Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 31 januari 2011

Buitenhaardje

Afgelopen weekend was het heerlijk weer. Eindelijk weer eens temperaturen van boven nul. Met de zon erbij was het best goed te doen. Het was het weekend van klusjes in en rond het huis. John heeft in de logeerkamer luxaflex opgehangen, zodat de zon niet zo snel binnen schijnt. Dus mam en pap, een verbetering voor jullie kamer straks in mei. Op onze slaapkamer heeft John valgordijnen opgehangen en het ziet er erg knus uit. Ik ben buiten bezig geweest; ik heb een pad gemaakt naar de brievenbus. Hoewel de temperatuur beduidend hoger was dan eerder deze week, bleef de sneeuw nog goed liggen. Ik vond het heerlijk om buiten bezig te zijn, dus dan maar wat sneeuw scheppen. Met mijn rug en knie ging het toch al wat beter. De pijn is weg, alleen de blauwe plekken zijn nog het bewijs van het harde werken tijdens de sneeuw storm. Nou ja, blauwe plekken, inmiddels hebben ze al alle kleuren van de regenboog gehad... Ik zit nu op groen/geel, geloof ik.

Zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen. Na een ontbijtje hebben we de huurauto geregeld voor onze trip naar Nederland in maart. Ik heb er al zin in. Als rasechte Brabanders gaan we carnaval vieren met onze vrienden. 's Middags heeft John onze buitenhaard in elkaar gezet. Deze haard hadden we gezien bij de andere Nederlanders. Yolanda en Arnoud waren de eerste die deze haard hebben aangeschaft. Daarna Nicole en Michel en in navolging van hen, zijn wij nu ook de trotse eigenaar van de buitenhaard. Ik vind 'm helemaal super. Door het 'schoorsteentje' gaat de rook omhoog en door het raster voor de opening springen er weinig vonken uit. Daarnaast geeft het ook lekker veel warmte af en staat het gewoon gezellig. We hebben onder het genot van een wijntje gisteren al bij de haard gezeten. Wie zegt dat je niet buiten kunt zitten in de winter... hahaha. De achterburen zullen wel weer gedacht hebben...'daar zitten ze weer buiten, die gekke Nederlanders'!

We hebben trouwens bij Lowe's (een soort bouwmarkt waar we de buitenhaard hebben gekocht) gebruik kunnen maken van een Military Discount. Het is toch 10% korting wat je krijgt en het enige wat je hoeft te doen is je militaire ID laten zien. We hebben ons eens verder verdiept in de militaire kortingen en er zijn zo veel andere winkels die er ook aan meedoen. Bijvoorbeeld de Homedepot (concurrent van Lowe's), GAP, Michaels (hobbyzaak), Old Navy, Aeropostale, Express, Longhorn Steakhouse restaurants, Nautica etc. Dan zit je al een jaar hier en nu gaan we er pas gebruik van maken. Stom hè. Ik vind het soms ook niet leuk om er om te vragen. Maar ja, wie niet vraagt, die niet wint. Op vakanties deden we het al wel met hotels. Soms levert het toch wat op. Ik heb het nog niet bij alle winkels uitgeprobeerd. De eerstvolgende keer zwaai ik gewoon met mijn pasje en zie ik vanzelf of ik korting krijg.

6 opmerkingen:

Sonja zei

Jemig zeg, dat is behoorlijk blauw, hoop dat het snel verdwijnt. Heel knus die haard in de tuin, ziet er schitterend maar vooral gezellig uit.

Anja zei

Tjee wat is je been bont en blauw, niet normaal meer.
Wij profiteren ook regelmatig van een Military Discount, is toch leuk mee genomen.
Gezellig die haard in de tuin.

Car zei

We blijven tenslotte Nederlanders dus als je ergens korting kan bedingen dan mag je er ook gebruik van maken ook.
Ik kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat je het niet altijd leuk vind om er om te vragen. Militairen worden zoveel meer in de VS dan in Nl op een voetstuk geplaatst.

Petra zei

Jeetje wat een varieteit aan kleurtjes meid. Ben blij dat het geen zeer meer doet in ieder geval.
Bij de outlets krijg je hier ook military korting. Enne... ik geef mijn militaire klanten ook korting op prints ;-)

Pierre zei

Ik ben blij dat het in de basement altijd lekker koel is!

Kristel Holsbeek zei

oh wat een prachtige regenboog van kleuren heb je daar!! Een geluk dat het geen pijn meer doet!!

Groot gelijk hoor, gebruik die korting maar!! Zou ik ook doen;-)