Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 8 oktober 2009

Trouwen, verhuizen...druk, druk, druk!

Het zijn hectische tijden. We zijn inmiddels getrouwd....op 25 september hebben wij elkaar het ja-woord gegeven. We hebben er voor gekozen om nu voor de wet te trouwen en als we terugkomen over 3 jaar voor de kerk. Dan houden we een groot feest met alles erop en eraan. Nu was dit niet mogelijk omdat we niet zo veel tijd hadden. Het was overigens wel een bijzondere dag. Het was een select gezelschap met vrienden en familie. We hebben er echt van genoten. Ik ga nu voortaan als Natasja Valentijn door het leven. De foto's volgen nog. Nu zijn we druk met de verhuizing bezig.

Het hele 'circus' is nu volop aan de gang. Gisteren was de eerste dag dat de verhuizers alles kwamen inpakken. Ze waren met twee man, vandaag met drie en morgen komen er vier mannen. Gisteren om acht uur zijn we eerst door het huis gelopen en moesten we aangeven wat er ingepakt moest worden. Daarna, na een bakje koffie gingen ze aan de slag. Jeetje, wat werken die mannen snel. Het is hun vak, maar wij konden ze niet bijhouden. Alles wat los en vast zat (of lag) werd ingepakt. Natuurlijk had ik voor worstenbroodjes gezorgd en hebben we tussendoor even koffie gedronken met de mannen. Daarna gingen ze weer volop aan de slag. Voordat ik het wist hadden ze om 12 uur bijna alles al in de woonkamer al ingepakt. Ons bankstel, de buffetkast inclusief inhoud etc.

Na de lunchpauze gingen ze weer verder. De één in de woonkamer en de ander in de keuken. Nu had ik wel het één en ander uitgezocht, maar ik kwam nu wel tot de conclusie dat in wat minder op het terras had moeten zitten en wat meer voorbereidend werk had moeten doen. Maar goed, ik heb snel de keukenkastjes opengetrokken en gekeken wat mee moest. Ik kreeg nog niet de kans om te zeggen dat er in de la ook scherpe messen lagen, want die was inmiddels ook al ingepakt. Ik had nog een oud servies die ik van zolder had gehaald en dat gebruiken we nu. 's Avonds heb ik nog wel bestek opgehaald bij mijn moeder, want we dat had ik niet meer. Alles zat al in dozen.

Onze slaapkamer doen ze het laatst. Daar staat nog wel een bed wat mee moet. we hebben van de week nog wel een Ikea bed gekocht en die blijft achter in Nederland. Onze slaapkamer wordt nu ook onze woonkamer. De TV hebben de mannen ook al boven gezet. Echt, ik kan niet anders zeggen dan dat ze super hun best doen. heel vriendelijk en ze werken ontzettend snel. Ik hoop dat de locals in Amerika ook zo werken, want dan zijn we zo klaar. Het is de vraag hoe lang dat de container erover doet. De één zegt 4 to 6 weken, de ander zegt juist minimaal 6 weken. Ik hoop natuurlijk op het eerste. We zullen zien. Morgen komt de zeecontainer van 40 feet bij ons in de straat. Ik ben beniuewd of dat de vrachtwagen makkelijk de straat in kan komen. Anders moeten ze gaan pendelen met busjes.

Gisteravond stonden John en ik naar onze ingepakte spullen te kijken. Daar gaat je leven, dachten wij. De realiteit (waar wij nog steeds voor de volle 100% achter staan) komt nu toch wel heel dichtbij. Vandaag moest ik werken. Ik baalde natuurlijk wel, want ik was er het liefst bij geweest vandaag. Het ging niet anders op mijn werk. Mijn collega die mij normaal gesproken vervangd is op vakantie en ik heb een opvolgster die ik moet inwerken. Ik sta standby, voor als John mij nodig heeft. Het geeft me wel een onrustig gevoel. ik ben op het werk, maar mijn gedachte is thuis...bij John en de verhuizers. Ik kan niet wachten om vanavond naar huis te gaan. Ben benieuwd wat ik aantref. Waarschijnlijk weer heel veel kartonen dozen!

Zaterdag hebben we een afscheidsfeest georganiseerd. Een beetje vroeg, als je weet dat wij pas op 27 oktober vetrekken. Het komt omdat we in eerste instantie op 19 oktober weg zouden gaan. De datum is veranderd in de 27e. Zaterdag kunnen wel de meeste mensen die wij er in ieder geval bij willen hebben en dat vond ik het belangrijkste. Wij geven ons feest in het café waar wij vaak komen. Overdag gaan we alvast naar het café om de boel te versieren; Amerikaanse en Nederlandse vlaggen ophangen etc. Ik heb er erg veel zin in!

