Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 5 oktober 2010

Happy Birthday, John

Het is vandaag 5 oktober en mijn lieve man is vandaag. Happy Birthday, John! Zijn eerste verjaardag hier in Great Falls. Niet dat we het vandaag uitgebreid hebben gevierd. Hij moest namelijk gewoon naar zijn werk. Hij had wel vrij kunnen nemen, maar het zou een koude dag worden. Nu heeft hij vrijdag vrij. Dat is beter, want dan wordt het zonnig en 23 graden. Ook heeft hij dan een lang weekend. Zijn verjaardag vieren we in het weekend, samen met de andere Nederlanders. Wel zo gezellig! Met zijn moeder en mijn ouders hebben we nog geskypt. Ook via mijn Facebook en Hyves Page kwamen er felicitaties voor John. Ook via de mail en de ouderwetse post.... Complimenten John en Jacqie, jullie kaart is op de dag zelf (5/10) aangekomen. Goede timing, hoor! Dank jullie wel, allemaal.

Vandaag had ik met Nicole afgesproken om naar de outlet in Leesburg te gaan. Even lekker shoppen. Ze kwam me tegen half 10 ophalen en zijn gelijk doorgereden. Het is maar een klein half uurtje rijden, dus we waren er op tijd. Nou beter gezegd te vroeg, want de winkels waren nog niet open. We zijn even op een bankje gaan zitten. Echt lekker was het niet, want vanochtend was het nog maar 10 graden. Daar zaten we dan, met laarzen en een dikke trui. Toch gek hoor, nu dik gekleed en dit weekend weer iets zomers aan. Afin, terug naar het winkelen. Ik heb een zonnenbril gekocht van Georgio Armani. Een hele mooie kleur, al zeg ik het zelf. Ik heb al een bruine en een zwarte. Deze die ik nu heb gekocht is zit een beetje tussen bruin en camel in. Ik word daar helemaal blij van. Daarnaast heb ik nog sloffen gekocht. Van die hoge gebreide met wollen pompoentjes eraan voor de finishing touch. Die kan ik hier wel hard gebruiken. Nicole heeft ook nog wat gekocht, dus we zijn niet met lege handen huiswaarts gekeerd.

We hebben ook goed nieuws van onze huurbaas gekregen. De ramen in de woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer worden vervangen. Ook krijgen we nieuwe tuindeuren. Dat ze niet alle ramen tegelijk zouden gaan doen, hadden we wel verwacht. Hier zijn wij al heel erg blij mee. De ramen zijn zo versleten, dat er overal kieren en gaten zitten. In de zomer 'handig' voor het ongedierte en in de winter komt er veel kou doorheen. Ze komen binnekort alles opmeten en dan kunnen ze aan de slag. Het zal best een vooruitgang zijn.Morgenochtend ga ik weer naar Kapsalon 'Chez Petra'.... Het gaat langzaam aan steeds beter met haar. Ze gaf zelf aan om mijn haar weer eens te kleuren. Daar ben ik ontzettend blij mee! Van $160 dollar, naar $5 dollar voor een tube verf. Dat scheelt nogal. 's Avonds krijgen we een collega van John te eten. Hij is voor een paar dagen in DC. Wat zal ik deze keer eens klaarmaken...

6 opmerkingen:

Erica zei

Een beetje laat, maar alsnog : Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van John!

Ik hoop dat jullie (ondanks zijn werk) toch een leuke dag hebben gehad! En voor het weekend alvast een super feest toegewenst!

Bibi zei

Sorry ben ook een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man!
EN wat een leuke sloffen, die kan ik ook wel goed gebruiken in de winter.
Fijn dat je huurbaas toch gewoon alles gaat vervangen, hoop dat het allemaal voor de echte kou gedaan is.

Anja zei

Ook te laat maar alsnog felicitaties voor John. Wat een leuke, warme sloffen heb je gekocht.

Petra zei

Een late happy birthday voor John! Leuke laarzen, zeg. Ik begrijp, dat wij het slechte weer helemaal gemist hebben, gelukkig. We moeten weer eens gauw afspreken, Cox Farms wacht met al zijn warme kleuren om te fotograferen!

Bianca zei

Veel te laat maar niet minder van harte gefeliciteerd !!
Fijn dat jullie nieuwe ramen gaan krijgen voor de winter, dat zal zeker een kou wegnemen als overal kieren zitten.

$ 160,-- voor een tube verf ? en nu naar $ 5,-- ?
Voelt ze zich schuldig over die oude prijs ? ;-)

Natasja Valentijn zei

@Bianca....ik ging eerst altijd naar de kapper in Great Falls. Zij rekende (net als de meeste kappers)$160 dollar voor het kleuren van mijn haar en highlights. Ze rekenen ook nog eens de shampoo, conditioner etc. Nu ga ik bij een vriendin, die het dus gratis doet. Het kost mij alleen een tube verf.