Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zaterdag 20 maart 2010

En toen was het weer zaterdag...

Wat een zalige week. Donderdag hadden we dankzij Nicole (zij was die dag jarig) een uitje naar de film met aansluitend een lunch. We zijn naar She's out of my league geweest. Het was een leuke grappige film en we hebben wel een paar keer erg moeten lachen. De lunch was ook weer gezellig en na een paar uur, zijn we allemaal ons eigen weg weer gegaan. Nou ja, niet allemaal, want ik ben nog even met Yolanda op zoek geweest naar een bikini. Voor haar, want zij gaat op vakantie. Op het moment dat ik dit schrijf zijn ze al vertrokken. Die avond was het lekker zacht weer en hebben John en ik nog lekker aan een Prosecco gezeten...natuurlijk buiten op het deck! Ik leef momenteel veel buiten. Dat is niet zo gek, want gisteren zette het goede warme weer zich voort en wel met zo'n 23 graden. Waarschijnlijk was het bij ons op het deck en uit de wind nog wel warmer. Ik krijg al een aardig kleurtje. Ik zal eens een zonnecreme gaan kopen, want de zon is zo sterk dat je al gauw verbrand. 's Avonds hadden we een WAB (week afsuit borrel) bij Marcel en Natalie. Dit ter ere van Hidde's verjaardag. Het begon om 6 uur. Het was toen nog zo lekker warm. Het leek wel zomer! Natuurlijk zijn we buiten gaan staan. Marcel ging vervolgens BBQ-en en ik heb genoten van een lekkere saté, salade, brood etc. Daarna werden er nog wat steaks op de BBQ gelegd en scampis. Het was genieten! Omdat het vroeg in het jaar is, koelt het nog wel snel af. Om 9 uur heb ik toch maar mijn vestje aangetrokken. Later die avond heeft Marcel de vuurkorf tevoorschijn gehaald. Dankzij dit warme vuurtje konden we buiten blijven. Wel tot 11:45 uur! En dat in maart! Iedereen voelt de zomer komen en we hebben er zin in. Ik denk (en hoop) dat er nog menig WAB-je wordt gegeven. Gezellig met z'n allen, buiten, drankje erbij, BBQ-en en een hoop lol hebben! Uhm....wij moeten echter eerst nog een BBQ kopen. Die hebben we nog niet. We hebben een Weber op het oog. Deze zijn hier in Amerika veel goedkoper dan in Nederland. We willen gelijk een goede kwailiteit BBQ kopen, want ik denk dat we er heel veel gebruik van gaan maken en zo hebben we er straks in Nederland ook nog veel plezier van. Ik ga maar eens onderzoeken waar ik deze het beste kan kopen. We willen natuurlijk wel de scherpste prijs. Ik hoop dat ze deze op de BX (militaire basis) hebben. We zullen zien...

Vandaag stonden we weer op met een stralende zon. Na een ontbijtje, heb ik eerst even snel een strijkje weggewerkt. John vertrekt maandag naar Nederland, dus ik moet zorgen dat alles weer gewassen en gestreken is. Het is de eerste keer dat hij sinds ons vertrek naar Great Falls, naar Nederland gaat. Ik had graag meegegaan, maar ik heb gekozen voor eind mei/begin juni. Dit omdat we dan wat extra dagen erbij kunnen pakken, zodat we met zijn tweetjes langs familie en vrienden kunnen gaan. Hij heeft volgende week een drukke planning, dus dat maakt het wat lastiger. Ach, als het dit weer blijft, dan ben ik hier ook helemaal happy. Ik kom de tijd wel door. Vandaag zou het 24 graden worden; ik kan jullie melden dat we deze temperatuur inmiddels wel hebben bereikt. Nu ga ik lekker weer naar buiten, want het is veel te mooi weer om binnen te zitten.

4 opmerkingen:

Anja zei

Ook hier heerlijk weer vandaag, ik verheug me net als jij op de lange zomeravonden!!

Petra zei

Heerlijk, he? Ik leef ook buiten! Het was vandaag zelfs warm genoeg om in de schaduw op het deck te zitten. Wij hebben jarenlang met heel veel plezier een Weber grill gehad. Nu hebben we een gas grill en dat bevalt toch wel heel goed. Maar de smaak is anders, dan met houtskool, dat wel.

Bianca zei

Wij hebben ook een Weber en die heerlijke rooksmaak die je met een Weber aan het vlees krijgt lukt niet in een andere BBQ, nu zou ik nog een smoker willen hebben voor slowcooking, ooit ;-)
Van een Weber BBQ ga je zeker veel plezier hebben !

Bibi zei

Scott wil ook wel graag een Weber maar kan niet kiezen welke uitvoering en kleur, we zullen zien wat het zal worden. Vandaag regent het weer maar het wordt al aardig groen hier. Ik kijk ook uit naar de lange avonden op het dek:-)