was. Dat gebeurt hier namelijk altijd! Die herten, ja, daar moet je voor uitkijken, vooral als het begint te schemeren en in het donker. Gelukkig hebben we er in alle jaren hier nog geen aangereden, enkel een paar eekhoorntjes (even afkloppen!). Er zijn er heel veel, je zult ze ook wel in je tuin aantreffen daar. En laatst werd ik door een vos gewekt, die zijn er ook in grote getale. Ik vind het juist erg leuk, al die wilde dieren hier.
Als je nog eens tijd hebt, raad ik je echt aan naar Great Falls Park te gaan. Daar is het nu prachtig.

Anja zei

Het is heel aantrekkelijk om een nieuwe auto mee terug naar Nederland te nemen. Wij gaan dat ook zeker doen!
Fijn dat het goed gaat met de poezen. Hopelijk kunnen jullie snel bij ze intrekken.

cloggie68 zei

Wat prachtig al die herfstkleuren op de foto's, geniet er maar van!

De Steijntjes zei

Fijn dat jullie goed zijn gearriveerd en dat de katten ook weer een beetje tot rust komen.
Nu nog even wachten op de spullen en dat wordt het echt jullie thuis.
Mooie herfstkleuren daar! Dat worden weer mooie foto's, jou kennende!

Groetjes uit een nat en waaierig Nederland

Monique zei

Ik vond net via het AA-forum jullie weblog. Grappig dat jullie zo dicht bij Petra zitten.

Ze heeft gelijk hoor: je moet nu echt naar Great Falls Park, het is daar zó mooi. Wij waren er in 2007 en gaan volgend jaar zeker terug als we weer in DC zijn.

Ik ga jullie blog volgen, leuk!

Groet,
Monique (Nieuwenoord op AA)

Miranda zei

Hahaha, die delftsblauwe gevallen.....die heb ook ik gekregen afgelopen voorjaar. Samen met nog meer van dat soort gevalletjes. Ook hier liggen de herten in deze tijd dagelijks aan de kant van de wegen. Welkom trouwens in de USA! Mocht je ooit deze kant op komen, ben je welkom. Sterkte met het ontdekken van jullie nieuwe wereldje. Groetjes vanuit midden Virginia

Petra zei

En nu begint het geregel hier ;-)
Dacht je dat in Nederland al gehad te hebben, kun je hier nog even verder, hi hi hi.
Maar, er komt ooit een eind aan, geloof me.

Even over de tweede hands auto. Soms is het goedkoper om een nieuwe te kopen dan een net nieuwe. Kijk in de krant van zaterdag (althans hier) daar adverteren de dealers met allerhande aanbiedingen. Militairy korting is ook heeeel gewoon bij een auto trouwens.

Ook nog een ding om over na te denken, als je 1e eigenaar bent van een auto is je autoverzekering stukken goedkoper. Dan als het een tweede hands is. (Zien de verzekerings maatschappijen aan het VIN nummer) Ook belangrijk voor de premie is de veiligheids beoordeling van de auto. Dingen die je in Nederland dus niet gewoon zijn.

Bovendien is het voor de verzekering belangrijk om een Amerikaans rijbewijs te hebben. Vaak wordt er (soms tijdelijk soms blijvend) een extra hoge premie berekend voor een buitenlands rijbewijs.

Afijn.... Zover weer de tips uit eigen ervaring van Petra ;-)

Groetjes!

Bibi zei

Wat is het bij jullie nog mooi met die herfst kleuren. Geniet er maar van:-). Bij ons zijn die blaadjes er al afgesneeuwd en geregend. Zo'n tom tom is toch wel erg handig vooral in een nieuwe omgeving. Wat fijn dat het weer een stuk beter gaat met de poezen:-).

Bianca (Hollandranch) zei

Bij jullie ook nog best veel groen en herfstkleuren, heerlijk dat herfstweer hier toch ?;-)

Hier blijven de dode beesten langs de weg liggen voor de gieren, geen ophaaldienst tenzij het binnen de city limits is en daar zit je hier in Texas al snel buiten.

Natasja Valentijn zei

Wat die dode dieren betreft; we hebben het al de 'dode dieren bingo' genoemd. Elke keer als we een dier zien, vinken we deze af op de 'bingokaart'...;-) Tot nu toe 4 herten, 2 vossen en een wasbeer. Ik zit maar een beetje te geinen. Helaas heb ik al zo veel dieren zien liggen. Ze moeten niet langs de weg liggen, maar lekker rondhuppelen in het bos! Helaas maken zij soms een verkeerde keuze en worden ze aangereden.