Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 24 november 2009

Award

Van Anja kreeg ik een Creative Blog Award. Zij woont met haar man in Utah. Bedankt Anja, voor deze award! Anja woont in Utah, dankzij haar man die (net als mijn man) bij de luchtmacht werkt. Op haar blog schrijft ze over haar leven in Amerika. Ze hebben samen al veel leuke uitstapjes gemaakt naar andere plaatsen in Amerika.













Er zitten een aantal voorwaarden en opdrachten aan vast. Nou moet ik als dank voor het krijgen van het award deze 6 dingen doen.

1. Plaats de award en het berichtje op je Blog…
2. Een bedankje en link naar degene die je de award heeft gegeven...
3. Vertel ons 7 dingen over jezelf die wij niet van je weten
4. Kies 7 andere bloggers die volgens jou deze award verdienen…
5. Plaats een link naar deze 7 bloggers…
6. Laat deze 7 mensen weten dat je ze deze award hebt gegeven…

Nou, dat moet wel lukken, toch.

De 7 awards die ik ga geven zijn aan bloggers en niet-bloggers. De meeste hebben er al in het verleden één gekregen. Je hoeft er niet nog een keer iets mee te doen; zie het als blijk van waardering.

1) Ik geef de eerste award aan Bibi. Zij woont in Liberty, PA met haar man, Scott. Ik bewonder dat je ondanks je ups and downs, (ik weet dat je liever niet in Liberty had gewoond), toch altijd zo opgewekt bent en altijd even een berichtje op mijn blog achterlaat.

2) De tweede award gaat naar Miranda. Zij woont met haar man en kinderen in Forest, Virginia. Zij houd ook van de Brabantse gezelligheid en brengt ook nog af en toe een bezoekje aan het mooie Brabant. Ook zij is een trouwe lezeres van mijn blog en ook nog eens ontzettend creatief!

3) De derde award gaat naar Petra. Zij woont met haar gezin in Vienna, VA. Zij schrijft elke dag een uitgebreid verhaal over haar leven in Vienna. Ze heeft me al veel tips gegeven en daar ben ik haar dan ook dankbaar voor.

4) Mijn vierde award gaat naat mijn ouders. Nee, ze hebben geen blog, maar dankzij hun steun, maakt het ons verblijf hier wel makkelijker. Ik weet dat ze ons missen, maar dat is natuurlijk wederzijds.

5) Mijn vijfde award gaat naar mijn schoonmoeder. Zij mist ons ook heel erg. Vooral de zaterdagavond is bij haar nu even wat stiller; wij missen het ook hoor! Ook zonder haar steun, hadden wij dit niet kunnen doen. Dank daarvoor!

6) Mijn zesde award gaat naar Bianca. Zij runt samen met haar man Hans een camping (genaamd Holland ranch) in Buffalo, Texas. Ook zij is een trouwe lezeres en laat ook regelmatig een reactie achter. Ik bewonder dat mensen hun boeltje oppakken en naar een ander land verhuizen om daar een bedrijf te beginnen. Je moet maar durven! Haar blog laat ons meekijken in hun leven in Texas.

7) Award nummer zeven gaat naar Skype! Hahaha, dankzij Skype, kan ik mijn familie en vrienden 'live' zien en dat vind ik helemaal top! Bellen is leuk, maar een live verbinding met het thuisfront is nog leuker!

Dan rest mij nu nog jullie 7 dingen te vertellen, die jullie nog niet van mij wisten. Jullie wisten vast nog niet dat...

1. ...ik sinds ik in Amerika woon al 4,5 kilo ben afgevallen.
2. ...ik nog steeds oploskoffie aan het drinken ben (terwijl ik een echte koffieleut ben), omdat we nog geen koffieapparaat gekocht hebben. Wil graag een Jura, net als we thuis hebben, maar die zijn zo duur!
3. ...ik een paar jaar geleden aan een hernia geopereerd ben, maar de laatste jaren nog steeds veel last van mijn rug heb.
4. ...ik morgen 2 maanden getrouwd ben met John!
5. ...ik het belachelijk vind dat de planten hier zo duur zijn. Slechte kwaliteit en weinig keus.
6. ...ik de muziek van Edwin McCain, Keith Urban en Kenny Chesney helemaal geweldig vind.
7. ...ik op zie tegen mijn eerste bezoekje aan de kapper. Mijn vriendin heeft een eigen kapsalon en wist altijd precies wat ik wilde. Hier moet ik nog op zoek naar een goede (en beetje betaalbare) kapper. Hier in de buurt zitten twee kapsalons die ook met het merk Davines werken. Ik heb een lijstje met de kleurnummers en de werkwijze van mijn vriendin al uitgeprint...

Nou, zo weten jullie weer wat meer over mij. Ik had maar 7 awards te vergeven, maar ik wil iedereen die mijn blog trouw volgt bedanken voor de reacties die jullie elke keer weer achterlaten.

4 opmerkingen:

Bianca (Hollandranch) zei

Hartelijk dank voor je waardering ! Ik moet wel lachen om die "7 dingen" wij drinken hier Community coffee want die lijkt volgens ons nog het meest op de koffie die we gewend waren (hoewel je smaak erg veranderd in een paar jaar tijd)
Jij zit waarschijnlijk een stuk beter met je kapper dan ik hier ;-) ik heb me voorgenomen niet meer te gaan ha ha
Die plantjes hier zijn onbetaalbaar, ik heb er slechts 3 in het hele huis staan maar ach, ze staan 3 kwart van het jaar beter buiten.

Petra zei

Dank je wel voor de award! Ik zal er een extra logje aan wijden. Mijn kapster is goed, maar aan de dure kant, ik heb gewoon "moeilijk" haar ;). Ik hoop, dat je een goede vindt!

Anja zei

Wij drinken nog steeds oploskoffie, maar dat vinden wij dan ook de lekkerste koffie.
Ja, een kapper zoeken dat vond ik ook lastig. Na lang zoeken heb ik er een gevonden die het redelijk naar mijn zin knipt. Ik hoop dat jij ook een goede vindt, succes!!

Leuk, een Award voor Skype, ik ben het helemaal met je eens!!

Miranda zei

Gossie, wat lief ....van die Award. En dat afvallen is toch niet van de heimwee hoop ik? Hmm enne die koffie...wij hebben de Senseo hier opnieuw aangeschaft. Want na eerst een jaar het gewone koffiezet apparaat te hebben gebruikt, en dus dan weinig koffie drinken, zitten we weer aan de voor ons normale koffie! Een aanrader dus om gewoon je eigen merk weer aan te schaffen. Mocht je terug gaan kan je hem met een transformater ook daar weer gebruiken hoor. Groetjes uit Forest