Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 23 juli 2010

Weer een nieuw beestje


Gisteren zat ik onder de gazebo en kwam er een kleine lizzard aangelopen. Een hele mooie, met strepen op zijn rug en een blauwe staart. Zo maar een kleintje, hoor...anders was ik wel uit mijn stoel gesprongen. Na Google te hebben geraadpleegd, gaat het hier om een Five Line Skink. De skink is familie van de hagedis. Ze eten voornamelijk insecten en spinnen, dus dit beestje mag van mij wel blijven. Ik heb met mijn Iphone geprobeerd dit grappige beestje te fotograferen, maar hij was me steeds te snel af. Het was een soort van kiekeboe spel, want zat hij aan de ene kant van de paal, dan zat ik aan de andere kant. Als ik dan zijn kant opkwam, was hij weer verdwenen. Uiteindelijk heb ik een filmpje kunnen maken. Let niet op de kwaliteit en het trillende beeld. Ik stond er niet helemaal goed voor en stond ik een moeilijke positie toen ik aan het filmen was.



Het weer blijft een beetje hetzelfde; lekker boven de 30 graden. Gisteravond was het de eerste avond dat we de fan buiten niet aan hoefden te zetten. Het was qua temperatuur heerlijk. Vandaag is het bloedheet en morgen wordt het nog warmer. Er is dan ook weer een waarschuwing afgegeven. Accu Weather zegt het volgende:

EXCESSIVE HEAT WATCH
Even warmer and more humid conditions are expected saturday. High temperatures at or above 100 degrees will combine with the humidity to produce afternoon heat indices that approach 110 degrees. It will be downright dangerous, and any activity outside should be avoided.

110 graden Fahrenheit is omgerekend 43.3 graden celsius! Door de hoge luchtvochtigheid en in combinatie met de warmte krijg je dit soort temperaturen. Het advies is dan ook om veel water te drinken en vooral niet te sporten in de buitenlucht. Nou deed ik dat toch al niet...hahaha. Vandaag is het de 10e dag op rij dat het boven de 32 graden of hoger is en de 40e van dit jaar (inclusief die twee in april en drie in mei). We zijn op weg om het record van 1980 te verbreken, waarin er 67 dagen van 32+ werden geteld. We houden de temperaturen van volgende week zaterdag ook nauwlettend in de gaten. Dan hebben we een pool party. De ene dag is het regen en onweer, de andere dag is het weer droog, zonnig en warm. Het veranderd met de dag. Ik hoop dat het door kan gaan, want we zijn nu al zo ver met de voorbereidingen en ik heb er wel zin in.

Vandaag heb ik ook meegdaan aan een wedstrijd van een radiozender. Er werd gevraagd om je mooiste foto in te sturen. Ik heb er één uitgezocht en die opgestuurd (via hun site). Als ik door ben naar de volgende ronde, laat ik het jullie weten. Ik heb dan jullie hulp nodig, want er moet op foto's gestemd worden. Ik kan er backstage passen van Rascal Flatts mee winnen en stoelen dicht bij het podium. Maar hierover later meer. Vanavond gaan we bij Nicole en Michel eten. Dat is een goed begin van het weekend! Verder hebben we niets gepland. We zien wel wat we gaan doen.

3 opmerkingen:

Rick, Sunshine State zei

He wat een gaaf beest, mooie kleuren, je hebt het goed daar hihi. Heerlijke temperaturen zeg enne dat klinkt goed een pool party....

Have fun!

Petra zei

Prachtig zijn die skinks, ik heb ze weleens bij Great Falls gezien. Zo'n kaartje zagen we in de winter ook, maar dan met hoeveel sneeuw en wij ook in het "rood", weet je nog? Wat een extremen dit jaar en jullie maken het allemaal mee ;).

Bibi zei

Wat gaaf! zo vond ik laatst een fel oranje hagedisje, heb er wel een foto van maar ben er nog niet achter wat het nou is. Lekker he die heatwave, mag van mij zo blijven hoor;-)
Ik hoop dat je mee mag dingen met je foto.