Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 1 april 2011

Vrijdag 1 april

We zijn aan het wachten. Wachten op het mooie weer. Daar waar ik de grijze dagen vorig jaar op één hand kon tellen, heb ik nu handen tekort. Die groundhog Phil heeft ons mooi voor de gek gehouden met zijn voorspelling. Hij is uit zijn hol gekomen, wat schijnbaar betekende dat we een vroege lente zouden krijgen. Oké, toegegeven...we hebben al een paar mooie dagen gehad. De afgelopen dagen was het echter niet veel soeps. Grijs, koud en regenachtig. Gelukkig wordt er maandag en dinsdag zonnig weer verwacht en zo'n 23 graden! Hopelijk blijft dit zo, want ik kijk er al echt naar uit. Vandaag is het ook 1 april. Een slechte dag voor de mensen die makkelijk voor de gek te houden zijn. Ik merk er niet veel van, maar lees wel de verschillende grappen die vandaag zijn uitgehaald. Zoals Bierfabrikant Heineken en Douwe Egbert Senseo. Zij hebben de koppen bij elkaar gestoken en een baanbrekend product bedacht. Na de koffie- en theepads brengen ze in samenwerking met Philips de Heineken SENSEO® bierpad uit. ‘Voor koud bier met een heerlijke schuimkop, op een moment dat jouw uitkomt. Al het genot in één handzaam apparaat. Proost!’ Bolletje kondigde een paar dagen geleden aan met beschuit voor linkshandigen te komen. Het beschuitje past volgens de fabrikant in het rijtje van speciaal voor linkshandige mensen ontwikkelde producten zoals dunschillers, pennen en blikopeners'. Hahaha, daar zijn jullie toch niet ingetrapt hè? Je moet er maar opkomen. Gelukkig merk ik er weinig van, alhoewel de dag is nog niet om. Ik blijf alert!

We zijn inmiddels al druk met de voorbereiding van onze jaarlijkse Queens Birthday Party. Gisteren heb ik alvast een opzetje gemaakt voor de tekst die straks op de Evite uitnodiging komt te staan. Altijd lastig om een begin te maken, maar na een tijdje naar het witte scherm te hebben gestaard, kwam er toch wat inspiratie. Ook ga ik de etiketten voor de cocktails weer maken en heb ik meegedacht -of beter gezegd google geraadpleegd- waar je hier in de buurt t-shirts kunt laten borduren. De taken zijn inmiddels over de crew members verdeeld en Yolanda heeft ondertussen een mooie plattegrond gemaakt van de tuin. Zo weet iedereen straks waar en wat er moet komen te staan.


We gaan morgen ook weer een nieuw gerechtje uitproberen. John heeft een recept gevonden voor een super simpele en pittige Mongolian Beef. Ik heb de marinade gemaakt en het vlees ligt er nu in. Dit moet een nacht in de koelkast staan, zodat de marinade goed in het vlees kan trekken. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Vandaag wordt René (onze zwager) geopereerd aan zijn schouder. We wensen hem veel sterkte en hopen dat hij snel weer hersteld is. Beterschap René! Over een paar uurtjes en dan komt John weer thuis. We hebben nog niets gepland voor dit weekend, maar we zullen vast weer iets gaan doen. Misschien een museum of als het lekker weer is gaan wandelen. We zien het wel. Geen verplichtingen, want John heeft het al druk genoeg. Volgende week dinsdag gaat hij immers weer naar Fort Worth. Deze keer blijft hij tot en met zaterdag.

3 opmerkingen:

Petra zei

Nou ben benieuwd naar je recept voor Mongolian Beef. Dat is 1 van mijn favoriete gerechten bij o.a. PF Changs. Zalig vind ik het.
Hoop dat het gesmaakt heeft en de marinade gelukt is.

Bibi zei

1 april heb ik compleet gemist, er zijn hier ook geen grappen uitgehaald. Ik hou me ook aanbevolen voor het mongolian beef marinade recept.

Kristel Holsbeek zei

Ik sluit me aan bij de rest, als het recept de moeite is geef maar door. Mijn man en kids zijn grote liefhebbers...hopelijk kan ik alle ingrediënten hier vinden..