Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 21 oktober 2009

Update...

Wat komt er toch veel bij kijken als je naar het buitenland vertrekt. Verzekeringen opzeggen/ aanpassen, medische dossiers opvragen, afspraak maken bij de dierenarts voor de katten etc. Vanavond hebben we een 'relax avondje'. We gaan met mijn broer en zijn vriendin Roos en mijn ouders uit eten. Heerlijk, ik kijk er nu al naar uit. Zeker als je weet dat we de afgelopen dagen 'makkelijk' hebben gedaan met eten. Onze potten en pannen zijn op weg naar Amerika, dus we hebben wel wat kunnen lenen, maar het is toch anders. De spareribs lijn, soepje en ga zo maar door. Alles wat maar snel klaar is en makkelijk te bereiden is. Koop je een blikje tonijn voor bij de huzarensalade en dan kom je erachter dat je geen blikopener hebt. Dat levert soms hilarische momenten op. Net Expeditie Robinson, maar dan anders. Voor straks even geen geregel en soep uit een blik, maar genieten van een dineetje en ons gezelschap.

We hebben ook bericht gehad van het verhuisbedrijf en de aankomst van de container staat (voorlopig) gepland op 9 november. Eerst zien, dan geloven, maar het vooruitzicht ziet er goed uit. Het valt ons nog mee. We hebben voor de eerste twee weken in Amerika vervangende woonruimte. Dat is wel erg fijn, want we hebben natuurlijk helemaal niets in het huis. Daar beginnen we dan alvast met schoonmaken.

Morgenochtend nog even een bezoekje aan de tandarts, halfjaarlijkse controle. Ik kan gelukkig bij mijn tandarts in Nederland blijven. Ik heb gebeld met de zorgverzekering en die hebben daar geen problemen mee. Ik kom toch een aantal keer per jaar naar Nederland, dus dan maar even langs bij mijn eigen tandarts. Daar ben ik wel blij om, want dat scheelt me weer een zoektocht naar een geschikte tandarts in Great Falls of omgeving.

Morgenavond ga ik met mijn vriendinnen Monique en Désirée naar Breda. Gezellig een avondje winkelen en borrelen. Vrijdag mijn laatste bezoek aan de kapper (tevens mijn vriendin Désirée), tenminste totdat ik weer eens in Nederland ben. Dan ga ik gewoon weer naar haar toe. Ik ga haar missen; het meeste als vriendin, maar ook haar vakkundigheid. Ik hoop dat ik daar een goede kapper kan vinden. Ik ga proberen een kapper te vinden die dezelfde haarverf gebruikt. Ik heb al gezocht en er zitten er een paar bij mij in de buurt. We zullen wel zien. Zaterdagavond hebben we een mosselavond bij vrienden (Monique, Roland, Jaap, Désirée en the kids). Daar kijk ik ook al naar uit! Eigenlijk wisselen we het regelen af met leuke dingen. Langzaam komt de datum dichterbij....het afscheid nemen op Schiphol en dan....opnieuw beginnen in Great Falls. De drukke tijden zijn nog niet voorbij, maar we laten het allemaal maar op ons af komen.

8 opmerkingen:

Petra zei

In ieder geval komen jullie hier in een heel mooie tijd van het jaar aan. Ik weet niet, welke kappers je hebt gevonden, maar ik kan die van mij van harte aanraden. Ik heb er lang naar moeten zoeken, dat is zeker!

Sonja zei

Natasja

Wat een emoties, het is heftig 3 jaar naar de States, afscheid nemen van al het vertrouwde en je werk. Maar het nieuwe zit vast vol uitdagingen. Je hebt in ieder geval een schitterend huis is een fantastische omgeving. Heel goede reis en veel sterkte bij al die 'afscheiden'.

Anja zei

Je verhaal is heel herkenbaar. Voor ons is dat alles alweer bijna 2,5 jaar geleden. Geniet van je laatste dagen in Nederland, je ouders, familie en vrienden. Sterkte volgende week!!

ellenvanhoof zei

Hoi Natasja ,ik heb net alles van je site gelezen wat leuk allemaal zeg en spannend,nou ik wens jullie een goede reis en goede vlucht voor zondag en vanavond veel plezier met je vriendinnen
hier mijn emialadres:ellenvhoof@casema.nl

Bibi zei

Dit zijn zulke spannende tijden, voor mij ook nog niet zo lang geleden. Ik heb het eerste jaar nog bij mijn Nederlandse tandarts afgesproken, daar ging ik al vanaf mijn 5e naartoe. Maar nu moet ik ook die navelstreng doorknippen. En mijn favoriete kapper in Nederland...tja, daar kan toch niemand tegenop maar ik heb nu een redelijke goede in de Walmart (of all places) gevonden. Nog niet ideaal maar goed. En het opzeggen van verzekeringen enzo... geeft ook een bevrijdend gevoel niet?
Bij een verzekerings maatschappij belde ik op om te zeggen dat ik mijn verzekering wilde opzeggen. "Waarom?" vroeg de vrouw aan de andere kant van de lijn, toen zei ik(beetje dollen):"Nou, ik vind het gewoon 'm gewoon niet leuk meer." Een schaterlach kwam er van die andere kant, harstikke leuk, die had ze nog nooit gehoord.
Ja ja, het gaat echt gebeuren Natasja:-), voor je het weet word je wakker in jullie supermooie huis in Great Falls:-)))

Bianca (Hollandranch) zei

Het komt nu wel heel dichtbij allemaal, sterkte met het afscheid nemen van alles (hoewel ik geen moeite had onze langlopende verzekeringen op te zeggen ;-)
Vergeet niet straks hier dat je verzekeringen automatisch eindigen na een jaar (dat is hier nl het geval)en dat je ze zelf moet verlengen. Ik vind het zelf eigenlijk wel een prima systeem hier.

Anja zei

Als het goed is zijn jullie nu onderweg naar de USA. Hopelijk is het afscheid op Schiphol mee gevallen!!

DixieChick zei

Oh ja - de kapper en de tandarts en die mevrouw die zo goed je broeken kan verstellen...ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met mijn kapper en mijn tandarts, alhoewel ik eindelijk wel een goede verstel-mevrouw gevonden heb. Het duurt allemaal eventjes, maar je krijgt het allemaal zeker weer terug.

Succes met de laatste dagen daar en de eerste dagen hier!