Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 15 maart 2010

Een jaartje ouder...

Zaterdag was de dag dat ik weer een jaartje ouder werd. Dat moest natuurlijk gevierd worden met een Birthday Party. Ik had mijn de uitnodiging weer zelf gemaakt. Dat vind ik altijd leuk om te doen. Dus na een middagje friebelen en freubelen op de computer was ik tevreden met het reslutaat. Tja, 38 al weer...Toch vreemd om je verjaardag hier in Amerika te vieren. Normaal doe ik dat gewoon thuis met familie en vrienden. Met heerlijke gebakjes van de Bijenkorf of lekkere limburgse vlaaien. Het gebak vind ik hier over het algemeen erg zoet. Het ziet er allemaal mooi uit, maar echt lekker vind ik het niet. Dus dan maar een appelflap...ook lekker! We hadden de Nederlandse club uitgenodigd en zoals gewoonlijk kwamen ze allemaal! Ook had ik de internationale collega's van John gevraagd om te komen. Helaas konden daarvan alleen Janet en Lisa (de Engelsen) komen.

Ik heb me weer gestort op wat nieuwe hapjes. Mijn gemarineerde mozarrella heb ik nu al een paar keer gemaakt, dus het werd tijd voor wat anders. Ik had 3 nieuwe hapjes; Gevulde eitjes met zalm en creme fraiche, feta/cream cheese truffels en rosbief sandwiches met een mustard-horseradish Sauce. Nadat ik alle boodschappen had gehaald ben ik aan de slag gegaan. Ik had bewust gekozen voor hapjes die ik alvast kon klaarmaken, zodat ik op de avond zelf niet te veel werk had. Ik moet zeggen dat het een langere voorbereidingstijd nodig had, dan op het recept was aangegeven. Waarschijnlijk zal het wel aan mijzelf hebben gelegen... De gevulde eitjes waren goed gelukt en het zag er mooi uit. Ook de truffels lukte goed en de rosbiefsandwiches waren helemaal makkelijk om te maken. Goh, weer 3 hapjes erbij. De gasten hebben het zich goed laten smaken.

Toen was het tijd voor een speech en een cadeau. Yolanda nam het woord en ik heb een heel mooi boek gekregen over fotograferen. Maar dat niet alleen; ik kreeg ook nog eens een fotoworkshop aangeboden. Op 6 april gaan we (Natalie, Patty, Yolanda en ik) de Cherry Blossom Photo Safari doen met begeleiding van een professionele fotograaf (E. David Luria). Gáááf!! Om kwart over zes moeten we er zijn....aahh...zo vroeg?...ja zo vroeg! Maar dat heb ik er wel voor over. Hopelijk is het dan nog niet zo druk met toeristen en hebben we mooi ochtendlicht. Ik heb er nu al zin in. Aan alle Dutchies: Heel erg bedankt voor de mooie cadeaus en jullie aanwezigheid!! Het was weer top! Met een hapje en een drankje (ik lekker aan de proscecco), swingende muziek en leuke gezellige mensen om me heen, was het een zeer geslaagde avond!

Gelukkig waren ze me niet vergeten in Nederland en heb ik veel emailtjes gekregen, E-cards en via Hyves hebben velen mij gefeliciteerd. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle lieve, leuke felicitaties! Thanks!!!

10 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Wauw, de hapjes zien er geslaagd uit ! Jammer dat we ze niet konden proeven ;-) ! In ieder geval van hier, alhoewel te laat, toch van harte gefeliciteerd !

En echt een heel erg leuk kado zeg, vroeg, maar wel erg leuk ! Daar komt vast nog een mooi verslagje van hier.

Pierre zei

Ik zou het niet vervelend vinden om in april met pa's verjaardag een paar van die hapjes meester te maken hoor!

Niet voor het één of ander, maar er zit een foutje in je uitnodiging. ;-)
Maar waarschijnlijk heeft niemand het gemerkt.

Natasja Valentijn zei

Hé Pierre,

Het klopt dat hier een foutje in staat (2x 'having a'), Ik heb het toen wel verbeterd en de goede opgestuurd. Gek genoeg kon ik die nu niet meer vinden. Staat waarschijnlijk op John's computer.
Goed gezien hoor!

Petra zei

Gefeliciteerd!
Wat een geweldig leuk kado zeg!
Vroeg je bed uit, maar wel zo leuk.

Kristel Holsbeek zei

Een hele dikke proficiat met je verjaardag!!
Hmm idd die hapjes zien er heel lekker uit en zou die wel eens willen proeven;-)...
Veel plezier nog.

Petra zei

Een late felicitatie met je verjaardag! Wat een heerlijke hapjes maakte je! Ik vind dat ook zo leuk, van die hors d'oeuvres. Wat een mooie foto van jou op je uitnodiging!

Anja zei

Die hapjes zien er mooi en heerlijk uit zeg! Fijn dat je gezellige verjaardag hebt gehad.

Bianca zei

Nog gefeliciteerd met je verjaardag !! en die hapjes zien er super uit. Wat een leuk cadeau trouwens doe workshop !

Teleton zei

't is altijd al een feest om je blog te lezen maar met deze speciale editie wil ik je graag van harte feliciteren: Proficiat en nog vele gezonde jaren gewenst, samen met John!

Erica zei

Wat leuk dat John naar Nederland gaat, maar wat jammer voor jou dat je nu nog niet mee kunt .......
Vandaag wordt het bij ons ook ongeveer 17 graden, maar zo warm als bij jullie is het hier nog lang niet. Stuur maar een beetje zon mee met John!
Gelukkig heb je toch een leuke verjaardag gehad!
Enne ..... lekkere hapjes (heb stiekum al bij je recepten gekeken, maar daar heb je het nog niet bij gezet).