Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 24 maart 2011

Waar is de lente gebleven...

We hebben het afgelopen weekend kunnen genieten van mooi warm weer. Lekker buiten op het deck, wijntje erbij…genieten dus. Dinsdag was het vroeg opstaan, want ik moest John naar de luchthaven brengen. Hij zit deze week in Fort Worth. Daar is het momenteel zo’n 28 graden en erg zonnig! Die ochtend kreeg ik ook Petra en Britt op visite. Britt is deze week vrij van school en ze mocht kiezen tussen de film of bij mij op bezoek komen. Ze koos voor het laatste. Leuk toch! Het was een gezellige ochtend, waarbij we wederom konden genieten van een mooie dag. Buiten in de zon was het warm. Zo warm zelfs, dat ik mijn trui verruilde voor een t-shirt. Echt lenteweer zou je denken, maar sinds gisteren is het koud en grijs. Een mooie dag om te gaan shoppen. Ik had van de Worldmarket een cadeaubon gekregen voor mijn verjaardag van $10. Ik had daar laatst kleine amuseschaaltjes gezien, dus mijn cadeaubon had een goede bestemming. Daarna naar de Lowe’s, want de buitenhaard was in de aanbieding. Wel $30 goedkoper. Wij hebben deze in januari gekocht. Aangezien dat je hier alles binnen 90 dagen kunt terugbrengen/ruilen, leek het mij een goed idee om even langs te gaan met mijn bon om het verschil terug te krijgen. Dat is me gelukt, dus weer $30 in the pocket! Ik ben ook nog even naar de Mall gereden. Dat was al weer een tijdje geleden. Op mijn gemak heb ik rondgelopen en hier en daar wat gekocht. Ook ben ik al een tijdje op zoek naar een vrolijke oranje leren tas. Alle kleuren van de regenboog, behalve oranje. Op internet had ik wel een paar mooie tassen gezien, maar in de winkels nergens te bekennen. Waarschijnlijk was het vorig jaar helemaal hip en loop ik weer eens achter de feiten aan. Ik geef nog niet op en speur rustig verder. Het is ook niet dat ik verlegen zit om een tas. Ja ja, ik ben een tassenfreak.

Het weer was niet veranderd, want toen ik uit de mall kwam was het nog steeds koud en grijs. We werden zelfs ’s avonds getrakteerd op een flinke onweersbui. De National Weather Service gaf een severe thunderstorm watch af. Ik zat TV te kijken en zelfs de serie waar ik naar keek werd onderbroken. Het geluid ging af en er kwam een ingesproken bericht voorbij. Severe thunderstorm…blijf binnen, ga niet naar buiten was het advies. Dat was nog niet gezegd of ik zag de eerste bliksemschicht al. Wow, niet één, maar meerdere tegelijkertijd. De lucht was ineens verlicht. Echt spectaculair om te zien! Dit ging zo door tot een uurtje of 11. Ik heb nog geprobeerd om er een foto van te maken, maar dat is niet gelukt. Je moet hier veel geduld voor hebben. De hele tijd met die camera voor mijn neus, want ik heb geen statief. Mijn arm werd er lamlendig van, dus op het moment dat ik de camera even liet zakken, was daar het bliksem. Tja, te laat! Ik had er op een gegeven moment ook geen geduld meer voor en ben lekker op de bank gaan liggen. Esmée, de poes, lekker tegen me aan.


De komende dagen wordt er niet echt mooi weer voorspeld. Vandaag laat de zon zich weer niet zien en is het slecht 6 graden. Zondag is er zelfs kans op regen en een sneeuwvlok! Het was toch lente… Ik hoop dat de regen geen schade aanbrengt aan de cherryblossoms. Dit is zo’n mooie periode om in Washington te zijn. Jullie herinneren zich vast de foto’s nog van vorig jaar. Prachtig was het, maar ook toen heeft de regen/sneeuw niet veel goeds gedaan. Elk jaar voorspellen ze een piek van de bloesems. Dit jaar is de bloesem tussen 29 maart en 3 april op haar hoogtepunt en dus het mooist. Ik wil dan zeker weer een bezoekje gaan brengen aan DC. Op 9 april is er de National Cherryblossom Parade. Dan komen de marching bands (drumband) voorbij, grote helium ballonnen in de vorm van de bloesems etc. Zondag is er ook weer het Kite Festival. Daar ben ik vorig jaar alleen naar toe geweest, want toen was John weg voor zijn werk. Ik kan me nog herinneren dat het toen erg warm was. Dit jaar zal het tegenovergestelde zijn met de verwachting van regen en sneeuw. Wel jammer, want ik had er graag weer naartoe gegaan met John. Als het het weer zo blijft, sla ik het maar over. Het is een buitenactiviteit en dan moet het wel lekker zijn. Ach, we zullen wel zien. Het weer kan hier ineens omslaan.

6 opmerkingen:

Petra zei

Ja, bah, ik zit hier te rillen (helpt ook niet, dat ik me naar voel). Hopelijk blijven de bloesems mooi, het gaat vannacht nog vriezen ook :(.

Anja zei

Regen en sneeuw, brrrrr. Sterkte ermee!

Bibi zei

Nou ik vind wel dat je nog even door had mogen zetten voor die bliksemfoto hoor hihi geintje!
Dit jaar heb ik misschien ook de kans om de bloesems te zien maar nog niet op zeker.

Bianca zei

Dat valt dan wel tegen zeg als het ineens zou koud is, hopelijk komt het nog goed met alle bloesems

Je zult het waarschijnlijk vast wel weten maar met nachtdieren zoals wasberen moet je overdag extra oppassen, de kans is vrij groot dat als ze overdag in je tuin lopen ze rabies hebben.
Wasberen staan er hier bekend om.

De Steijntjes zei

Nou ik weet wel waar die lente is gebleven hoor, die is richting Nederland ;)). Jammer dat het bij jullie nu minder is. Zeker als ik lees dat het ook nog gaat vriezen. Hopelijk knapt het snel weer op en kun je snel op pad om die mooie bloesems te fotograferen ( die waren vorig jaar ook zo mooi, kwijl,kwijl).

Teleton zei

Wij duimen voor uitbundig bloeiende cherryblossoms met staalblauwe luchten en piepkleine witte wolkjes op de achtergrond! Nog even geduld.....