Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 1 maart 2010

Shoppen!

Het weekend stond in het teken van shoppen. Niet dat ik dit had gepland, maar het kwam zaterdag zo maar in me op om weer voor een spijkerbroek te gaan kijken. Dus ik naar de Mall in Tysons Corner. Ik was eerst bang dat het erg druk zou zijn, maar dat viel reuze mee. Ik kon de auto makkelijk kwijt. Tysons Corner Mall is de grootste mall in Washington DC (en omgeving). Hier moest ik toch onderhand wel iets vinden. Vol goede moed ging ik van start. Eerst naar Macy's. Een warenhuis waar allerlei merken worden verkocht. Van Calvin Klein tot Guess, van For All Man Kind tot Tommy Hilfiger. Ze hadden weer eens een one day sale. Volgende week geven ze er weer een andere naam aan, want ik heb het gevoel dat het hier constant uitverkoop is. Alleen maar gunstig voor ons, nietwaar. Maar goed, hier heb ik een aantal broeken gepast. De één te lang, de ander iets (echt hoor, ietsjes maar) te krap. Te duur, te licht van kleur...ja, ik had een model en kleur in mijn hoofd en dat moest het ook echt gaan worden. Mijn motto: "I ain't settling for anything less than everything!" gold ook voor mijn spijkerbroek. Op het laatst zag ik nog een broek hangen, maar ik was het inmiddels een beetje beu geworden bij Macy's. Het was er warm en van het passen kreeg ik het nog warmer.

Ik ben het winkelcentrum ingelopen en heb hier en daar wat winkels bezocht. Wederom verschillende spijkerbroeken aangehad, maar de meeste waren allemaal te lang. Ik wilde er zo graag één die gelijk goed zou zitten, zeker qua lengte. Ik had al besloten om weer terug te gaan naar Macy's om die ene spijkerbroek nog te passen. Weer dat pashokje in...maar dit keer met resultaat. De broek zat goed, de lengte was perfect...eindelijk! Een spijkerbroek naar mijn zin! Ik was het winkelen al beu en ben lekker weer naar huis gereden.

Zondag hadden we ook niets op de planning staan. Om 15:00 uur besloten we nog even naar het Outlet Center in Leesburg te gaan. Dat was al weer een tijdje geleden, dus we zijn in de auto gestapt en die kant opgereden. Het is maar een klein half uur rijden, dus we waren er zo. Nu kan ik nooit zo goed slagen bij de winkels in de Outlet, maar vandaag was het mijn dag. Ik ging eens even bij Esprit kijken. Wat zag ik daar nu, een spijkerbroek voor $14,99...en ook nog eens het model wat ik zocht, inclusief de goede lengtemaat! Gauw het pashokje in en hopen dat dit koopje voor mij bestemd was. Wat denk je...perfect! Lengte goed, model goed, maat goed en een maatje kleiner...afvallen wordt steeds leuker! Ik naar de kassa om af te rekenen; $14,99...dat is toch geen geld voor een spijkerbroek! Ik stond al met mijn bankpasje klaar en de vriendelijke jongen achter de kassa vertelde mij het eindbedrag (hier komt altijd nog wat tax bij)....$9,44....hè? Ging er nog eens extra korting vanaf! Dat is toch ongelooflijk...omgerekend is dat 6,93 euro voor een spijkerbroek! Ik helemaal happy, want dit weekend heb ik dus twee spijkerbroeken gescoord.

We zijn verder gelopen naar Ralph Lauren Store. Ik kon er niets vinden, maar John heeft er nog twee petjes gekocht. Daarna naar de Nautica Store. John had er vorige keer een joggingbroek gekocht en die zat zo fijn, dat hij er nog één wilde. Ook daar hadden ze mooie petjes, dus ook die gingen mee. Daarna zijn we een beetje rond gaan lopen en zijn nog wat winkels binnengestapt. Zo ook een winkel waar ze van alles en nog wat hadden. Zo ook het volgende...nou ja, laat ik het maar even inleiden. Ik verbaas me soms over de artikelen die hier te koop zijn. Je moet er soms maar opkomen om het uit te vinden. Dat het dan ook nog in productie wordt genomen...daar kan ik soms niet over uit. Maar hé...er zal een markt voor zijn. Dus voor de dames deze nieuwe gadget...de Slipper Genie! Deze zal wellicht al een tijdje te koop zijn, maar voor mij helemaal nieuw! De Slipper Genie...jawel, leg de zwabber en dweil maar in de kast, voortaan gaan we op de Slipper Genie door het huis. Niet meer bukken, niet meer met de swiffer aan de gang, nee...dames, wij gaan het voortaan op deze manier doen. Ideaal voor parket, laminaat of stenen vloer. Ze zijn in alle kleuren te verkrijgen en voor ons dames ook in kek roze met strik. Tja, het moet ook wel 'stylish verantwoord' zijn hè! Dames, nu staan jullie natuurlijk te popelen...dus voor bestellingen...je weet me te vinden!

7 opmerkingen:

Sonja zei

Superleuk die slippers, maar verkopen ze die ook in herenmaten in gedekt zwart of zo? Die van mij heeft maat 46, die is dan lekker snel klaar.
Volg je belevenissen in Amerika met heel veel plezier.

Petra zei

Heerlijk, slagen voor spijkerbroeken! Ik heb altijd het omgekeerde probleem, alles is te kort! Hm, inderdaad, verkopen ze die genies ook in mannenmaten, anders zijn ze ook nogal seksistisch bezig!

Petra zei

Oh geweldig niet. Daar wordt ik altijd zo blij van, als er bij de kassa nog meer afgaat. Kan compleet mijn dag maken. Geniet lekker van je spijkerbroeken (in een maatje kleiner!!!)

Anja zei

Altijd leuk die koopjes, haha....ik reken het dan ook om naar de euro.
Die slippers heb ik bij de Beth Bad & Beyond gezien, moest er ook om lachen.

Bianca zei

Dat is leuk winkelen met die prijzen, voor een spijkerbroek betaal je hier ook zoiets, super hoor ! ik kan ze altijd wel gebruiken want ze gaan niet echt lang mee hier.Bij mij zijn ze meestal te kort maar bij Rue 21 hebben ze ze vaak wel in langere maten ook gelukkig.
Wat een slippers zijn dat zeg, hoe zien die eruit als je katten in huis hebt ha ha

Petra van de Moosdijk zei

Nou, dat is handig. Wat een uitvinding. Haha

Bibi zei

Nou zeg, ik als fanatieke Skymall magazine item bijhoudster, voel me toch wel een beetje bedonderd, die slippers heb ik nog nooit in de Skymall gezien. Dat is toch echt een perfect skymall artikel, voor mijn gevoel zouden die toch eerst daarin moeten verschijnen voor ze in de winkel terecht komen! (ja, vreemde tik van mij) maarre... als ze niet al te prijzig zijn ga ik er wel een paar kopen als kerstcadeau;-)) (gaat gelijk googlen)