Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 30 oktober 2009

Gearriveerd!

Ik heb eindelijk even tijd kunnen vrijmaken om weer eens iets op mijn blog te schrijven. We zijn inmiddels gearriveerd in de USA. Afgelopen dinsdag was de dag van vertrek. Samen met de ouders en 4 koffers, 2 kennels met onze katten Jamie en Esmee, rolkoffertjes als handbagage op naar schiphol. Na het inchecken en 'inleveren' van de katten...jeetje, dat was best heftig, die arme poezen, wat doen we ze aan..., zijn we koffie gaan drinken met mijn oudes en de moeder van John. Iedereen zag tegen het afscheid op, maar het moest er een keer van komen. Het afscheid was heftig. Iedereen was in tranen en het gaat ons aan het hart om ze 'achter te laten'. We hebben net zo lang naar elkaar gezwaaid, totdat we door de paspoortcontrole waren en toen was het afscheid definitief. Nou ja, voor even dan. Ons eerste bezoekje aan Nederland staat gepland in februari of maart. Maar toch, het blijft afscheid nemen, want je bent 8 uur vliegen van elkaar verwijderd.

De vlucht was zo anders, dan we gewend zijn, want je gaat met een andere intentie weg. We hebben een boekje meegekregen en die mochten we pas in het vliegtuig lezen. Familie en vrienden hebben allemaal iets liefs geschreven, dus ja hoor...daar kwamen ze weer; de tranen. Jeetje, wat een impact heeft dit zeg.

Eenmaal aangekomen hebben we de koffers opgehaald en natuurlijk gelijk naar de balie waar we de poezen op konden halen. Jamie (de oudste van 14 jaar) zag er erg slecht uit. Ze was helemaal uitgedroogd en zat te hijgen van de stress. Ze had er duidelijk zichtbaar moeite mee en was helemaal van streek. Ze was zwak en viel steeds om. We kregen allebei weer een schuldgevoel, omdat wij zonodig naar Amerika moeten is het beestje helemaal de weg kwijt. Wij dachten echt dat ze de nacht niet ging halen. Zo erg zag ze er uit. Esmee was ook uit haar doen, maar ik had het gevoel dat dat wel goed ging komen. We hebben ze gelijk naar het huis gebracht en zijn spullen voor de poezen gaan halen. Een kattenbak, mandjes, voer, etc. Daarna weer terug naar het huis. We hebben ze uit de kennels gehaald en natuurlijk was het allemaal vreemd voor ze, dus echt rustig waren ze nog niet. Wij zijn uiteindelijk weggegaan, want wij zitten voor twee weken in een hotel. Ik vond het niet makkelijk om ze daar achter te laten, zeker niet met de conditie van Jamie. Maar ja; ik denk dat rust toch even het beste is voor ze.

Nu gaan we elke dag naar de poezen en gisteren vond ik Jamie al een stuk opgeknapt. Ze is en blijft een oude poes en ze is mager en snel moe, maar dat was ze thuis (in Nederland) ook. We laten ze rustig wennen aan de omgeving en geluiden van het huis. Voor ons is het ook allemaal een beetje vreemd. We slapen in een hotel en zijn nu druk op zoek naar een auto. We hebben voorlopig voor twee weken een auto gehuurd, maar het zou fijn zijn, als we op korte termijn een geschikte auto kunnen vinden. John zit nu in het huis. Hij zit te wachten op iemand die het gas weer komt aansluiten. De elektriciteit is ook al geregeld. Ach, we hebben nog zo veel te doen.

Vanavond zijn we uitgenodigd bij Patty en Timo (een collega van John) voor een Halloween Party. Daar heb ik zin in; zie ik eindelijk de club die hier momenteel zit. Sommige heb ik al eens gezien en sommige zijn nieuw voor mij. Een leuke gezellige afleiding, want in een hotel zitten omdat het moet is toch een ander verhaal dan in een hotel zitten als je op vakantie bent.

11 opmerkingen:

Sonja zei

Gelukkig ligt het afscheid nemen nu achter jullie en zijn jullie in Amerika. Ik hoop dat de poes snel zal opknappen. Veel plezier vanavond, jullie zijn op een leuk tijdstip aangekomen (Halloween).
Sonja

Brin zei

Leuk om te horen dat jullie goed "aangekomen" zijn. Spijtig van de oudste poes, maar dat komt denk ik wel goed als ze wat kan wennen aan haar nieuwe thuis.