Hieronder de uitnodiging die ik heb gemaakt:






















13 opmerkingen:

Annemiek zei

Veel plezier op je feestje!
Ha, ik weet het nog goed van de verhuizers, ze pakken werkelijk alles in wat los zit en misschien vindt je met uitpakken ook zulke gekke dingen zoals een volle asbak of een stuk beschimmeld brood :)

Sonja zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, leuk dat je het over 3 jaar nog eens doet maar dan voor de kerk.
Veel sterkte met inpakken en heel veel plezier op jullie afscheidsfeest. Zal aan jullie denken, we zijn dan in Cape Coral.
Groetjes
Sonja

DixieChick zei

Wat spannend allemaal! Dat inpakken gaat inderdaad reuze-snel. Bij ons hadden ze een heel huis in een dag ingepakt, echt ongelooflijk. En ze pakken inderdaad alles in - ik kon bij een man nog net op tijd de vuilniszak uit het prullenmandje op de badkammer halen:) Succes met de laatste en eerste loodjes!

En natuurlijk ook van harte met jullie huwelijk!

Grts, Judith

p.s Bij ons heeft de container er toch echt ruim zes weken over gedaan (maar omdat we in Duitsland zaten ging de container vanaf Hamburg, en moest naar Savannah - misschien dat het naar DC sneller gaat?)

Petra zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Ja zo'n verhuisdag is best ingrijpend. Ik had om de twee uur een foto gemaakt van de woonkamer en die zag je in rap tempo veranderen.
Nu is het dan echies he?
Leuk de uitnodiging zeg! Mooi gemaakt!

Petra zei

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Originele uitnodiging heb je gemaakt! Sterkte met afscheid nemen, dat zal, ondanks dat het maar voor 3 jaar is, toch nog best moeilijk zijn.

Bianca (Hollandranch) zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijk !! Sterkte met het afscheid nemen, het komt nu wel heel snel dat het moment "daar" is.

Sylvia zei

Idd gaat dat inpakken razend snel, ook het uitpakken van de container gaat straks heel snel, bij ons kwamen ze om 8 uur en waren ze om 2 uur al klaar (ook een 40 ft. container). De dozen moet je meestal zelf uitpakken alleen al het karton en papier wat om de meubels zit halen zij eraf (tenminste dat was bij ons zo). De container komt aan in Baltimore, bij ons was hij er echt na 4 weken hoor. Eea hangt af van de douane, hoe snel zij de container vrijgeven.
Veel plezier op jullie afscheidsfeestje en geniet van de laatste weken in NL.
Sylvia

Miranda zei

Jeetje Natasja het gaat nu echt snel! Gefeliciteerd overgens met jullie huwelijk. Wat vliegt de tijd niet. Onze bagage die gevlogen werd kwam hier net zo snel als de containers trouwens. 5 weken....en het ligt inderdaad aan hoe het weer op zee is en de douane. Bij ons moest het ook nog eens landinwaards vervoerd worden. Ga er maar uit van 5 weken. Hier werd alles in een dag in huis gezet en in 1 dag uitgeladen. Niet in de kasten overgens, dat doen ze niet. En uitpakken mogen ze alleen doen in die kamer waar de doos staat. Ps neem een pak of wat van je favorite zoete broodbeleg mee....is hier moeilijk te vinden nl. Groetjes

Bibi zei

Van harte met jullie huwelijk! Harstikke leuk en ook lekker dat alles nu is ingepakt.
Heel veel plezier met het feest morgen!:-)

Nicole zei

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Ik lees al mee vanaf het begin en het word nu wel heel spannend. Wat een uitdaging. Wij zijn echte florida gangers en als ik deze kans zou krijgen zou ik hem ook met beide handen aanpakken. Heel veel succes met alle afscheid en geniet van het feestje.
Nicole ( floridaforum/orlandoforum)

Marian zei

Hoi Natasja en John,

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Veel succes met verhuizen enne....we blijven jullie op de voet volgen...

Groetjes,
Bas, Marian, Rick & Timo

USA2007 zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijk. Hoe was het feest?

Sue in Orlando, FL

Anja zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijk!!
Ja, dat inpakken gaat razend snel.
Onze container heeft er 7 weken over gedaan.
Mooie uitnodigingen had je gemaakt, hebben jullie een leuk feest gehad?
Geniet van de laatste weken in nederland!!