Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 2 mei 2011

Weekend is weer voorbij...

De lekkage in het kastje onder de wastafel is weer onder controle. John heeft het kunnen stabiliseren en zo konden we toch nog naar het Oranje Bal op de Ambassade. Dennis en Myrthe zouden ons komen ophalen. Niet verkeerd, want nu konden we allebei een drankje doen. Komt niet zo vaak voor, want meestal moet één van ons rijden. Om 7 uur stonden ze voor de deur. We hebben eerst nog een bakje koffie gedaan, maar na een uurtje was het tijd om naar DC te rijden. Het begon om 8 uur, maar wij arriveerden zo tussen half 9 en kwart voor 9. Hoewel je vooraf individueel je moest opgeven en paspoort gegevens moest invullen, was er toen wij kwamen totaal geen controle. Merkwaardig vonden wij, maar hé, hun verantwoording…. Het was al erg druk en buiten op het plein voor het gebouw stond een grote tent met daar om heen kraampjes. Nou ja, eerst hebben we een drankje gescoord. Ik had net een glas wijn in mijn handen of de Nederlandse Ambassadeur Renée Jones-Bos begon met haar speech. Ook de initiatiefneemster van de Nederlandse vereniging in Washington, DC Dutch, heeft een paar woorden gesproken. Natuurlijk kon het volkslied niet uitblijven. We kregen heel opmerkelijk eerst het Amerikaanse volkslied te horen. Daarna kwam het Nederlandse volkslied, die we braaf hebben meegezongen. Leve de koningin en toen was het tijd om eens langs de kraampjes te lopen. Even een resumé: kaassoufflés, bitterballen, frikandellen, zakjes friet, haring met uitjes, poffertjes, stroopwafels, saté van de bbq, Heineken van de tap… Kortom, het water liep ons in de mond. We hebben dan ook gesmuld van al dit lekkers. Als we geweten hadden dat er zoveel te ‘snacken’ was, dan had ik daar met het avondeten wel rekening mee gehouden, hahaha. Ondanks dat het niet erg warm was, hebben we toch best lang buiten gestaan. Uiteindelijk werd er door de organisatie een verzoek gedaan of we allemaal naar binnen wilden gaan. Daar stond inmiddels een band te spelen. Eenmaal binnen stond de dansvloer al vol met swingende mensen. De band speelden goed en de sfeer zat er goed in. De avond zou tot 23:30 uur duren en het enige minpuntje van de avond was dat ze de bar al om 23:00 uur gingen sluiten. Om stipt 23:30 ging het licht aan (ik had gelijk een flashback naar de bar met carnaval) en toen stond iedereen elkaar aan te kijken. We hadden met zijn allen nog best even door kunnen gaan. Jammer dat we weg moesten gaan.

Zaterdag was het Koninginnedag, dus de vlag moest opgehangen worden. Toch leuk om de Nederlandse vlag voor ons huis te zien wapperen. Ook zijn we alvast begonnen met de voorbereidingen voor het aankomende bezoek. Ik heb buiten de ramen gezeemd en John was alvast begonnen om de vitrage en luxaflex weer terug op te hangen. Het was die dag ook zalig weer, dus we zijn wel op tijd gestopt om ’s middags nog even van de zon te genieten. De temperatuur lag iets boven de 20 graden, dus het was goed vol te houden bij ons op het deck. Het was tenslotte Koninginnedag en daar moest op geproost worden. Ik had mijn speciale ‘oranje slippers’ aangedaan. Dat hoort er toch een beetje bij, nietwaar? ’s Avonds is John bij de Homedepot nog een apparaat op gaan halen, die het water uit de vloerbedekking zuigt. Ook kun je met dit apparaat tapijt reinigen. John had de huurbaas verschillende opties gegeven. Onder andere een bedrijf inhuren die dit zouden komen doen, nieuwe vloerbedekking of dat John het apparaat op hun kosten ging huren en het zelf zou gaan doen. Wat denkt John toch mee met die mensen. Eigenlijk mogen ze van geluk spreken dat wij hun huurders zijn, want we hebben ze al veel geld bespaard. Zondag is John dan ook de hele dag bezig geweest met het drogen/reinigen van de vloerbedekking.

Zondag bereikte mij ook het trieste bericht dat een ex-collega van mij is overleden. Maja had me een mail gestuurd en ik heb het wel 10x gelezen volgens mij. Ik kon het niet geloven. Ik heb in maart nog een tijdje met hem staan praten en wat zitten geinen (zoals we dat altijd deden). Anton was nog zo jong, het is oneerlijk. Hij heeft een hartstilstand gekregen op het volleybalveld. Ze hebben hem kunnen reanimeren, maar op vrijdagavond en op zaterdag (zijn verjaardag nota bene) kreeg hij een herseninfarct, die hem fataal is geworden. Ik wil Mariola, Rein en Pien heel veel sterkte wensen. Ook mijn oud-collega’s bij Auto Borchwerf. Het zal maandag (en de dagen daarna) niet makkelijk zijn. Ik denk aan jullie!

9 opmerkingen:

Petra zei

Hopelijk zijn jullie lekkages nu voorbij! Ik vond het zo jammer, dat we niet naar de viering op de ambassade konden gaan, maar ja, Kai's verjaardag is ook belangrijk (al miste ik mijn favoriete haring). Erg, hoor, als iemand al zo jong overlijdt :(.

Bibi zei

ALs ik dat zo lees zou ik volgend jaar eigenlijk ook graag koninginnedag willen vieren op de ambassade, heerlijk al die snacks! Nou, we zien wel.
Wat een schok ook al ben je inmiddels ex-collega's, sterkte!

Bianca zei

Wat erg is dat zo'n bericht van je ex-collega, kan me voorstellen dat je daar van slag van bent.
Klinkt erg goed die hapjes ;-)

Anoniem zei

Belachelijk die wereldwijde koninginnedag vieringen op de ambassades van ons belastinggeld, moeten ze afschaffen........

Petra zei

Wat is dat onwerkelijk he als iemand op zo'n jonge leeftijd weg valt. Kan me voorstellen dat je het mailtje een paar keer hebt moeten lezen. Zeker heel verdrietig en wens jullie en zijn familie veel sterkte.

Natasja Valentijn zei

@anoniempje... Wat ik belachelijk vind is dat je een opmerking plaatst en er niet gewoon je naam bij zet. Dat is wel heel gemakkelijk. Wat betreft het belastinggeld...alles was die avond gesponsord!! Als je zo'n opmerking plaatst, moet je ook alle feiten weten. Dit is duidelijk een geval van praten als een kip zonder kop!

Anja zei

Leuk zo'n koninginnedag viering op de ambassade.
Hopelijk zijn de lekkages nu voorbij!

Anoniem zei

Wat heeft mijn naam ermee te maken, het is: in naam der Koningin....? Het is algemeen bekend dat alle (Koninginnedag) borrels op ambassades en consulaten door de NL belastingbetaler wordt gesponsord inderdaad.....

Natasja Valentijn zei

@anoniempje...wat een zure reacties zeg! Je begrijpt het niet hè? Ik zal het nog een keer zeggen. Alles op die avond werd gesponsord door het bedrijfsleven! Nogmaals, als je de feiten niet kent, kun je dit soort reacties maar beter achterwege laten. Je maakt jezelf belachelijk op deze manier. Get a life and get over it!