Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 21 januari 2011

Van maandag tot vrijdag...

De afgelopen dagen is er niet zo veel gebeurd. Maandag was het Martin Luther King Day en dat betekende een vrije dag voor John. We hebben lekker uitgeslapen en zijn 's middags even naar de mall geweest. In de nacht van maandag op dinsdag had het enorm geijzeld. Zo erg, dat de stoep en oprit één grote ijsplaat was. Spiegelglad dus! De scholen gingen daarom 2 uur later open. Ook John is later weggereden naar zijn werk. Heel verstandig, want een ongelukje zit in een klein hoekje. Met deze gladheid was het onverantwoord om de weg op te gaan. Later bleek dat John zonder problemen op zijn werk is gekomen en dat de wegen inmiddels goed begaanbaar waren.
Dat het maandagavond en dinsdagochtend problemen gaf, laat de foto (van het internet geplukt) wel zien.

De zon liet zich die dag niet zien, dus rond ons huis bleef het goed glad. Woensdag scheen de zon wel volop en dat wat er nog lag, was dan ook snel verdwenen. Het was trouwens heerlijk buiten. Met een temperatuur van 10 graden was het zeer aangenaam. De temperatuur is hier elke dag weer anders. Zo is het een paar graden boven nul en in het weekend wordt het bijvoorbeeld weer erg koud.

Maar goed, zoals ik net al schreef, zijn we naar de mall geweest. De laatste tijd heb ik veel dingen gezien die ik op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag ga zetten. Ik weet het, dat is pas in maart, maar hé, je kunt maar wat te wensen hebben. Zo wil ik heel graag het parfum Magnolia van Acqua di Parma. Een heel lekker luchtje. Ik heb in New York kennis gemaakt met Magnolia. Het merk kon ik al wel, maar dit is de neiuwste geur van het merk. Goh, wat had ik nog meer....o ja, Hunter regenlaarzen. De Hunter Boots zijn helemaal trendy en net als bijna elke schoenentrend is ook het dragen van deze laarzen hip geworden. Zelfs Jimmy Choo heeft zich met het design bemoeid en er is nu een limited edition van. De Hunter laars bestaat al sinds 1819. Geen idee hoe het model er toen uitzag, maar in de loop der jaren is er heel wat veranderd. Nu loopt Kate Moss met Hunter Boots en voilá, een nieuwe trend is geboren. Ze zijn verkrijgbaar in felle kleuren maar evengoed in een meer sobere uitvoering zoals elegant zwart of blauw. Dus weg met die groene kaplaarzen van de Boerenbond en zeg hallo tegen een paar rubberen Hunter boots. Ik zeg....Let it rain! Nu alleen nog een keuze maken uit drie verschillende modellen. Dat wordt nog moeilijk, vrees ik. Dan heb ik nog op mijn lijstje sleep/lounge wear van mijn vriendin Victoria (Secret). Helemaal leuk en van lekker materiaal gemaakt. Een typisch 'hebben, hebben, hebben' geval. Normaal weet ik nooit iets te bedenken voor mijn verjaardag en nu heb ik een paar dingen op mijn wish-list. En anders wordt het even sparen....

Gisteren ben ik met Petra naar de outlet in Leesburg geweest. Het was al weer een tijdje geleden dat ik er geweest was. Om 9 uur was ze bij mij en nadat we een bakje koffie hadden gedaan zijn we naar Leesburg gereden. Het was er erg rustig. In het weekend is het er altijd druk, maar door de week is het er uitgestorven. Dat maakte voor ons niets uit, want we kwamen natuurlijk voor de koopjes. Nou ja, koopjes... In sommige winkels zijn de prijzen hoger dan in de normale mall. Zo had Petra wat dingen gezien, die in de outlet dus duurder waren. Die hebben we dus gewoon laten hangen. Verder was het niet veel. Elke keer heb ik hoge verwachtingen, maar achteraf blijkt het altijd weer tegen te vallen. Ik heb maar één ding gekocht. Een tanktop (hemdje), wel spotgoedkoop. $2,50...een rib uit mijn lijf, hahaha. Om half 2 hielden we het voor gezien en zijn we naar huis gereden.

Gisteren deed John nog een grappige ontdekking. Je hebt soms dat je iets ziet en denkt; hè, zie ik dat nu goed. Dat je even voor de tweede keer goed moet kijken. Nou dat bleek wel. Als je bij ons via de trap naar beneden richting de gazebo loopt hebben we een soort van afscheiding voor de ruimte onder het deck. Daar zag hij iets opmerkelijks. Een hondenbrok! Ja, het moet niet gekker worden. Nu weten we dat de eekhoorn onder ons deck zijn 'voorraadkast' heeft, maar dat die ook hondenbrokken lust...? Gisteren kreeg ik trouwens bericht van de contactpersoon bij Spiritus Journal. Zoals jullie konden lezen in het vorige bericht, was er interesse in mijn foto. Alles is nu naar de publisher gestuurd en gaan ze mijn foto gebruiken. Leuk hè! Ik krijg er ook nog een vergoeding voor, dus dit wordt mijn tweede foto die ik ooit verkocht heb. Vandaag is het al weer vrijdag en staat het weekend voor de deur. We hebben nog geen plannen voor de komende dagen, maar dat kan nog veranderen. Volgende week moet John voor 4 dagen naar Fort Worth, maar eerst gaan we nog genieten van het weekend.

4 opmerkingen:

Anja zei

Leuk die regenlaarzen, toch hoop ik dat je ze niet vaak hoeft te dragen. Ik ben benieuwd naar het geurtje, ga het "eens ruiken" in de winkel.
Mij overkomt hetzelfde bij de Outlet, ik slaag er bijna nooit. Marcel koopt er veel bij Tommy Hilfiger.

Petra zei

Leuke laarzen! Hier nog een, die meestal geen kleding vindt bij de outlets, weleens andere dingen.

Bibi zei

Wat gaaf dat je weer een foto hebt verkocht! Ik vind die laarzen wel erg cool, ik moet ook nodig nieuwe, zal die hunter boots eens opzoeken!

Petra zei

Het is ook een super mooie en sprekende foto hoor! Zo die zonnestralen erbij! Proficiat!