Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 25 november 2009

Grijze dagen...

Bah, weer een dag met regen. Wat ziet het er hier dan grijs en saai uit. Nou ja, het kan ook niet altijd lekker zonnig zijn. Dus dan maar lekker aan de gang in het huis. Dat deed ik eigenlijk toch al. De diningroom is al lekker opgeruimd. Ik heb gisteren de laatste dozen weggewerkt. Op tafel pronken mijn boeken; ik hou erg van mooie boeken. Hoewel de kerst nog ver weg is, ben ik toch al bezig geweest om de guirlanders op te hangen. Thuis had ik ze ook aan de trapleuning gehangen en ik had precies genoeg om dat hier ook te kunnen doen. Toen nog maar eens in de dozen gedoken en ik kwam nog een krans tegen. Die komt aan de voordeur te hangen.

Het grootste werk zit hem in de kerstboom. Thuis hadden we er zo'n 1000 lampjes in hangen. Je kunt zich voorstellen dat dit de 'favoriete' bezigheid is van John....niet dus! Elk jaar kwam hij wel een snoer tekort en moest ik weer naar het tuincentrum om een extra snoer te halen...met als gevolgd dat er elk jaar 100 lampjes bij kwamen. Dit jaar gaan er 8 snoeren in. Ook heb ik ontzettend veel kerstballen. Ik hou van een volle kerstboom, dus dan moet je er wat voor over hebben. We hebben al onze kerstballen meegenomen en er is er geen één kapot gegaan tijdens de verhuizing. Dat vind ik toch wel knap hoor!

Mijn rekje in de keuken is inmiddels opgehangen en ik heb er mijn Delftsblauwe spulletjes op gezet. Ook de foto van Kennedy hangt op zijn plek. Dankzij de tip van Bibi hebben wij een studfinder gekocht. Makkelijk apparaatje hoor. Nog een paar foto's moeten we ophangen en dan ziet het er allemaal wat gezelliger uit. We hebben al voor twee potten planten gekocht. Er gingen 3 planten in een pot. Eén plantje à 15 dollar x 6...maar ja, dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen. De poezen voelen zich ook al aardig thuis. Esmée heeft zojuist haar eerste kennismaking gehad met een squirrel (eekhoorn). Dat was lachen...gelijk met een dikke staart en in sluipstand rende ze van het ene raam naar het andere raam.

Gisteren kregen we een uitnodiging van Yolanda (de vrouw van een collega van John).
Zij organiseren een WAB (Week Afsluit Borrel) op 11 december. Zij vieren dan gelijk de verjaardag van Arnoud (haar man). Op 5 december hebben we een avondje met de internationale collega's van John. We moeten dan een 'native dish' oftewel een gerechtje uit jouw land maken/meenemen. Wij zijn druk aan het denken wat we mee gaan nemen. Een appertaart, erwtensoep, kroketten....we weten het nog niet. Ik moet het met de ingrediënten doen die hier voorhanden zijn. Even googlen naar Dutch Recipes. Of hebben jullie nog tips en Hollandse recepten die ik hier makkelijk kan maken (vooral de ingrediënten die ik hier kan kopen)? We hebben in ieder geval veel leuks in het vooruitzicht!


12 opmerkingen:

Karin zei

Leuk je blog te lezen. Welkom in de USA. Wij wonen sinds 3 maanden in Chicago en ervoor in New Jersey na verschillende Europese landen.

groetjes uit Chicago!
Karin

Jolanda zei

He natasja en John,

Het is ontzettend leuk om je blogs te lezen en vooral de fotos te zien zodat je vanuit hier een idee krijgt hoe het bij jullie is.leuk ook de fotos van de poezen!!!
Ik wens je veel succes met de native dish en zou je graag wat tips geven maar met mijn recepten en kook tips heb ik tot nu toe nog maar weinig mensen blij kunnen maken.Ik ben blij dat ik het niet hoef te doen.KOKEN is niet mijn hobby.

Groetjes uit Hoeven voor jullie beiden en tot de volgende keer.

De Steijntjes zei

Mooie planten. Wat je zei, het kost wat, en nu zo houden he? :)

Een tip voor jullie native etentje: hutspot. Echt hollands, uien, wortels en aardappels kun je daar wel vinden denk ik.

Succes!! en we lezen het wel weer op je blog wat je nu gaat maken. Ik ben benieuwd....

Margaret zei

Boterkoek? Ik heb evt wel een makkelijk recept voor je. Alles is hier in Canada te krijgen, dus ik neem aan bij jullie ook!

Monique zei

Het gaat er mooi uitzien bij jullie! Mooi, zo'n boekentafel.

Onze dochter heet Esmee, maar jullie poes lijkt echt meer tevreden dan onze puber :-)

Troost je, ook hier is het vies grijs weer.

Kristel Holsbeek zei

Begint al lekker knus te worden;-))

Petra zei

Grijs, he? Ik vind het ook maar niets, maar gelukkig kwam vanmiddag de zon tevoorschijn! Boterkoek vind ik een goed idee. Ik heb hier "Dutch Cooking" met o.a. recepten in het Amerikaans (maten) voor pepernoten en speculaas, wel toepasselijk voor 5 december. Laat maar weten of je die wilt.

Anja zei

Wat een schattige poezen hebben jullie.
Boterkoek is inderdaad een goed idee. Ik heb wel eens boerenkool en stamppot gemaakt, vonden ze lekker hier!

Bianca (Hollandranch) zei

Wat leuk die poes ! Mogen ze ook naar buiten ? Voor een goed recept voor boterkoek hou ik me ook aanbevolen, krijg er helemaal zin in. Ik hoop dat we komend weekend weer wat regen gaan krijgen, het is weer veel te droog hier (what's new ;-))

Carlo zei

Wacht dacht je van een zak borrelnootjes?
Hier zaten er weer een stel zonder om 17.00 uur!!!!!!!
Zie je wel dat ze je missen;-)

Miranda zei

Inmiddels schijnt bij ons de zon weer na een dag vol storm en zware bewolking. Vind trouwens dat je prachtige beesjes heb! En ingredienten zoeken hier....veel verschillende winkels bezoeken, zodat je een beetje idee krijg waar je wat kan halen en eventueel de on-line winkels. Of hopen dat de visite veel wilt meenemen! groetjes

Bibi zei

Dankje wel voor de award die je me hebt gegeven! Heel erg leuk. Ik zal er denk ik wel wat mee doen in een volgende post.
Weet je wat de mensen hier erg lekker vinden? Hutspot. Heel makkelijk te maken hier, alleen kan ik nooit die spekblokjes vinden maar moet ik baconstrips in kleine reepjes snijden, dan gaat het wel. En ze hebben ook goede rookworsten hier die goed smaken bij hutspot. Of anders echte hollandse appeltaart, houden ze hier ook van;-)