Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 25 maart 2010

De natuur ontwaakt...

Het gaat weer beter met me. Misschien even een klein dipje gehad, gelukkig niet de echte griep. Gisteren ben ik naar de Mall gereden. Naar Tysons Corner. Ik heb wat winkels bezocht en wat rondgelopen. Uiteindelijk nog naar de Victoria Secret gegaan. Dit is zo'n fijne winkel en staat op mijn lijstje van favorieten. Nu ik een aantal kilo's ben afgevallen kon ik wel weer wat nieuws gebruiken. Ik heb gevonden wat ik zocht. Mijn tas was weer gevuld en mijn portemonnee weer wat leger. Ik kreeg wel een mooie paraplu mee, give-a-way. Altijd handig! Niet zo'n suffe zwarte, maar een mooi roze gestreepte paraplu. Als het nu een keer regent, dan loop ik er vrolijk bij met mijn plu. Ook zat er een kortingskaart in. Als je de volgende maand iets koopt, dan krijg je korting. Dat kan $10, $50, $100 of $500 zijn. Ik ga er maar van uit dat de kaart $10 waard is. Alles wat erboven zit is mooi meegenomen. Dat is toch aardig van Victoria, nietwaar?

Vandaag is het bewolkt, maar best warm buiten. Sterker nog, buiten is het warmer dan binnen. Je kunt zien dat het lente is. De blaadjes komen weer aan de bomen, de bloemetjes komen langzaam uit. Zoals wat narcissen bij ons voor in de tuin. Achter hebben we ze ook staan. Op een plaats waar je ze niet zo goed ziet, dat is wel jammer. Die staan nog in hun knoppen. Ik denk dat het komt, omdat ze daar in de schaduw staan. Ook zie ik weer mooie vogeltjes voorbij vliegen. Zoals deze Cardinal Crosbeak ook wel de Nothern Cardinal genoemd, maar in mijn woorden: een mooie rode cardinaal. Ze zien er niet alleen mooi uit, maar ze zingen of beter gezegd fluiten ook nog eens prachtig. Ook komt 'onze' squirrel regelmatig voorbij gelopen op het deck. Zijn bek zit dan helemaal vol met, tja, als ik het wist, zou ik het jullie vertellen. Volgens mij een soort vrucht is die bij ons in één van de bomen groeit. Ik denk, omdat ik hem/haar zo vaak zie lopen, dat hij zijn goedje onder het deck bewaard. De bloemetjes komen uit, de vogels zingen er lustig op los. De natuur ontwaakt en laat zich gewillig zien. Ik kan er alleen maar van genieten!

5 opmerkingen:

Bianca zei

Ik vind het ook zo super dat alles weer groen wordt buiten, die cardinals fluiten echt heel erg mooi, het zijn mijn favoriete vogels hier.

Petra zei

Saskia wilde die paraplu niet op maandag! Ik had nog $3 meer moeten besteden om hem te krijgen, dus maar niet gedaan. Leuke plu wel, anders. Op weg naar Great Falls stond alles wel zo'n beetje in bloei, prachtig, de roze bomen met de gele forsytia en narcissen etc. Heb je geen last van niezen, e.d.? Ik wel! Leuk, die narcissenserie en de cardinaal, mijn favoriete vogeltje.

Anja zei

Hier lopen we wat het ontwaken van de natuur betreft een beetje achter op jullie. Fijn dat het weer beter met je gaat.

Bibi zei

heerlijk. Heb net twee heel schattige hummingbird feedertjes gekocht die je aan het raak kan plakken, al ben ik vast veel te vroeg maar haha

Brin zei

Hier moeten we ook nog eventjes wachten op de kleurrijke bloesems. Narcissen beginnen nu in knop te komen maar bloeien nog (steeds) niet! Alles in de natuur is toch wel verlaat met die koude winter.

Heel leuke winkel Victoria's Secret. Ook één van mijn favorieten. Hun nachtkledij vind ik ook super. Eén probleempje, je gaat er altijd buiten met meer dan gepland ;-)

Gelukkig ben je niet echt ziek geworden, zou zonde zijn in deze periode van het jaar net nu iedereen lekker buiten wil zijn.