Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.

vrijdag 22 oktober 2010

Op pad met John en Petrick...

Het is fijn dat John deze week niet op reis hoeft. Helemaal leuk wordt het als hij vandaag vrij neemt. Zijn collega, Petrick, is ook vrij. Petrick moet volgende week, net als John, ook naar Fort Worth en blijft het weekend in Washington. We gaan samen met hem naar Shenandoah National Park. Zo kom je er nooit en zo 2x in de week. Nadat we koffie hebben gedronken rijden we richting Shenandoah. Bij de ingang van het park, besluiten John en ik om een jaarpas te nemen. Deze kost $30. Normaal betaal je $15 entree en wij gaan er vanuit dat we hier nog wel eens vaker komen. Het is dan niet verkeerd om zo’n pas te hebben. We rijden over de Skyline Drive (de enige weg door dit park) en hopen natuurlijk een beer tegen te komen. Ik besef me al snel, dat we (Petra en ik) afgelopen maandag veel geluk hebben gehad met het zien van de beer. Vandaag hebben we geen geluk en zien dan ook geen beer. Bij de verschillende uitzichtposten stoppen we om foto’s te maken en het uitzicht te bewonderen. We maken ook nog een wandeling, dezelfde als die ik met Petra heb gemaakt. Ik ben nu de gids, grappig. We maken veel foto’s en wandelen door het bos. Daarna rijden we verder. Als we bij het restaurant aankomen, stoppen we om wat te eten. Hoewel het niet erg warm is vandaag, eten we toch buiten. In het zonnetje en uit de wind is het heerlijk. Na het eten gaan we verder met onze tocht door Shenandoah.

Om wat variatie in de dag te brengen, gaan we naar Luray Cavern. Luray Cavern, oorspronkelijk Luray Cave genaamd, is een grote grot net ten westen van het plaatsje Luray. De grot is ontdekt in 1878. De grot trekt jaarlijks zo’n 500.000 bezoekers per jaar. Het leek ons wel leuk om de grot te bezichtigen, ware het niet dat een kaartje erg duur was en dat daarbij ook entree voor het museum (en nog iets) zat. Dat wilden wij niet; het ging ons alleen om de grot. Het was ook al laat op de middag, dus we zijn terug naar Shenandoah National Park gereden. Doordat het al wat later was, werden de kleuren van de bomen steeds mooier. Dankzij de zon, werden de kleuren nog intenser. Prachtig gewoon. In plaats van een beer, zien we wel veel herten. We rijden al langzaam en ineens zien we er 3 oversteken….en weer terug. Ze zijn zo onberekenbaar, dat je erg voorzichtig moet zijn. Voordat je het weet heb je er één op je motorkap liggen en dat wil je niet meemaken. We stoppen even en John gaat nog even een foto maken van een hert. Deze lijkt te poseren voor John. Hij blijft rustig staan, kijkt een paar keer in de lens en besluit dan dat de fotosessie over is. Het hert maakt een sprintje naar de overkant van de weg en rent het bos in. Al genietend zijn we uiteindelijk teruggereden naar de uitgang. Onderweg naar huis staat er een file, vanwege werkzaamheden, maar die hebben we deels kunnen ontwijken en na een kleine vertraging kwamen we in Reston Town Center aan. Bij Clyde’s hebben we een hapje gegeten en na een leuke maar best vermoeiende dag heeft Petrick ons weer thuis afgezet. Morgen gaan we met Petrick naar DC.

Voor alle foto's van vandaag klik hier.

Petra zei

Leuk, zeg, nog een keer naar het park! Ja, die beer was bijzonder, ik ben er al zeker twintig keer geweest en dat was pas de tweede keer, dat ik er een zag.

Anja zei

Die parken vervelen nooit al kom je er 3 keer per week, vooral nu met die mooie herfstkleuren. Veel plezier in DC!

Bibi zei

Wij hopen ons bezoek ook altijd een (levende) beer te kunnen laten zien en soms hebben we geluk. Maar meestal niet. Ik vind trouwens die jas die je aanhebt erg leuk! Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?;-)

Natasja Valentijn zei

@Bibi, het jasje (Ralph Lauren)heb ik twee jaar geleden gekocht in een winkel in Nederland. Helaas dus niet van dit seizoen. Bedankt voor je compliment.