Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 18 maart 2011

Gezellige ochtend en een bijzondere 'gast'

Gisteren had ik 8 dames op bezoek voor koffie met gebak en lunch. De avond ervoor was ik al met de voorbereiding begonnen. Ik wilde een Key Lime Pie maken. Ik had op internet een recept gevonden en nadat ik de ingrediënten had gekocht kon ik aan de slag. Stap voor stap begon mijn taart ergens op te lijken. Ik was reuze benieuwd hoe het zou smaken, maar daarvoor moest ik wachten tot de volgende dag. De taart moest eerst een tijdje in de koelkast staan. Mooi moment om met het volgende gerecht te beginnen. Ik had gekozen voor een quiche met champignons en bosui. Simpel, maar het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Met de IPhone op de aanrecht, volgde ik het recept. Eerst zelf deeg maken en daarna de vulling. Alles in de oven en na de aangegeven baktijd moest de quiche afkoelen voordat ik deze ik de koelkast kon zetten. Hoewel die al aardig gevuld was, kon ik nog een plekje vrijmaken. Toen nog even mozzarella, tomaat met bruchetta kruiden gemaakt en de zalmwraps. Zo, de voorbereiding was klaar. De klok is hier afgelopen weekend al vooruit gezet, dus het blijft nu 's avonds langer licht. Toen ik achter mijn computer zat, zag ik op het deck iets voorbij lopen. Geen formaat squirrel, maar duidelijk iets groters. Het was een wasbeer! Onze ogen kruisten elkaar en ik kon het niet laten om mijn camera te pakken. Onze 'Zoo' is weer uitgebreid! Even een resumé: 2 groundhogs, 2 squirrels, een konijn, chipmunks, kikkers, een slang, een variatie aan vogels en nu dan ook een wasbeer. Het beestje liep via de trap weer naar beneden. Daar bleef hij mij nog even aankijken, maar liep toch maar weer verder naar het grasveld beneden bij de gazebo. Ik kon wat foto's maken, want hij keek gewillig in de camera. Daarna vond hij het wel welletjes geloof ik, want hij wandelde rustig verder.

De volgende dag begon ik met alles klaar te zetten op het deck. Het zou 19 graden worden, maar zo voelde het nog niet. Maar ja, ik was ervan overtuigd dat iedereen wel buiten wilden zitten. Wij Nederlanders pakken elke mogelijkheid aan, dus zo ook deze ochtend. Ik had inmiddels een stukje geproefd van mijn taartje en ik was er best tevreden over! Mooi, nu hoefde ik alleen nog maar een appeltaart te halen en verse ciabattabroodjes. Met mijn boodschappen gauw weer naar huis gereden, want om 10 uur moest alles gereed zijn. De eerste gast was Nicole met daaropvolgend Yolanda. Natuurlijk wilden zij buiten zitten! Ik had het dus goed ingeschat. Niet veel later kwamen de rest van de dames. Nog wel met een jasje aan was het best te doen om buiten te zitten. Ik was ondertussen drukdoende met het serveren van de koffie en gebak. Nicole wilden wel een stukje Key Lime Pie. Ik was heel erg blij, toen ik van haar een compliment kreeg dat het heerlijk was. Nu weet ik dat ik dit nog weleens vaker kan klaarmaken. Ook Myrthe vond het erg lekker! Mag weer trots op mezelf zijn. Afin, na het eerste rondje koffie kon ik ook genieten van mijn zelfgebakken taart. Niet voor lang, want de lege koffiekopjes moesten weer gevuld worden. Dus hup, daar ging Natas weer. In de keuken luisterde ik naar het gezellige gekakel op het terras. Zet 8 dames bij elkaar en het is nooit een stille bedoening.


De zon werd steeds sterker en de temperatuur warmer. Hier en daar werd het jasje al uitgetrokken. Goh, ik trof het maar mooi met dit zalige weer. De ochtend ging langzaam voorbij en het was ondertussen tijd geworden om de lunch klaar te zetten. Helaas kon niet iedereen blijven. Helene moest Mees naar school brengen en ook Aagje had andere verplichtingen. De rest van de dames bleven wel eten. Op de tafel had ik verschillende lekkernijen (o.a. quiche, ciabatta met gerookte zalm etc.) weggezet en dat viel goed in de smaak. De fles prosecco werd geopend, hé...it's 5 o'clock somewhere! Myrthe dronk met mij mee. De rest moest nog rijden. Iedereen genoot van de lunch, dus ik was helemaal tevreden! Het inmiddels lekker warm en de zonnebrand moest er aan te pas komen. Hier en daar zag ik al rode blosjes op de wangen. Je moet je hier al op tijd insmeren, want je verbrand binnen no time! Nicole stond op en moest helaas weer gaan en na een half uur ging ook Petra weer naar huis. Samen met Yolanda en Myrthe (de fles moest op) heb ik gezellig nagetafeld. Om 2 uur was het ook voor hun tijd en we namen afscheid. Ik heb van iedereen leuke kadootjes gekregen. Van Nicole, Petra en Yolanda een bon voor de Total Wine. Een fles rosé en chocolade van Cynthia. Van Aagje een CD, een aparte fles olijfolie van Helene en van Myrthe een kookboek. Uhm, alles drank en eten gerelateerd. Wat zegt dit over mij....?

Gelukkig heb ik een vaatwasser, dus alles kon er zo in en na een uur was het weer lekker schoon. Ik had buiten ook al opgeruimd en alles was weer 'back to normal'. Ik heb nog genoten van het zonnige weer. Vandaag is het wederom een mooie dag. Het wordt zo'n 25 graden! Om 11 uur was het al 19 graden en de temperatuur loopt alleen maar op! Genieten voor zo lang het duurt. Morgen moeten we het tenslotte met 10 graden minder doen! Vanavond komt John weer terug uit Texas. Ik zal hem pas later zien, want ik ben weg voordat hij thuiskomt. Ik heb namelijk een vergadering voor onze jaarlijkse Queens Birthday Party! Die wordt 14 mei (raindate 21 mei) gehouden. Een hele organisatie, maar wel leuk om te doen!

1 opmerking:

Car zei

Ik ben natuurlijk benieuwd naar de link van je lime key. Hier zit de custard in de koffer zodat ik mijn favoriete cheesecake van bagels and beans weer eens kan maken (staat op hun site)