Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 10 mei 2011

Aankomst familie

Zaterdag was het de dag dat mijn ouders, broer en schoonmoeder zouden komen. We moesten nog wat laatste klusjes doen, dus we zijn op tijd uit bed gekomen. Na het ontbijt ben ik naar de supermarkt gereden om brood te halen. Ik moet nu rekening houden met 6 mensen, dus dat wordt de komende weken extra inslaan. De jongen op de afdeling van de bakkerij vroeg al of ik een feestje had. Normaal neem ik niet zoveel brood in één keer mee. Ik vertelde hem dat we gasten hadden en dat hij me wel vaker zal zien. Daarna heb ik mijn boodschappenlijstje afgewerkt voor de tapas die ik zou gaan klaarmaken. Het is altijd lastig in te schatten of ze veel honger zouden hebben. Met tapas zit je eigenlijk altijd goed.

John had ondertussen de laatste klusjes gedaan en het huis was er helemaal klaar voor. Ik heb de hele middag in de keuken gestaan met het voorbereiden van de tapas. Ik was gelukkig op tijd klaar. Op internet hebben we de vlucht in de gaten gehouden en om kwart voor drie zijn we naar de luchthaven gereden. Het was er lekker druk. In de aankomsthal stonden al veel mensen te wachten. Ook hoorden we twee beveilingsmensen door de hal roepen; 'wie zijn de eigenaren van deze bagage?'. Er stonden namelijk twee karren vol met koffers, maar met niemand erbij. Je kunt je voorstellen dat na de dood van Osama Bin Laden de veiligheid verscherpt is. Uiteindelijk kwam er iemand aangelopen, die blijkbaar de eigenaar van de bagage was. Wij zijn doorgelopen en op zoek gegaan naar een plaatsje bij de deur. Zo konden we ze goed zien als ze door de deur kwamen lopen. Ik had mijn fototoestel al tevoorschijn gehaald en toen was het wachten. En wachten....en nog langer wachten. We lazen op een bord dat ze bij de douane waren. Het kon nu toch echt niet lang meer duren... Nou ja, uiteindelijk na een uur en 10 minuten kwamen ze dan eindelijk door de deur. Even zagen we zoekende ogen, maar die hadden ons al gauw gevonden. Toen zagen we een lach van 'oor tot oor' op alle gezichten. Blij dat ze ons zagen, maar dat gevoel was er bij ons natuurlijk ook. Nadat ze uit de drukte kwamen gelopen, hebben we iedereen geknuffeld en welkom geheten. Zo de lange vlucht zat erop voor ze; tijd om naar huis te gaan.

Eenmaal thuis kwamen de lekkernijen al tevoorschijn. Dropjes (mannekes pis), kaas, borrelnootjes, Boulanger bonbons en nog veel meer! De koffers werden op de kamers gezet en toen was het tijd voor een drankje! Met een roseetje, een vers getapt biertje en een frisje voor schoonmoeder hebben we geproost op 2 leuke weken die komen gaan. Het was een heerlijke avond en we hebben gezellig buiten kunnen eten. Mijn tapas vielen gelukkig goed in de smaak bij iedereen. We merkten wel dat langzaam de oogjes zwaarder werden. Niet gek hoor, ze waren immers al 20 uur op. John en ik bleven nog even op en de rest ging naar bed.

Alle foto's van de aankomst staan hier.

5 opmerkingen:

Car zei

Stom dat ik zelfs door het lezen van jou blog met de tranen in mijn ogen kan zitten. Enjoy, maar dat komt vast wel goed.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat heerlijk om nu dan toch elkaar in de armen te kunnen vallen. Lekker bijkletsen en genieten van elkaar. We lazen echter dat de visite 'kaas' voor jullie heeft meegenomen, wij dachten namelijk dat je dit niet mee mag nemen naar de US? Wij gaan in juni naar Florida en wilde dit ook graag doen. Veel plezier nog met elkaar.

Natasja Valentijn zei

Je mag kaas meenemen mits het harde kaas is. Wij kopen meestal een blok (zo eentje van de AH en die in plastic verpakt is). Zachte kazen mogen niet ingevoerd worden. Geen probleem dus als jullie naar Florida gaan! Leuk vooruitzicht trouwens!

Bianca zei

wat een gave foto's !! ben best een beetje jaloers op je nu hoor. heeft je broer veel meer te eten gehad dan jij vroeger ? ;-) hi hi die foto is echt zo leuk.

Robert-Jan en Yvonne zei

Je broer is echt stuk langer dan jij zeg, haha ! En hij houdt van hetzelfde merk kleding, blijkbaar ! Je zal hem vast mee moeten nemen naar een Mall !

Heel veel plezier met elkaar, zal heerlijk voor jullie zijn je familie zo lekker dichtbij je te hebben. Met zwembad geopend ;-)