Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 8 juli 2010

Zo maar een donderdag

Vandaag is het donderdag. We zijn allemaal bijgekomen van de wedstrijd van afgelopen dinsdag! Wat was het weer spannend! We zijn natuurlijk weer naar Mackey's pub geweest. Ik heb Yolanda en de kids opgehaald en John zou met Arnoud meerijden. eenmaal in de pub, konden we ze niet vinden. We snapten er niets van. Maar toen vingen we een glimp van Arnoud op en wat denk je... Zaten ze prinsheerlijk in een stoel voor de televisie. De bank hadden ze voor ons comfort nog even bezet gehouden. Nou, betere plaatsen kon niet. Een drankje erbij en de wedstrijd kon wat mij betreft beginnen. Het verloop van de wedstrijd hoef ik niemand te vertellen, want iedereen heeft vast zitten kijken. De tent ging natuurlijk helemaal los bij het eindsignaal van de scheidsrechter. Nou ja, we konden twee keer uit ons dak gaan, want de eerste keer dat hij floot was voor een overtreding....jeetje! Wat een zenuwslopende minuut zeg! Maar, we zijn door. Duitsland ligt er uit, dus de tegenstander wordt Spanje. Toch wel een beetje jammer dat Duitsland verloren heeft, want een finale tegen ze was wel leuk geweest. Met Nederland als winnaar...dat dan weer wel! Nu gaan we zondag naar de Nederlandse Ambassade om de finale te kijken. Er komt een groot scherm en er worden TV's opgehangen. ook worden er een aantal bars ingericht. Ook niet geheel onbelangrijk, hahaha! Het zal wel druk worden, maar dat is alleen maar leuk. We zijn nu twee keer naar Mackey's geweest, dus ik vind het wel leuk om de finale eens op een andere locatie te gaan kijken. Bij Mackey's zal het waarschijnlijk megadruk worden, dus de Nederlandse Ambassade is een goed alternatief! Hieronder de reactie toen we het eindsignaal hoorden...tenminste dat dachten we....




O ja, voordat ik Yolanda ging ophalen, heb ik nog even gekeken of ik aan kaarten kon komen voor het concert van Tim Mcgraw en Lady Antebellum. Die laatste hebben nu ook een hit in Nederland geloof ik, met het nummer 'Need you now'. Deze kaarten zijn al een paar weken geleden in de voorverkoop gegaan. Aangezien het concert a.s. zaterdag is, dacht ik...laat ik eens kijken of er toevallig stoelen zijn vrijgekomen. En jawel hoor! Nu heb ik twee goede stoelen kunnen bemachtigen, dus we gaan zaterdagavond eerst naar het concert en zondag naar de finale voetbal op de Ambassade...hoe leuk is dat?

Ik zag wel dat het in Nederland ook weer ontzettend warm is. Gelukkig, nu kan ik de hitte met jullie delen. Het was gisteren zo warm hier. Zoals de Amerikanen zeiden; Hazy, Hot and Humid! Voor het eerst zeg ik dat het té warm was. De 'heat index' lag tussen de 105 en 108 Fahrenheit...dat wil zeggen, tussen de 40 en 42 graden! Zodra ik buiten kwam, liep ik tegen een muur omhoog! Zo warm! Je zou er onwel van worden en het advies was dan ook om je rustig te houden en veel water te drinken. Daar heb ik dan maar braaf gehoor aan gegeven!

Gelukkig heeft John onze fan (waaier) ophangen in de gazebo. Dat scheelt gelukkig wel. Alhoewel het gisteren overdag vooral warme lucht verplaatsen was. Maar 's avonds hadden we er toch wel profijt van. Net dat kleine briesje, doet al veel goed. De muggen blijven er niet door weg, helaas. Dus we sprayen maar door! Fles 4 is nu al in gebruik! Afin, naast het comfort van de fan, vind ik het ook best leuk staan. Het wordt echt al een beetje een Tiki Hut... Ik ben druk met de voorbereiding van onze Luau Pool Party. Bij Luau hoort natuurlijk ook een tikihut! Wordt helemaal leuk!

6 opmerkingen:

Petra zei

Inderdaad, het was gisteren te warm, maar ik vond het vandaag eigenlijk erger aanvoelen. Wij gaan wel naar Mackey's, jammer, dat we jullie zullen missen. We zijn van plan er twee uur van tevoren te zijn, denk je, dat het dan al overladen is, afgaand op de laatste twee wedstrijden?

Natasja Valentijn zei

John was er laatst een uur van tevoren en toen hadden ze nog een goede plek kunnen bemachtigen. Wij kwamen pas later. Die keer daarvoor waren we er ongeveer een kwartiertje voor tijd en toen was het echt afgeladen. Geen idee hoe het zondag zal zijn. Het is zondag en de meeste zijn vrij, dus ik denk dat het verstandig is om op tijd te gaan. Inderdaad jammer dat we elkaar daar niet gaan treffen! Op de ambassade worden er ongeveer 500 mensen verwacht. Ik ben benieuwd hoe de sfeer daar is. Bij Mackey's was het top! Succes en natuurlijk veel plezier!

Anja zei

Helaas is de ambassade te ver voor ons, wij gaan met Nederlanders kijken. We zullen met zijn tienen zijn. Leuke tikihut!

Car zei

Leuk om de wedstrijd in de ambassade te kunnen gaan bekijken, weer een hele andere ervaring om daar met zoveel Nederlanders te zijn.
Ik ben toch wel een klein beetje blij dat wij omdat we nog niemand kennen in de vreemde zondag gewoon nog mee mogen maken in ons eigen Rotterdam bij vrienden en daarna hopelijk bij winst in de stad.
Veel plezier, we lezen wel weer hoe het geweest is :)

Bibi zei

LEUK een luau!
Ik volg het voetbal eigenlijk helemaal niet, maar ik word goed op de hoogte gehouden door Scott en familie

Sisely zei

Leuk idee zeg een tikihut.Spannend was het de wedstrijd, vond ik ook.Veel drinken... en je hoofd koel houden met z'n weer, suc6 ermee.