Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 17 november 2009

Mysterie...

Sinds afgelopen zaterdag wonen we in ons huis. Na vaarwel te hebben gezegd tegen het comfortabele hotel, werd het echt tijd om een eigen stek te hebben. Het is altijd weer even wennen om in een 'vreemd' huis te slapen. Nieuwe geluiden, een andere loop naar het toilet, etc. Overal staan er nog dozen, die uitgepakt moeten worden. We hebben gordijnen gekocht, maar we moeten nog een omvormer kopen, zodat de boormachine gaat werken. Dan kan John alles gaan ophangen. De gordijnen, onze mooie foto's, een rekje in de keuken. Er is nog heel veel te doen. gisteren heb ik voor het eerst gekookt in ons huis. Even wennen, want thuis ben ik gas gewend en hier is het elektrisch. Ik had nog lekker boemboe meegenomen vanuit Nederland, dus het was een vertrouwd kostje wat we gegeten hebben.

John is vandaag weer gaan werken. Dus ik had het huis voor mij alleen. Ik ben verder gegaan met de inloopkast. We hebben er allebei één. Dozen vol met kleding heb ik uitgezocht en een plekje gegeven. Het past er allemaal maar net in :-) . Ook ben ik nog even boodschappen gaan doen, bij de Safeway. Die zit op ongeveer 10 minuten rijden bij ons vandaan. Daar ben ik wel even tijd mee kwijt. Alles goed uitzoeken, wat is de beste prijs etc. Ik heb al wel lekker brood gevonden, dus daar ben ik ook wel blij mee. Ik mis wel mijn dagelijkse bakje koffie. We hebben nog geen koffiezetapparaat. Thuis hebben we een Jura; daar worden de bonen gemalen voor een lekker bakje koffie. We wilden hier ook zo'n apparaat. Wel de goedkopere versie, maar we hebben nog zoveel dingen die we moeten aanschaffen, dat het even is uitgesteld. Ik ben niet de enige die het bakje koffie mist, ook John heeft er moeite mee, dus ik denk dat er wel gauw iets komt.

Er heeft zich ook een mysterie voorgedaan. Als je nu aan het eten bent, moet je maar even niet verder lezen. Wij hebben een zwembad en daar is nu een doek over gespannen. Van de week zagen we echter dat er een dikke drol op ligt! Niet zo maar een drol, maar een stevige volle hoop. Zelfs een hond produceert nog niet zo veel. We hebben geen idee, hoe het daar komt. Want het is zo maar een doek om de bladeren op te vangen. Het zakt een beetje door als je een voet erop zet. Wij zijn nu zo benieuwd, wat voor beest het is geweest die deze 'boodschap' daar heeft achter gelaten. O ja...hij/zij lust graag nootjes....;-). Rara, wat is het geweest? Wie het weet mag het zeggen.

9 opmerkingen:

Petra zei

Ik gok op een wasbeer. Die beesten zijn te brutaal voor woorden! Andere mogelijkheden zijn een vos of een coyote.

Anja zei

Ik heb verhuizen altijd leuk gevonden, als kind al. Heerlijk om al die dozen uit te pakken en alles een plaatsje te geven. Er gaat inderdaad niets boven je eigen kopje koffie,
Net als Kasaka gok ik dat het een wasbeer is geweest.

Rita Meyer zei

Ik dacht ook gelijk aan een wasbeer! Schilderijen moet je niet ophangen met een schoef zoals in NL hoor! Die fout hebben wij gemaakt in het begin. Je kunt speciale haakjes kopen die je met een spijkertje in de muur slaat. Die kun je ook zo weer verwijderen zonder een groot gat achter te laten. En als je gordijnen e.d. ophangt moet je zorgen dat je alleen schoeft waar hout achter de gipsplaten zit want anders valt alles er zo uit. Zelfs als je speciale holle wand pluggen gebruikt. Boren is nergens nodig, de beugels voor de gordijnen schroefde ik zo in het hout! Succes en veel plezier in je nieuwe woning!

Rita

Hugo en Leonie in Key West zei

Leuk om jullie Blog te lezen. Ik heb toen ik twaalf was drie jaar in DC gewoond dus het brengt wel wat herinneringen op. Ik zie dat het alweer lekker koud aan het worden is bij jullie - nu maar hopen dat er een dik pak sneeuw valt deze winter. Dat heeft toch ook zijn charmes...

Groetjes vanuit een warm Key West

Hugo

Petra zei

Ik gok ook op een wasbeer.... En hoop dat er niet veel zitten bij jullie, want hoe lief die dingen er ook uit zien, ze moeten vaak hun grote behoefte doen en bij voorkeur in jouw tuin.....

Succes met het vinden van plaatsjes voor al jullie spulletjes.

Erica zei

Een grote adelaar die langvloog en het echt niet meer op kon houden??
Nee hoor, grapje!
Ik heb geen verstand van Amerikaanse dieren die zo brutaal zijn dat ze op jullie zwembadzeil keutelen ........
Maar die wasbeer waar iedereen het over heeft, klinkt wel redelijk goed in de richting.
Super dat jullie eindelijk in jullie huis wonen. Je zult er vast snel je draai vinden, alsof je nooit ergens anders hebt gewoond!
Bij Xenos zijn weer hollandse spullen, dus mocht je nog wat nodig hebben ......... laat maar weten hahahaha
Is alles al in orde met de kat?

Groetjes,
Erica

Bart zei

Toen wij hier aankwamen hebben wij meteen een koffiezet gekocht van Cuisinart waar je de elke morgen de bonen inkapt en hij lekker maalt voor een heerlijk bak koffie. Heb je een brandmart USA in de buurt, is vaak de goedkoopste! Wij hebben de onze in sales gekocht bij Bestbuy.

Bart

Bibi zei

Wat Rita zegt, ja je moet even bij de hardware store of bij de Walmart van die speciale spijkertjes halen, die hebben er een soort steuntje aan hangen waardoor je ze met een hoek van ongeveer 45 graden in de muur kan slaan, werkt heel goed. En met die gordijnen ook inderdaad, zorgen dat je alleen boort daar waar hout achter zit, die kun je met een zogeheten 'stud finder' vinden, die zijn niet zo erg duur.
En ik denk trouwens ook dat het welkomst cadeautje op het doek van een wasbeer is of een coyote.

Bianca (Hollandranch) zei

En hoe ga je die van het doek van het zwembad afhalen ? ;-) ik denk inderdaad ook een fikse wasbeer, die komen overal.
Wij hebben hier gereedschap gekocht toen de eerste omvormer het begaf, dat hadden we bijna net zo goed direct kunnen doen gezien de prijzen hier, zo goedkoop.
Veel plezier met van je nieuwe huis een thuis maken