Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zondag 13 maart 2011

Over ouder worden...

Ik ben jarig... 39 jaar! Ik mag me vanaf vandaag nog 1 jaar een dertiger noemen.... Ik heb daar niet zo’n moeite mee, met die 39 en dat uitzicht op 40. Het is immers maar een getal. Waar ik wel moeite mee heb is dat er steeds vaker u tegen me gezegd wordt. Dat ik steeds vaker ‘mevrouw’ genoemd wordt. Of zoals ze hier zeggen m'am (afgeleid van madam). Dan hoor ik nog liever 'sweety', ook een veelgebruikte benaming. Ik voel me nog helemaal geen mevrouw! Ook al voel ik me nog jong (nou ja, ook niet altijd) en heb ik het idee dat mijn discotijd nog niet zo lang geleden is, vrees ik dat ik in de ogen van sommigen wel oud ben. Toen ik 15 was, vond ik 40 jaar ook al een behoorlijke leeftijd! Ik zag ze dan staan, die veertigers, met carnaval. Vertelden dat ze zich nog helemaal niet zo oud voelden als dat ze waren. Die dan heel erg jong gingen doen, bijvoorbeeld zich uitsloven, zogenaamd er nog bij horend. Je kent het wel... Dat ik inmiddels 'op leeftijd ben' bleek wel toen ik met een vriendin in een café stond en alle nummer uit de jaren 80 kon meezingen. Vreemde blikken werden ons toegeworpen, maar ook herkenning van 'lotgenoten', die dan tegen je zeiden; 'o ja, dat is lang geleden dat ik dit nummer gehoord heb'... Nee, om je leeftijd te verbloemen kun je maar beter geen gouwe ouwe's meezingen. Maar ach, eigenlijk kan het me niet schelen wat de jeugd ervan denkt. Hun tijd komt nog wel!

Als ik in de spiegel kijk, kan het er nog best mee door, al zeg ik het zelf. Natuurlijk zie ik kraaienpootjes bij mij ogen, maar daar heb je tegenwoordig weer goede creme's voor. Je weet wel, die voor de 'rijpere' vrouw. Alsof je een stuk fruit bent... Als je sommige bladen mag geloven mogen vrouwen niet eens meer ouder worden. Voor ieder rimpeltje een prikje. Voor iedere hangbil, dij of arm (ook wel kipfiletje genoemd) een apparaat op de sportschool. Voor elke grijze haar een likje verf. Nou ja, dat laatste doe ik overigens ook, maar meer omdat ik het mooi vind dan om mijn leeftijd te verbergen. Het belangrijkste aan ouder worden is je gezondheid! Zo lang die goed is kan die ene rimpel meer of minder me niet schelen!

Iedereen bedankt voor de felicitaties op Hyves en Facebook kaarten en de vele e-cards! Nu ga ik lekker genieten van glaasje rosé! Het is heerlijk buiten, het zonnetje schijnt volop. Dat was mijn kadootje van moeder natuur.

4 opmerkingen:

Bianca zei

Gefeliciteerd !!! en een fijne verjaardag gewenst nog ! Je bent nog hartstikke "piep" ha ha
Nog een maandje (minder zelfs) en dan wordt ik 45 maar het zal me ook echt een biet zijn hoor. Ik heb ook van die crèmes maar het helpt volgens mij niets tegen de texaanse zon want met een beetje hitte zweet je zelfs de duurste crème nog van je huid lijkt het. Maar inderdaad dat "rijpere vrouw" klinkt zo akelig, zo.... overrijp brrr ;-)

Kristel Holsbeek zei

Nog eens een gelukkige verjaardag!! Hmm lekker een glaasje rosé en dan nog een prachtige dag van moeder natuur, zalig toch!!

Bibi zei

Van harte van harte! Je ziet er veel jonger uit hoor!
Jij moet haast wel een goede anti rimpel creme hebben....ehhm kun je me vertellen welke jij gebruikt? Ja ja, ook voor mij komt die 40 club steeds dichterbij;-)

Anja zei

Alsnog felicitaties, weet niet of ik dat al gedaan heb ( is de leeftijd ). Maar ja, mijn leeftijd begint dan ook met een 5.