Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 14 oktober 2010

Rustig aan...

De afgelopen dagen is er niet veel gebeurd. Dinsdag heb ik nog genoten van een mooie dag, want uiteindelijk is het nog 27 graden geworden. Ik heb lekker buiten gezeten met een boek. Gisteren was het 13 oktober, de dag waarop René jarig was. We hebben hem een e-card gestuurd, maar ik zag vanochtend dat hij deze nog niet geopend heeft. Dus vanaf mijn blog....gefeliciteerd en nog vele jaren! Ik ben qua computers het tegenovergestelde, denk ik. Ik check regelmatig mijn mailbox en ook op Hyves en Facebook ben ik lekker actief. Die laatste twee zijn overigens een makkelijke manier van communiceren. Je hebt snel contact met je vrienden/familie. Dankzij mijn Iphone kan ik alle sites op elk moment van de dag checken, waar ik ook ben. Ik kan rustig zeggen dat ik niet meer zonder mijn Iphone kan...

Gisteren kwamen ze ook van de pool service ons zwembad sluiten. Helaas, want nu is de zomer voor mijn gevoel definitief voorbij. Het blauwe water (ook al was het te koud om er in te gaan) maakte de tuin vrolijk. Nu zit er een groot zwart zeil overheen. Dat ziet er gelijk somber uit. Maar ja, we hebben er wel van genoten. Zo'n 6 maanden! We zijn wel tot de conclusie gekomen om het zwembad iets later te openen. Dit jaar kozen we voor half april en dat is naar onze menig iets te vroeg. Je hebt dan wel lekkere dagen, maar het water is te koud. Je ontkomt er dan niet aan om het zwemad te verwarmen en dat kost nogal wat. Half mei is een mooi begin van het zwembad seizoen. Ook gaan we eerder dicht, zoals de publieke zwembaden na Labor Day dicht gaan. Al met al hebben we er veelvuldig gebruik van gemaakt. In Nederland is een zwembad niet haalbaar, dus om er hier wel één te hebben is erg aangenaam. Maar goed, de pool is closed...goodbye summer! Gisteravond was ik weer uitgenodigd bij Petra en Jos om te komen eten. Een heerlijke (zelfgemaakte) tomatensoep vooraf en lasagna. Ik heb weer gesmuld! Het was ook erg gezellig en we hebben veel gelachen. We hebben nog wel buiten gegeten, maar 's avonds koelde het flink af en hebben we binnen ons roséetje gedronken. Dat de zomer voorbij is bleek vandaag wel weer. Het is koud en het regent al de hele dag en de lucht is grauw en grijs! Ik moet de hele dag aan het volgende liedje denken...

I'm singing in the rain
Just singing in the rain
That a glorious feelin'
I'm happy again

Misschien als ik het vaak genoeg zing, dat ik de regen dan nog leuk ga vinden. Maar voor nu....nee! Ik mis de zomer nu al....

5 opmerkingen:

Petra zei

Ik ook! Ik probeer heel hard niet aan de kale grijze wintermaanden te denken!

Anja zei

Ik ben ook echt een zomermens, de winter kan me niet snel genoeg voorbij gaan. Het is hier nu lekker zomerweer maar de avonden en nachten koelen flink af.

Pierre zei

Hier nog een iPhone verslaafde.

Ik heb last van infobesitas! ;-)

Bibi zei

Ik kijk al weer uit naar de lente.
De herfst was hier wel mooi voor even maar nu begint toch alles gelig grijs te worden en vooral met die regen erbij word ik er zelf ook helemaal druilerig van.

Bianca (Hollandranch) zei

Dat ziet er inderdaad lelijk uit zo'n plastic lap in je tuin.
Hier hopen we zo dat het komende zaterdag (liefst eerder natuurlijk maar het zit er niet in) eindelijk weer eens gaat regenen. Zelfs een meter diep in het zand is het stofdroog zag ik vandaag met palen graven pfff