Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 30 maart 2011

Voor dag en dauw...

Ik schrok me rot toen de wekker ging. Normaal gesproken vind ik het fijn als ik de krekeltjes op mijn Iphone hoor (dat is het geluid van mijn wekker), maar deze keer werd ik er niet blij van. Ik zat namelijk nog in een diepe slaap. Het was immers nog maar half 5! Tja, het was moeilijk om uit mijn bed te komen, maar er was werk aan de winkel. Samen met John naar de zonsopgang in Washington. John was er inmiddels al uit en toen hij klaar was kon ik gaan douchen. Daar werd ik lekker wakker van. We hadden alle spullen opgezocht en konden vertrekken. Het ritje naar DC liep voorspoedig. Wat wil je ook zo vroeg...er was nog geen kip op de weg. Behalve die paar dode beesten langs de kant van de weg, maar dat terzijde. We hadden de auto geparkeerd en zagen al veel fotografen lopen. Inclusief rugzakken en statieven. Op ons gemak zijn we richting Tidal Basin gelopen. Het was gisteren behoorlijk koud, dus de keuze om mijn winterjas aan te doen was geen overbodige luxe. De temperatuur gaf -1 aan, maar de gevoelswaarde was -6. Het fototoestel werd tevoorschijn gehaald en toen was het wachten op de zon. Het was een heldere lucht, dus in tegenstelling tot vorig jaar zouden we een mooie zonsopgang krijgen. Over vorig jaar gesproken, ik zag dezelfde gids die ons vorig jaar mee op sleeptouw heeft genomen. Ook nu had hij weer een groepje bij zich en was druk met tips te geven aan zijn volgers. Ook was het nu drukker met fotografen dan vorig jaar. Niet gek als je weet dat dinsdag de mooiste dag van de week zou worden. Je zag ze overal staan. De statieven werden op de juiste plaats gezet en er werd al veel gefotografeerd. Het Jefferson Memorial is altijd mooi uitgelicht, dus er werden al plaatjes geschoten. Om de tijd te doden deed ik ook nog maar eens een poging. Kansloos natuurlijk, want zonder statief is het erg lastig om scherpe foto's te krijgen. We moeten er toch echt één gaan aanschaffen.

De zon kwam langzaam op en er ontstond een warme gloed over Tidal Basin. Wat zag het er toch anders uit in vergelijking met zaterdag. Toen was het zo ontzettend druk en nu is het lekker rustig. Nadat ik een paar foto's had gemaakt van het Jefferson Memorial met de warme gloed van de zon, liepen we verder. De cherry blossoms kleurden mooi op. Hoewel ik al zo veel foto's heb van deze mooie bloesems, vind ik dat ik er nog wel een paar kan toevoegen aan de collectie. Met af en toe een stop, wandelen we op deze rustige dinsdagochtend langs het Tidal Basin. Het valt ons op dat er alleen maar fotografen op pad zijn. Voor de toeristen is het waarschijnlijk iets te vroeg. Die komen later pas. Ik heb soms moeite gehad met fotograferen, want mijn handen waren bevroren. Ik had er niet meer aan gedacht om mijn handschoenen mee te nemen. Stom, want dan had ik mijn handen even op kunnen warmen. We kwamen op een stuk waar het minder hard waaide. Gelukkig, want zie maar eens een goede foto te maken met bewegende takken in beeld. Een scherpe foto maken wordt dan een hele uitdaging, kan ik je zeggen. We zijn zelfs op een bankje gaan zitten. Met de zon in ons gezicht was het even een verademing. Het enige wat ontbrak was een lekker bakje koffie. Volgende keer maar de thermoskan mee... Na deze korte pauze gingen we weer verder met fotograferen. Waar je ook kijkt, je zou van alles wel een foto willen maken.De warme gloed was inmiddels al verdwenen en de zon werd wat feller. Ook kwam er bewolking binnendrijven. Op sommige plaatsen zaten de cherry blossoms nog in knop en op andere plaatsen had ik het idee dat ze op hun piek waren. Waarschijn de locatie waar ze staan. Op sommige punten staan ze langer in de zon. We zijn verder gelopen en we hebben genoten van deze mooie, maar erg vroege ochtend in Washington.


Het rondje langs Tidal Basin was gemaakt en mijn kaart was ondertussen ook al vol geraakt. Ik had natuurlijk nog een geheugenkaart bij, dus het was geen probleem. We besloten hierop maar terug naar huis te gaan. Tenminste ik dan, want John moest naar zijn werk. Ik heb hem daar afgezet en ben richting Great Falls gereden. Eerst moest ik nog even langs de supermarkt. Ik ging namelijk lasagna maken, want Petrick en Farid kwamen die avond eten. Vooraf heerlijk vers brood met olie en kruiden van Oil & Vinegar. Die hadden we laatst uit Nederland meegenomen en kwam nu goed van pas. Als dessert zou John aardbeien in Mascarpone maken. Het duurde even voordat de mannen arriveerden. John belde me op, dat ze nog even bij de cherry blossoms gingen kijken. Petrick en Farid hadden dit in Washington nog nooit gezien, dus een bezoekje mocht niet uitblijven. Voor John was het een tweede rondje langs Tidal Basin. Hij had zijn work-out voor die dag wel gehad. In 3 kwartier waren ze rond. Het was meer een rondje van...been there, done that...vink! Om half 7 kwamen ze dan toch thuis en hebben we eerst een drankje gedaan en gesmikkeld van het brood met de verschillende sausjes. De lasagna stond in de oven en niet veel later konden we daar aan beginnen. Met John's dessert was het een smakelijke afsluiter van het etentje. Om half 10 zijn Petrick en Farid weer weggegaan. Het vroege opstaan begon zijn tol te eisen, want ik hield niet meer op met geeuwen. Om 10 uur vond ik het dan ook welletjes en ben mijn bed ingedoken.


Klik hier voor alle foto's.

10 opmerkingen:

Bibi zei

Wat een mazzel toch dat je zo dicht bij zulk moois woont. Mooi ochtend licht ook:-)

Petra zei

Heel mooi het licht zo op de vroege ochtend! Dat was het vast wel waard zo vroeg je bed uit!

Robert-Jan en Yvonne zei

Pfffff, lekker vroeg hoor ;-) ! Maar ziet er weer prachtig uit ! Lange dag op deze manier, dat wel !

Petra zei

Schitterend zijn ze! Ik kan werkelijk nooit genoeg krijgen van bloesemfoto's. Wat zullen jullie het koud hebben gehad, ik rilde gistermiddag zelfs nog flink daar.

Car zei

Prachtige foto's heb je weer gemaakt. Al op zoek geweest naar een statief die ben jij met dit soort foto's toch wel waard.

Tjeerd en Kiki zei

wow je moest vroeg op maar de foto's zijn prachtig geworden!!

Cynthia zei

Jullie hebben anders ook veel lekkers voorgeschoteld aan je gasten! Altijd fijn als er dan nog wat over blijft he.. ;-)
Super foto's ook.. prachtig!

Anja zei

Prachtige foto's heb je gemaakt, dat was het vroege opstaan wel waard!!

Miranda zei

Schitterende foto's heb je voor ons gemaakt. Zo lief dat je daarvoor uit je bedje voor ons gaat. Enne succes met die zelfgemaakte frikandellen. Groetjes

Kristel Holsbeek zei

Is echt wel de moeite he zo vroeg op staan, prachtige gloed, stilte, rust...zalig toch;-)
Prachtige fotos