Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 8 april 2011

Bloggen...

’s Morgens vroeg als ik opsta (en gedoucht heb) is het eerste wat ik doe de laptop aanzetten. Het ontbijt breng ik door met Jan de Hoop (RTL nieuws) met zijn zorgvuldig uitgekozen trui en bijpassende mok! Natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in het nieuws. Na dat half uurtje ben ik weer helemaal op de hoogte. Dankzij 'uitzending gemist' kunnen we deze programma's gewoon blijven volgen. Daarna surf ik door naar de Telegraaf. Eigenlijk vind ik het een te eenzijdige, halfslachtige, op sensatiebelust en commerciële krant. Maar er staat ook belangrijk nieuws op de site, die ik dan ook lees. Elke dag is het weer een verrassing wat ze te melden hebben. Vandaag vond de Telegraaf het belangrijk om mij te laten weten dat...'Barbie van Oh Oh Cherso' (ik verzin het niet) opgemaakt is door Leco van Zadelhof... Dat Matsoe Matsoe aan de vrouw is en dat Gerard Joling baalt van zijn ooglidcorrectie... Ja mensen, dit vinden ze bij de Telegraaf voorpaginanieuws! Maar ach, soms vind ik de 'Story- Privé- en Weekend getinte verhalen ook niet erg. We moeten toch ook wat te lachen hebben, nietwaar? Zolang het met mate is, prima!

Na mijn rondje nieuws is het tijd voor de verhalen van mijn blog vriendinnen. Ik zet nog eens een bakje koffie en ga er helemaal voor zitten. We hebben allemaal één ding gemeen en dat is dat we allemaal Nederlanders zijn die in Amerika wonen (sommige tijdelijk, sommige permanent) of hebben gewoond of er graag op vakantie gaan. Ik geniet van de interessante, grappige en mooie verhalen, die vaak gepaard gaan met foto's. Ze vertellen net als ik wat ze hebben meegemaakt; de leuke en minder leuke dingen. Ook al ken je elkaar niet (uitzonderingen daargelaten), het schept op de één of andere manier toch een band. Dat merk ik bijvoorbeeld als ik een tijdje niets geschreven heb, een mailtje van een medeblogger krijg met de vraag of het goed gaat met mij. Is dat niet lief en attent? Er ontstaat zo een 'community' die soms alleen bestaat uit wederzijdse reacties, maar soms ook leidt tot echte ontmoetingen, zoals met Petra uit Vienna. Het is leuk om vaste lezers te hebben die terugkomen om je nieuwe bericht te lezen. Niet alleen bloggers, maar ook vrienden en familie. Mijn ouders lezen niet alleen mijn blog, maar ook die van mijn medebloggers. Leuk toch! Ik ben mijn blog begonnen, sinds ik ik weet dat ik naar Amerika zou verhuizen. Voor de achterban, maar ook voor mezelf. Een soort van herinnering aan de periode waar we nu in zitten. Ik vind het bloggen zo leuk, dat ik er in Nederland ook nog wel mee door zal gaan.

71.580 hits, 177 berichten, 1058 reacties, 14 volgers die zich geabonneerd hebben op mijn blog. Dat is op dit moment de tussenstand van mijn blog en ik ben er best trots op. Wat ik eigenlijk met dit alles wil zeggen is: bedankt bloggers dat mijn uurtje koffie drinken niet zo saai is, dankzij jullie mooie verhalen! Dat mag toch ook weleens gezegd worden!

9 opmerkingen:

Petra zei

Ha ha, leuke plaatjes! Ik had het er met mijn klanten vandaag ook over, dat ik zulke leuke contacten (waaronder jij) via mijn blog heb gemaakt.

Teleton zei

En zo is het!

Anja zei

Vervelend dat Gerard Joling baalt van zijn ooglidcorrectie........ja, dat is echt Telegraafnieuws.

Ik lees altijd nu.nl en nos.nl maar inderdaad ook de Telegraaf. Vandaag las ik er dat winkelen je leven verlengt.......ben vandaag dus wezen winkelen ;-))

Leuk die blog-wereld, ik zit er ook helemaal in. Ook mijn blog is een herrinering aan onze Amerika periode.

De Steijntjes zei

Jij bedankt voor je leuke verhalen in het verre buitenland. Leuk om een kijkje te nemen hoe het jullie daar vergaat ( geen zorgrn volgens mij, jullie vermaken je daar prima zo te lezen).
In plaats van de ingegroeide teennagel van Gordon, het korte jurkje van Yolanthe of andere wereldse zaken, lees ik liever de blogs.
Keep up the good work!!!! Thanks

Sonja zei

Natasja, het is absoluut geen straf om je blog te volgen, ik ben altijd weer blij als ik zie (Blogger dashboard) dat je een update hebt geplaatst. Je schrijft heel leuk, maakt prachtige foto's en geeft ons een perssonlijk kijkje in the American way of life.
Ja die Televaag, sensatie en roddels, maar ja een lekkere roddel op zijn tijd kan wel aardig zijn. Blijf vooral schrijven, ik geniet ervan, dank daarvoor.

Bibi zei

Je ontwikkelt inderdaad een band als je elkaars blog volgt. Ook al ken je elkaar niet persoonlijk, gek eigenlijk maar ik vind het een fijn idee dat ik mee kan genieten van de verhalen van andere dames die in hetzelfde schuitje zitten.

Petra zei

Jij ook bedankt he! Ik begin in de morgen ook vaak met de belevenissen in Bloggersland. (en nu.nl en telegraaf.nl)
Had je trouwens gelezen dat Barbie in het water is gevallen. ;-)

Robert-Jan en Yvonne zei

En ik lees ook altijd graag mee !

Car zei

Naast dat het lezen van elkaars blog gewoon amusant is, is mij zo ook al menige tip ook via jou blog te oren gekomen.
Mijn ervaring is dat er ook hele mooie vriendschappen in real live uit voort kunnen komen en dat Blogwerelden over verschillende onderwerpen ook elkaar weer tegen kunnen komen. Mijn vriendin die net vertrokken is was in eerste instantie ook een blog vriendin maar nu zo veel meer.