Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 16 maart 2010

Van alles en nog wat...

Oké...degene die in Nederland zijn willen dit misschien niet horen, maar oh, wat was het lekker vandaag. Stralende zon, strakblauwe lucht en zo'n 18 graden. Het goede nieuws; het blijft tot zondag lekker weer. De temperatuur loopt alleen maar op! De voorspelling is dat het vrijdag en zaterdag 21 graden wordt! Terug naar de orde van de dag, die ik vandaag begonnen ben in de supermarkt. Snel de boodschappen gehaald, want ik moest nog wat vlees hebben. We hebben een tijdje terug een slowcooker gekocht. Dat is toch zo'n handig apparaat. Je legt hier het vlees in plus alle ingrediënten. Je stelt het apparaat in en dat was met mijn gerecht 5 uur en je laat het apparaat zijn werk doen. De naam zegt het al; slowcooker, dus het vlees wordt langzaam gegaard. Resultaat is dat je supermals vlees krijgt en dat je er geen omkijken meer naar hebt. Ook ideaal voor stoof/wild gerechten. Als je een stoofgerecht maakt, dan moet het zo'n 10 uur opstaan. Je kunt gewoon weg; je hoeft er niet voor thuis te blijven. Super toch! Voordat dit stukje tekst teveel op een 'Tell Sell' reclame gaat lijken, stop ik maar met het aanprijzen van dit apparaat. Ik wil alleen nog maar zeggen dat het een zeer goede aankoop is geweest!

De badkamer was ook toe aan een grote beurt, dus dat was het tweede wat op mijn planning stond vandaag. Alles weer lekker gesopt en gedweild...het ruikt weer lekker fris. Daarna was het tijd om eens lekker van het weer te genieten. Op het deck met een bakje koffie, mijn Iphone en een boek heb ik heerlijk zitten genieten. Even mijn Hyves gecheckt en alle andere dames zaten ook lekker buiten. We krijgen al een gezonde kleur op onze snoet! Morgen moet ik echter naar de kapper, dus mis ik wat van het goede weer. Maar ja, het is echt wel weer nodig. De uitgroei is meer dan zichtbaar, dus dat moet even weggewerkt worden. Om half één kan ik terecht; ik hoop dat het niet zo lang gaat duren als de vorige keer. Ben ook wel benieuwd of ze mijn formule kan maken. Ze belde me daar gisteren over op. Of ik het haar door kon geven. Natuurlijk, ik heb het wel 5 keer moeten oplezen...nu maar hopen dat ze weet wat ze doet.

Donderdag is Nicole jarig. Zij heeft de dames uitgenodigd voor een filmpje en een lunch. Erg leuk, want het is al weer een tijdje geleden dat ik naar de film ben geweest. We gaan naar 'She's out of my league'. Ik ben benieuwd! Vrijdagavond hebben we een WAB (week afsluit borrel) bij Natalie en Marcel, dit ter ere van Hidde's verjaardag. Genoeg op de planning dus! Ik schrijf dit nu allemaal maar, want mijn eigen laptop (ik zit nu op die van John) heeft een virusje te pakken. Ik kan helemaal niets meer. Balen joh! Dus als het even stil blijft op mijn blog, dan weten jullie hoe dat komt.

John heeft helemaal een goed vooruitzicht. Hij vertrekt maandag naar Nederland. Ik blijf hier. Ik ga pas eind mei/begin juni mee. Hij kijkt er nu al naar uit. Leuk hoor; naast de meetings van het werk gaat hij ook op bezoek bij familie en vrienden. Lekker eten, zoals kroketten, bamihapjes met moeder's zelf gebakken friet. Mmmm, het water loopt me nu al in de mond. Ook neemt hij wat spullen mee terug. We hebben nog wat cadeau's gekregen met ons afscheidsfeest. De container was echter al weg en we hadden geen plaats meer in de koffer. Deze spullen gaan nu mee met John. Natuurlijk ook dropjes en andere lekkernijen! Een extra koffer is dus niet overbodig!

5 opmerkingen:

Petra zei

Balen, dat je laptop een virus heeft! Ik kan me de frustratie helemaal voorstellen. Hopelijk doet de kapster het goed!

Kristel Holsbeek zei

Das helemaal niet leuk als je laptop je laat zitten...
Veel succes met je kapster;-).
Die slowcooker is blijkbaar toch iets supers (heb er al over gelezen bij de Petra's)...moet alleen eens zoeken naar ene van 220V voor hier en een goed kookboek (met recepten waar ik de ingredienten van vind hier;-))...

Teleton zei

Vergis je niet in het Hollandse voorjaar, Natasja. De tuindeuren staan hier de hele middag al open en in de zon, uit de wind liep het kwik hier vanmiddag gelukkig eindelijk ook weer eens op tot boven de 20 graden.

Al is 't dan maar voor één dagje, maar ook wij genieten van de lente!

Monique zei

Hier is het inderdaad ook lenteweer, vanmiddag lekker in zomershirt zonder jas buiten gelopen, super!

Ik heb al een aantal jaren een slowcooker (op 220 volt), vooral heerlijk voor sudderlappen en stoofpeertjes!

Anja zei

Hier wordt de slowcooker ook regelmatig gebruikt. Leuk vooruitzicht om eind Mei naar Nederland te gaan!