Ik kan me voorstellen dat het afscheid eventjes erg emotioneel was, het is toch telkens voor een tijdje dat je de familie niet ziet. Als ouder moet het ook moeilijk zijn je kind te moeten uitwuiven op de luchthaven met het besef dat je ze voor een lange periode niet zal zien. Zeker als ze gewoon zijn dat je "gewoon" eventjes bij ze binnenwipt. Maar misschien komen zij binnenkort wel bij jullie op bezoek !

Hopelijk kunnen jullie gauw je nieuwe thuis betrekken en wat wennen aan de nieuwe omgeving.
Veel geluk en hopelijk komt met de poezen alles in orde !

Brin

Petra zei

Welkom in Noord-Virginia! Leuk, meteen een Halloween party. Hopelijk wennen de poezen snel.

Anoniem zei

Hello

Welcome to USA!
Zoals je misschien weet hadden wij op 26 September ook 2 katten mee. Bij hun aankomst in Atlanta (vlucht 10 uur!) hadden wij ook schuldgevoel, het leek wel of die katten doodop waren, ze keken recht voor zich uit, staren is een beter woord. Toen ze uit hun kennel mochten waren ze zeer onrustig: rondlopen, proberen te ontsnappen.
Gezien het buitenkatten waren was het na 2 weken niet meer houdbaar en hebben ze toch maar eens de omgeving laten verkennen. Ondertussen zijn we hier 5 weken en alles is prima: 's morgens buiten en als het donker is komen ze terug binnen (coyotte's!).
Dus laat ze maar rustig gewoon worden aan de omgeving en alles komt ok, duurt alleen paar weekjes.

Succes

Bart

Robert-Jan en Yvonne zei

Heftig hoor ... Maar toch ook wel weer spannend. En ik kan me jullie gevoel voorstellen met die katten, ik hoop dat dat snel goedkomt.

In ieder geval wel erg leuk dat je gelijk bij een Halloween party kan aanschuiven. Ik vind het altijd zo jammer dat er hier (in NL dus ... ;-) !) zo weinig aan gedaan wordt.

In ieder geval veel succes de komende dagen met het geregel !

Anja zei

Lastig hè dat afscheid op Schiphol.
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en hopelijk gaat het met de poezen inmiddels beter.
Veel plezier op de Halloween-party!

Bianca (Hollandranch) zei

Ik vond het ook zo erg om de hondjes op Schiphol af te geven en toen waren ze in Houston ook nog eens even " kwijt" ik kreeg een rolling bijna. Je hebt al zoveel emoties te verwerken gehad met het " achterlaten" van je familie op het vliegveld, en ook al weet je waar je terecht gaat komen het gevoel is totaal anders dan op vakantie gaan. Hopelijk wennen de katten snel en knapt Jamie snel weer helemaal op. Veel geluk in jullie nieuwe huis en met het wennen aan de nieuwe leefomgeving maar dat gaat zeker lukken. Leuk dat jullie met Halloween hier zijn ! en veel plezier op het feest !

Bibi zei

Van harte welkom in de USA!
Afscheid nemen, altijd rot. Mijn ouders blijven ook altijd net zo lang zwaaien tot we elkaar niet meer kunnen zien na de paspoort controle.
Ik kan me die stress voor die katten wel goed voorstellen, maar hopelijk gaat het snel beter met ze, vooral met Jamie.

USA2007 zei

Goed te lezen dat jullie inmiddels in de USA zijn gearriveerd. Afscheid nemen blijft altijd moeilijk. Hoe graag je iets ook wilt, als het moment eenmaal daar is blijft dat hoe dan ook heftig.

Succes met de zoektocht naar een auto en ik hoop dat de katten inmiddels weer wat opgeknapt zijn.

Sue in Orlando, FL

Anoniem zei

Hoi Natas,

Goed om te lezen dat het goed gaat.
Veel plezier in the States en ik blijf je blog wel volgen hoor !!!

Groetjes,
Bas

Jolanda zei

Hoi John en Natasja,

Fijn dat de reis voor jullie en de poezen goed gegaan is(de oudste is weer aardig opgeknapt).Ik wens jullie alle goed de komende twee jaren en blijf jullie volgen via dit blog,wat erg leuk is.
Dus maak er wat van en dat gaat jullie vast lukken.

Groetjes uit het natte herfstachtige HOEVEN
Jolanda Dam