Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 16 maart 2011

Poepboer....

Gisteren heb ik John weggebracht naar de luchthaven. Hij zit deze week in Fort Worth. Het zijn weer drukke tijden, want volgende week is hij al weer weg. Ik vermaak mezelf wel, hoor. Zo heb ik morgen een gezellige ochtend georganiseerd. Ik heb de Nederlandse dames uitgenodigd voor een bakje koffie met gebak en aansluitend een lunch. In eerste instantie wilde ik een feest geven ter ere van mijn verjaardag, maar het is iets te snel na ons vorige feestje. Daarom dit keer wat kleinschaliger, maar daardoor niet minder gezellig. Zoals het er nu naar uitziet, wordt het een mooie dag. 19 graden en volop zon. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat het op het deck altijd een paar graden warmer is. Dat wordt genieten. Het weer gaat hier trouwens met ups and downs. Zo is het ‘slechts’ 14 graden en wordt het vrijdag weer 25 graden. Ja mensen, de lente is hier in volle gang.

Laatst kreeg ik weer een verzoek om een foto te verkopen. Ditmaal een ontwerpbureau. Ze hadden interesse in een foto die John in New York heeft gemaakt. Ik heb even google geraadpleegd en het bedrijf ziet er professioneel uit. Mooie site en ze hebben al in veel benoemingswaardige bladen gestaan. Ik heb mijn prijs genoemd en zij gaan dit voorleggen aan hun klant in Milaan. Ik wacht rustig af… Dankzij Flickr.com (de fotosite) krijg ik de laatste tijd toch wel vaak verzoekjes voor het gebruik van mijn foto’s. Soms omdat ze het op hun blog willen plaatsen en soms voor professioneel gebruik. Toch wel een leuk medium, want het is niet alleen handig als je persoonlijke fotoalbum, maar ook voor de verkoop van je foto’s.

Jullie zullen denken, wat heeft bovenstaande met de titel te maken….nou niets. Maar vandaag hadden we een afspraak met de poepboer, zoals wij hem tegenwoordig noemen. Het legen van de septic tank. De septic tank is een waterdichte bak waarop de binnenriolering van een huis is aangesloten.Wij zijn hier namelijk niet aangesloten op een riool. Een septic tank is een waterdichte, ondergrondse bak waarin het toiletspoelwater van een huis wordt afgevoerd. Hierin verblijft het spoelwater tijdelijk zodat vaste delen kunnen verteren. In de septische put worden de bezinkbare delen van de vloeistof gescheiden door de zwaartekracht Na deze verblijftijd wordt het spoelwater geloosd op het oppervlaktewater. In North Amerika heeft 25% van de bevolking een septic tank, vaak buitengebieden of kleine plaatsen. Bij Great Falls denk je misschien groots, maar in vergelijking met andere plaatsen in de buurt is het maar een ‘dorp’.

Afin, Om 1 uur zouden ze hier zijn. Not! Veel eerder dan de afgesproken tijd zag ik ze de vrachtwagen op de oprit parkeren. Gelukkig had ik besloten om deze ochtend thuis te blijven, want om kwart over 12 ging de deurbel. Ik heb de vriendelijke meneer de weg gewezen naar het deksel van de tank. Het was trouwens nog een heel gedoe om de deksel te vinden, aangezien onze landlord het niet wist! Kun je nagaan! Van je huurbaas moet je het maar hebben! Na wat mailverkeer met de vorige bewoner, kwamen we erachter dat het deksel vlakbij de gazebo te vinden was. Afin, de beste man had het gat ook gevonden en binnen no time lag de put open. Voor degene die nu lekker aan het eten zijn, adviseer ik dit stuk maar over te slaan, hahaha. Mijn god, wat een meurende lucht kwam daar vandaan! Echt, niet normaal. Maar ja, wat wil je? Er zat voor zo’n 4 jaar drollen in die tank! Die van ons en van onze voorgangers…!!! Juk! Over een dirty job gesproken. Die man moet toch immuun zijn voor de stank, anders kan je dit werk toch niet doen? Met het toezien van een vreemde blik van de poepboer (wie wil hier nu een foto van maken, moet hij gedacht hebben) gauw een fotootje gemaakt. Daarna nog één van de septic tank wagen. Die man heeft nog even gewacht voordat hij alles in gang ging zetten, omdat met het aanzetten van de pomp, het erg zou gaan stinken. Na mijn interessante fotoshoot ben ik wat hogerop gaan staan. Op het deck bij de keuken. Ik was niet blij met mijn verkoudheid, maar nu even wel. Op het deck rook ik bijna niets meer van de stanklucht. Met een hoop lawaai, werd de septic tank geleegd. Volgens de poepboer was het echt wel nodig. Af en toe zag ik de slang flink bewegen. Euh, zou dat van die keer zijn, dat ik zo 'n last mijn maag had....hahaha. Met soms een slurpend geluid verliep alles goed. Daarna moest ik alle toiletten gaan doorspoelen, om te kijken of er geen verstopping in de leiding zat. Gelukkig, alle leidingen werkten goed. In een kwartiertje zat die 5 jaar stinkende zooi in de tank van de vrachtwagen. Daarna kreeg ik het certificaat als bewijs dat de septic tank geleegd is. Die moeten wij vervolgens weer opsturen naar de Fairfax County Health Department.

Van dit verhaal waar een vies luchtje aan hangt, naar de dagelijkse beslommeringen. Ik ga vandaag maar eens een taartje bakken. Een Key Lime Pie. Voor de zekerheid haal ik morgen ook nog een taartje uit de winkel….voor het geval dat mijn bakkunst op niets uitloopt. Het recept ziet er niet te moeilijk uit, dus hopelijk komt het helemaal goed.
Ook ga ik nog even wat foto's bewerken. Ik vind het leuk om foto's van objecten te maken. Gewoon puur en simpel. Hieronder 2 foto's die ik onlangs gemaakt heb.


7 opmerkingen:

Sonja zei

I love dirty stories, ik heb me gek gelachen om je stukje!

Unknown zei

Hoe blij kun je zijn met een verstopte neus!! hahaha.
Zeg als die key lime pie lukt, wil je dan het recept even doorgeven??
Heerlijk!!

Bibi zei

Hahaha wij hebben ook een septic tank, die poepboer van ons heeft een leuke naam: L.A. Honey Wagon (L.A. as in Liberty Area LOL) Als je trouwens een echt heeeel goed recept voor de key lime pie wil dan heb ik er nog eentje voor je.

Natasja Valentijn zei

Bibi, ik wil heel graag het recept... Ben benieuwd en kan niet wachten om het te maken. Ben namelijk dol op Key Lime Pie!

Teleton zei

Smeujig verhaal weer! Als je een blog hebt, moet je eigenlijk overal sch**t aan hebben........

Ik vroeg me af: Krijg je ook geld voor de oogst van vier jaar? Zonde om zo maar gratis op te laten slurpen. Ongemerkt zit er toch best veel geld in de tank.

Kristel Holsbeek zei

Hahaha;-))
En is het gelukt je taart? Klinkt lekker...

Syllvia zei

Haha, mooi verhaal over de poepboer:)
Toen wij de 1e keer in belgie woonden, hadden we ook zo'n tank, destijds vroegen we gewoon even de overbuurman die kwam dan met zijn giertrekker het hele ding leeghalen.....Yuck