Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 29 april 2011

Gillend gek....

Vandaag hebben we een nieuwe boiler gehad. Ze zouden om 11 uur komen. Mooi, want ik moest om 10 uur bij Yolanda's huis staan om de deur te openen voor de hulp. Zij komen morgen pas thuis. Prima, geen probleem...dacht ik. Totdat ik een telefoontje van John kreeg dat het bedrijf al om kwart voor 10 bij ons zouden zijn. Oeps, ik moest snel iets regelen, want het was al bijna 9 uur. Ik heb gelijk Petra gebeld en gevraagd of zij mijn taak wilde overnemen. Dat vond ze geen moeite, maar had geen sleutel van het huis. Ik ben gauw in de auto gestapt en naar haar toe gereden. Ik heb de sleutel afgegeven en ben gelijk weer teruggereden. Ik was gelukkig op tijd weer thuis. Niet veel later stonden de mannen voor de deur. Na zo'n anderhalf uur hadden ze de klus geklaard. Hè hè, eindelijk weer warm water.

Ik moest vandaag ook nog even in de basement zijn. We hebben daar een rommelhok met dozen staan. Toen ik binnenkwam hoorde ik gedruppel. Inmiddels komt dit geluid mij maar al te bekend voor (helaas). Eerst moest in ontdekken waar het vandaag kwam. Toen ik het had gevonden zag ik ook een scheur in het houten plafond. Gelukkig had ik snel een emmer, want ja, die staan dankzij de andere lekkages her en der door het huis. Ik ben weer naar boven gegaan, want het water moest toch ergens vandaan komen. In de badkamer, waar het toilet vorige week had gelekt, hoorde John vanochtend al gedruppel. Maar dat ging toen maar langzaam. Afin, het gedruppel was een waterstraal geworden. Resultaat; vloer nat, kastje helemaal nat en de straaltjes water gingen alle kanten op. Nog maar een emmer erbij gepakt en handdoeken. Er zitten ook twee kraantjes onder de wastafel, maar die zitten muurvast. Ik krijg er met geen mogelijkheid beweging in. Ik heb vervolgens mijn hulplijn (John) maar weer gebeld. Die is nu op weg naar huis.

Je kunt wel stellen dat wij er zo langzamerhand gillend gek van worden. Het is toch ook niet normaal, dat dit alles binnen 1 week tijd gebeurd. Nog even en alle leidingen springen... Drie maal is scheepsrecht en ik hoop nu echt dat dit spreekwoord voor ons gaat gelden. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met de lekkages! We zeiden pas nog tegen elkaar dat dit zo'n fijn huis was. Niet alles is onze smaak, maar het woont wel prettig. Ik ben bang dat we daar op terug moeten komen. Vanavond hebben we een koninginnedagviering, nou ja beter gezegd avond op de Nederlandse Ambassade. Daar zijn we van plan om naar toe te gaan, mits we de lekkage onder controle kunnen krijgen!

4 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Ik hoop dat jullie de lekkages snel in orde krijgen maar wat je allemaal gaat vinden als ze dit moeten repareren? Hopelijk niet te veel;-(

Teleton zei

Ik durf geen gebbetjes meer te maken over nattigheid.....'t Is tijd voor een droge opmerking, maar er wil me geen te binnen schieten, sorry!

Bianca zei

Gelukkig dat het weer is meegevallen bij jullie ook. Vreselijk wat een verwoestingen de natuur kan aanrichten in zo'n korte tijd.

Tjee wat balen is dat zeg weer een lekkage, je durft nog nauwelijks je huis uit te gaan zo (ik ken het gevoel pff) omdat je bang bent dat alles blank staat als je terugkomt + in ons geval nog een fikse waterrekening ook daarna.
Hopelijk kun je Koninginnedag vieren vanavond !

Petra zei

Jemig.... Drie keer in 1 week is wel heel erg veel! Hopelijk blijft het nu voorlopig droog zeg!