Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 13 april 2011

Over van alles en nog wat....

De lente laat zich hier nog niet helemaal zien. Telkens worden we lekker gemaakt met een mooie dag, om daarna vervolgens weer in de kou te zitten. Ik heb ergens gelezen dat het de slechtste lente is sinds 50 jaar. Aangezien we al veel koude dagen met regen hebben gehad, geloof ik dit best. Maar soms hoor je ons niet klagen hoor. Zoals afgelopen maandag, toen het 28 graden was. John had een vrije dag genomen. Hij is zaterdag teruggekomen uit Fort Worth. Zaterdag was trouwens ook de dag dat wij 23 jaar geleden een relatie kregen. Tijd gaat snel… Afin, terug naar het weerpraatje. Het was zelfs zo warm dat we op een gegeven moment onder de gazebo zijn gaan zitten. Even de schaduw opgezocht. Na het eten zijn we weer buiten gaan zitten. Het was om 19:00 uur nog steeds 28 graden. Om 22:00 uur zijn we naar binnen gegaan, want toen vielen de eerste regendruppels. Er werd ook onweer verwacht, maar daar heb ik niet veel van gemerkt. We hebben er in ieder geval met zijn tweetjes van kunnen genieten.

Wel fijn dat John weer thuis is, al is het niet voor lang. Zaterdag staat er een trip naar Nederland gepland. Ik ga die dag voor chauffeur spelen. Eerst ga ik Yolanda, Arnoud en de kids naar de luchthaven brengen. Ze hebben een vroege vlucht, dus dat betekent dat ik om 5:50 uur bij hun moet zijn. Oef, dat wordt weer een vroegertje. Later op de dag zal ik nog een keer die kant oprijden, want dan moet ik John afzetten. Hij zal tot vrijdag 22 april in Nederland zijn.

Volgende week komen ze hier de ramen weer vervangen. We hebben al fase 1 gehad en nu staat fase 2 en 3 op de planning. Ze zeggen er 3 dagen voor nodig te hebben. Als ik het tempo me nog herinner van de vorige keer, moet ik dat nog maar eens zien. Laat ik van het goede uitgaan. Wel fijn dat ze nu alles komen afwerken. Het is zo fijn om ramen te hebben die makkelijk open en dicht gaan. Echt een verbetering ten opzichte van wat we nu hebben. En het afwerkingsniveau (zie één van mijn vorige blogs)…ach, dat zie ik het al niet eens meer. Straks is alles netjes en mooi op tijd af voordat de visite komt. De Valentine Inn heeft weer gasten op 7 mei. Dan komen mijn ouders, schoonmoeder en broer weer onze kant op. Deze keer voor 2 weken. Het zwembad gaat in diezelfde week open, dus nu nog alleen de badkamers en slaapkamers schoonmaken en in orde brengen. Dan is onze B&B er helemaal klaar voor. Ik zal zo langzamerhand eens gaan kijken wat we allemaal kunnen gaan doen. Ik wil ze natuurlijk wel nieuwe dingen laten zien. We zullen er niet elke dag op uit gaan, want een dagje rond het zwembad hangen is ook best fijn. Boekje erbij, wijntje erbij…’s avonds bbq-en… Dat is toch ook leuk!

Voordat het zo ver is, hebben we natuurlijk eerst nog Pasen en koninginnendag. In the mall kun je nu ook al met de paashaas op de foto. Ik zag deze laatst zitten. Echt druk had de paashaas het niet. Jeetje, je zal maar een hele dag ik zo’n pak moeten zitten. Wachten op de kinderen die er bijna niet waren. In het weekend zal dat waarschijnlijk wel een ander verhaal zijn, want ik kan me nog rijen herinneren met de kerst, toen men met de kerstman op de foto moest. Koninginnendag vieren we dit jaar twee keer. Op vrijdag 29 april gaan we naar de Nederlandse Ambassade in Washington. Je moest jezelf opgeven en zo gezegd zo gedaan. Ter beveiliging moest iedereen zich afzonderlijk aanmelden. Ik had eerst John aangemeld en daarna mezelf. John had echter al een uitnodiging via de mail gekregen, maar ik nog niets. Na een belletje en mail, kreeg ik bericht terug dat we allebei op de uitnodiging naar binnen kunnen. We staan allebei geregistreerd. Je komt er niet zo maar in, dat begrijp je wel. Op 14 mei hebben we ons eigen koninginnendag feest. De QBP, waar we nog steeds druk mee bezig zijn. Morgenochtend moet ik om 10:00 startklaar zitten achter de laptop. Dan gaan de kaarten voor Tim McGraw in de verkoop. Dat wordt weer stressen! Ik hoop dat het deze keer beter gaat, want ik heb nog steeds geen kaarten voor Keith Urban. Ik hoop ze nog wel te scoren, misschien vlak voor de concertdatum. Vaak zijn er altijd wel annuleringen. Zo heb ik vorig jaar ook een aantal kaarten kunnen bemachtigen. We zullen zien!

6 opmerkingen:

Petra zei

Kai's verjaardag is de 29e, dus geen ambassade koninginnedag voor ons. We kijken wel erg uit naar de QBP! Ik krijg er een leuk t-shirt voor opgestuurd, hopelijk komt het op tijd.

Anja zei

Leuk vooruitzichten, 2 feestjes en je familie op bezoek!
Succes morgenvroeg, hopelijk kun je kaartje bemachtigen.

Car zei

Bijzonder om naar de ambassade te gaan ivm koninginnedag. Zullen wel geen foto's genomen mogen worden ?L)
Je hebt ruim de tijd als je zo lang alleen achter gelaten gaat worden om al je voorbereidingen te treffen voor het komende bezoek, hier staat de boel ook al weer klaar voor de volgende ploeg.

Natasja Valentijn zei

Je mag er best foto's maken, hoor. Hebben we vorig jaar met het voetbal ook gedaan. Petra, Kai's verjaardag gaat natuurlijk voor. Wel leuk dat jullie naar de QBP komen. Uitnodiging volgt snel!

Bibi zei

Leuk joh, koninginnedag vieren en dan nog twee keer ook.
Wij slaan weer over dit jaar maar wie weet komt het er ooit een keer van.

Pierre zei

Inderdaad zus, een dag luieren en relaxen aan het zwembad vind ik ook leuk hoor!
Het is tenslotte vakantie voor mij!

Het begint in ieder geval al te kriebelen. ;-)